Ste mentalno izčrpani? Nova raziskava pravi, da vam lahko pomaga TO!

Ste mentalno izčrpani? Nova raziskava pravi, da vam lahko pomaga TO! (foto: profimedia) profimedia
19. 6. 2022

Ko ne morete več razmišljati, sprejemati odločitev in vaši možgani potrebujejo prevetritev, obstaja rešitev, ki vam lahko pomaga že v 30 minutah. 

V zadnjih dveh letih se je čas pred ekrani zaradi pandemije še povečal. In ne ciljamo le na brskanje po telefonu ali strmenje v televizijo, ampak na vse video sestanke in nenehno pripravljenost pri delu od doma, ki je doletela mnoge. Ko delamo od doma, se delavnik ne zaključi, ampak razvleče tudi do večera. Stalno moramo biti pozorni in pripravljeni na delo, od nas se zahtevajo nove ideje in načini, kako bi lahko prilagodili določene projekte in jih vseeno izvedli. 

Nič čudnega ni, če se še do danes niste rešili mentalne utrujenosti in je vaša pozornost precej krajša, kot je bila včasih. Lahko si pomagate tako, da možganom večkrat privoščite oddih. Kako?

No, raziskava, opravljena novembra 2021, pravi, da ...

Aerobna vadba pospeši okrevanje kognitivnih funkcij

Ko pregorite in je vsega preveč, je verjetno gibanje na zadnjem mestu na vašem spisku želja. Ampak ravno to bi vam pomagalo, da se spočijete in normalno nadaljujete dan. Naj vas prepriča raziskava. 

Udeleženci raziskave so najprej reševali 60 minutni test, ki jih je mentalno utrudil, potem pa so bili razdeljeni v 3 skupine: 

  • Prva skupina se je lotila 30 minutne zmerne vadbe na sobnem kolesu,

  • druga skupina je 30 minut izvajala raztezne vaje (nadzorovano gibanje) za spodnji del telesa,

  • tretji pa so gledali popularno nadaljevanko.

Pri vseh so pred in po 30 minutnem okrevanju ocenili kognitivne sposobnosti, razpoloženje, utrujenost in stopnjo motivacije. 

Rezultat: 
Izkazalo se je, da je bila (ob primerjanju zgoraj naštetih dejavnikov) najboljša pri okrevanju zmerna aerobna vadba (na kolesu), ki se je odrezala bolje od razteznih vaj in gledanja nadaljevanke. 

iz tega raziskovalci zaključujejo, da aerobna vadba hitro in uspešno deluje na izboljšanje delovanja možganov ter na počutje. To velja tudi v primerjavi s priljubljenimi prostočasnimi dejavnostmi, kot je gledanje televizije. Pri tem pazite le, da se z vadbo ne boste še dodatno kognitivno utrudili. Če imate npr. čez cel dan video sestanke, se raje ne udeležite video vadbe, ampak pojdite ven na tek ali kaj podobnega. Prav tako vam takrat verjetno ne bodo najbolje dele vadbe, pri katerih morate veliko razmišljati. 

Raziskava: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0031938421002778