10 nasvetov za varno vožnjo s sopotnikom

6. 6. 2015 | Vir: liza.aktivni.si
Deli
10 nasvetov za varno vožnjo s sopotnikom (foto: revija Lisa)
revija Lisa

"Bi se peljala z menoj?" je povabilo, ki se sliši izjemno privlačno ... zlasti ko gre za povabilo na vožnjo z motociklom. Toda pozor – biti sopotnica motorista ne pomeni počitniško sedeti za voznikom, se ga tesno oprijemati in vreščati pod čelado. Nikakor. Obstajajo pravila, katerih upoštevanje lahko prepreči marsikatero neljubo prigodo.

Obvladovanje motornega kolesa s sopotnikom je vsekakor zahtevnejše, zato je izrednega pomena, da zna tudi sopotnik na motornem kolesu pravilno sedeti ter se pravilno odzivati na vožnjo skozi ovinek, pospeševanje in zaviranje.

Pred začetkom motoristične sezone so na AMZS med motoristi izvedli študijo o pripravljenosti na novo sezono in o težavah, s katerimi se motoristi srečujejo na cestah.

Sodelovalo je 1.113 motoristov vseh starosti in voznikov različnih vrst motociklov, ugotovitev, ki se je nanašala na motoristične pare, pa je bila, da je problem številnih izmed njih dremotnost sovoznika. Povedano s številkami – približno tretjini motoristov (31 %) se je že zgodilo, da je sopotnik med vožnjo zaspal, 12 % (vsakemu osmemu motoristu, ki vozi sopotnika) pa se to dogaja pogosto.

Študija je pokazala, da k varnosti motorista na cesti pripomorejo tudi tečaji varne vožnje, saj kar 95 % motoristov, ki so že bili kdaj na tečaju varne vožnje za motoriste, ugotavlja, da jim je znanje, pridobljeno na tečaju, na cesti prišlo že zelo prav.

V AMZS Centru varne vožnje na Vranskem od leta 2011 ponujajo tudi intenzivni tečaj varne vožnje, kjer je pri izvajanju tečaja lahko prisoten sopotnik (cvv@amzs.si). Izkušeni inštruktor varne vožnje Vojko Safran nam je zaupal 10 nasvetov za varno vožnjo s sopotnikom.

Pripravljenost

Za vožnjo z motornim kolesom je tako za voznika kot tudi za sopotnika pomembno, da sta oba v primerni psihofizični kondiciji. Na začetku sezone predlagamo krajše izlete z več postanki.

Zaščitna oblačila

Tako voznik kot sopotnik morata pred vožnjo poskrbeti za primerna zaščitna oblačila. Tudi sopotniki naj kupijo motoristično obleko in čelado glede na tip motornega kolesa, ki ga uporabljajo. Vemo, da je zakonsko predpisana motoristična čelada, kar pa nikakor ne zadostuje. V primeru prometne nesreče je zaščitna obleka tista, ki lahko ublaži posledice in nas obvaruje telesnih poškodb (kombinezon, rokavice, škornji ...). Če nas oblačila med vožnjo utesnjujejo, vožnja ne bo prijetna.

Čelada za oba

Pri sami čeladi je pomembno, da je ta primerne velikosti. Če je čelada premajhna, nas bo čez nekaj časa pričela močno utesnjevati. Bolečina se bo iz kilometra v kilometer stopnjevala, vožnja bo postala boleča in neprijetna. Postanki in počitki bodo postajali vse pogostejši, kar pa lahko povzroči napetost na samem potovanju.

Posledica prevelike čelade je lahko slabša zvočna in vetrna zaščita. Tudi tresljaji čelade so lahko močnejši in neprijetni. Med samo vož­njo naj bo čelada pravilno zapeta, preklopne čelade pa naj bodo med vožnjo zaprte, saj bodo tako ponujale optimalno zaščito. Zaradi same vidnosti predlagamo čelado svetlejših barv (fluorescentno rumeno ali oranžno), ki omogoča vidnost motorista in sopotnika tudi z zadnje strani. Tudi kakšen odsevni brezrokavnik ne bi bil odveč.

Dež in sonce

Ker smo motoristi izpostavljeni vremenskim vplivom, je na izlet priporočljivo vzeti dežni kombinezon in kakšne sveže majice. Dežni kombinezon je odlična zaščita v dežju (če se le da, se vožnje v dežju sicer izogibamo), lahko pa ga uporabimo tudi v svežih jutrih, saj izredno dobro zadržuje toploto. Kljub poletju na daljšo pot ne pozabimo vzeti toplih oblačil.

Načrt

Pot naj bo načrtovana in naj se nam ne mudi. Priporočljivo je, da daljšo pot načrtujemo po etapah in da se na pot ne odpravimo sami. Prisotnost še kakšnega para je priporočljiva (v primeru nesreče, okvare, bolezni ...). Če potujemo sami, obveščajmo svojce o poti. In nikakor ne pozabimo za ustrezna zavarovanja.

Varnost

Vročina v poletnih mesecih naj nas ne zavede in naj ne bo razlog, da med vožnjo ne bi uporabljali zaščitne obleke tudi v domačem okolju. Še vedno se namreč največ hudih prometnih nesreč zgodi v bližini domačega kraja.

Aktiven sopotnik

Med vožnjo naj aktivno sodeluje tudi sopotnik. Naj spremlja promet, saj bo le tako lahko aktivno sodeloval pri pospeševanju, zaviranju ali pri vožnji skozi ovinek. Tudi dodatno spremljanje prometne signalizacije ne bo odveč.

Utrujenost

Če sopotnik začuti prekomerno utrujenost ali zaspanost, naj voznika opozori na postanek. Kot je pokazala naša študija, se velikokrat zgodi, da sopotnik na motornem kolesu celo zaspi, to pa je lahko za oba zelo nevarno.

Ena tehnika za oba

Ker poznamo več različnih tehnik voženj skozi ovinek, predlagamo, da se voznik in sopotnik uskladita in uporabljata enako tehniko, saj bo na ta način motor najlepše vodljiv in vožnja sproščujoča.

V AMZS Centru varne vožnje Vransko organizirajo tudi tečaje varne vožnje s sopotnikom, kjer lahko voznik in sopotnik skupaj usvojita vse elemente varne vožnje. Če se sopotnik z voznikovim načinom vožnje ne strinja, ga ne udarja s pestmi po hrbtu, ga ne grabi za roke ali kaj podobnega. Poskuša ga pripraviti na postanek in se z njim lepo pogovori.

Prometna nesreča

V primeru prometne nesreče poskušajmo ostati mirni in poskrbimo za lastno varnost. Hitro se odmaknimo izven vozišča, po možnosti za ograjo, in v nadaljevanju poskušajmo varno zavarovati kraj prometne nesreče.

Glede na kategorijo nesreče nemudoma pričnimo obveščati pristojne službe, zato je dobro, da ima sopotnik pri sebi mobilni telefon. Za voznika to ni priporočljivo, saj ga lahko zvonjenje med vožnjo zmoti. Po potrebi začnimo nuditi prvo pomoč, zato je izrednega pomena, da je tudi sopotnik seznanjen z dostopnostjo do prve pomoči v motornem kolesu.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord