Če imate izdelek doma, je uporaba odsvetovana.
Vsi izdelki, namenjeni otrokom, naj bi bili varni - a žal v resnici ni vedno tako. Včasih se izkaže, da določeni artikli v resnici ogrožajo varnost naših najmlajših, nekateri pa imajo lahko celo usodne posledice. Eden takšnih je otroški varnostni sedež Peg Perego Viaggio Twist z osnovo Base Twist.
V članku, ki ga je pripravil AMZS v sodelovanju z drugimi avtomobilskimi klubi in potrošniškimi organizacijami, opozarjajo na resne varnostne težave pri omenjenem izdelku. Testi, ki so jih izvajali v okviru rednega pregleda varnosti otroških sedežev, bodo sicer v celoti objavljeni junija, a ker so v okviru raziskave odkrili resne težave, že zdaj opozarjajo na morebitno nevarnost, ki jo sedež predstavlja za otroke.
Pri otroškem sedežu so odkrili resne varnostne težave
Pri testiranju sedeža Peg Perego Viaggio Twist z osnovo Base Twist so ugotovili, da ta predstavlja resno tveganje za poškodbe otroka v primeru prometne nesreče.
"Pri čelnem preskusnem trku s 15-kilogramsko lutko Q3, pripeto v nasprotni smeri vožnje, se je najprej od isofix osnove odtrgala podporna noga sedeža, nato pa se je od isofix osove odtrgala tudi školjka sedeža – in skupaj z lutko otroka poletela naprej.
Tudi preskusni trk s 15-kilogramsko lutko Q3, ki je bila v sedežu nameščena v smeri vožnje, je sedež prestal z velikim tveganjem za poškodbe otroka. Tudi pri tem preskusu se je najprej od isofix osnove odtrgala podporna noga, nato pa so sile, ki delujejo ob trku, raztrgale plastično ohišje podlage in preskusno lutko vrgle daleč navzgor in naprej. Obstaja velika nevarnost, da se otrok udari v prednji sedež ali streho vozila," pojasnjujejo pri AMZS.
Glede na očitno konstrukcijsko pomanjkljivost AMZS odsvetuje nakup sedeža Peg Perego Viaggio Twist z osnovo Base Twist, saj ne zagotavlja ustrezne zaščite otroka v primeru trka. Kljub temu pa pravice do vračila ali zamenjave že kupljenega sedeža na podlagi teh rezultatov testiranja ni mogoče zahtevati, saj sedež izpolnjuje zakonske zahteve.
AMZS poudarja, da so njihovi testi otroških sedežev izjemno zahtevni, saj temeljijo na enakih merilih kot preskusi avtomobilov organizacije Euro NCAP, ki simulirajo čelni trk pri hitrosti 64 km/h. Ugotovitve teh testov so pokazale, da mnogi sedeži kljub izpostavljenosti visokim silam nudijo dobro zaščito otrok. Več o ostalih sedežih, ki so jih testirali, bodo pri AMZS objavili v juniju.
Vir: amzs.si
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"