Slovenska vinjeta razdelila prebivalce ob meji – Hrvati ogorčeni, lokalci pa pravijo: "Tudi mi hočemo kaj zaslužiti!"

31. 3. 2025
Deli
Slovenska vinjeta razdelila prebivalce ob meji – Hrvati ogorčeni, lokalci pa pravijo: "Tudi mi hočemo kaj zaslužiti!" (foto: Profimedia)
Profimedia

Zakaj je teh 5,8 kilometra postalo največja prometna uganka ob Jadranu?

Odsek hitre ceste med Koprom in mejo z Italijo, dolg komaj 5,8 kilometra, je znova v središču pozornosti javnosti - tokrat na Hrvaškem. Slovenska vinjeta, ki velja za celotno mrežo avtocest in hitrih cest, stane 16 evrov za teden dni – a tudi tisti, ki zgolj prevozijo nekaj kilometrov te obalne povezave, morajo zanjo plačati polno ceno. Zaradi tega se vse več ljudi, zlasti dnevnih migrantov iz Hrvaške in Italije ter turistov, odloča za uporabo lokalnih cest, kar povzroča gnečo in nezadovoljstvo med domačini, piše Morski.hr.

Problem je postal tako izrazit, da je podpredsednica državnega zbora Meira Hot, doma iz Pirana, sprožila peticijo za odpravo obvezne vinjete na tem odseku. "Lokalni prebivalci iz Istre že vrsto let opozarjamo na nesmiselnost tega ukrepa. Gre za mestno cesto, ne avtocesto," je za HRT povedala poslanka. Po njenem mnenju vinjeta odvrača tudi številne vikend-turiste, ki se zaradi tega odločijo za druge destinacije, s čimer lokalni turizem izgublja pomemben vir prihodkov.

Meira Hot opozarja tudi na določbe Osimskih sporazumov, ki zagotavljajo prost pretok ljudi v obmejnih območjih, kar naj bi bila še ena pravna podlaga za ukinitev vinjetnega režima na tem delu hitre ceste.

Razkrit tajni dokument: kaj bi ZDA storile v primeru ruskega napada na Evropo

A med lokalnim prebivalstvom vendarle ne vlada enotno mnenje. Nekateri, kot je Damjan iz Kopra, menijo, da je vinjeta upravičena. "Zakaj bi jo ukinili? Vsi, ki se peljejo tod mimo, gredo na Hrvaško. Tudi mi moramo nekaj zaslužiti," poudarja. Po njegovem je pravično, da tranzitni promet prispeva v državno blagajno.

Povsem drugačnega mnenja pa so številni prebivalci Istre, zlasti iz Umaga in Buj, ki vsakodnevno potujejo na delo v Trst. Za njih ta kratki cestni odsek pomeni nepotreben strošek in dodatno breme. Pobudo za odpravo vinjete je podprl tudi predsednik Italijanske unije Maurizio Tremul, ki meni, da bi bila odprava vinjete pomemben korak k boljši povezanosti čezmejnega prostora. "To bi ljudem omogočilo, da se na tem območju gibajo svobodno in brez ovir. Ta pobuda je v interesu vseh, ki tukaj živimo," je dejal.

Čeprav gre za majhen odsek, je razprava o njem odprla veliko širše vprašanje: kako naj država usklajuje infrastrukturne in finančne potrebe z dejanskim življenjem ljudi ob meji? In ali bi lahko uvedba regionalne vinjete ali posebne izjeme bila kompromis, ki bi zadovoljil vse strani?

Previdnost  ne bo odveč: odpoklic izdelka, ki je bil naprodaj v Leclercu in Mercatorju