Kako počitnikuje GENERACIJA Z? Nostalgična potovanja, ki dišijo po preprostejših časih. Proračun je majhen, vpliv TikTok-a velik!

3. 8. 2023
Deli

Po tržnih analizah je leto 2023 leto turizma in vrnitve potovanj, kot se jih spominjamo iz časov, preden je svet ohromil koronavirus. Ljudje smo veliko bolj optimistični, neobremenjeni in bolj navdušeni nad potovanji, kar lahko opazimo tudi na družbenih omrežjih, saj so polna fotografij z turističnih destinacijami – prednjačijo Italija, Grčija in Francija, Portugalska in seveda med Slovenci - hrvaška obala. 

Generacija Z ustvarja spomine

Pa ne gre samo za klasične družinske počitnice, temveč za daljša potovanja, na katera se mlajše generacije vse pogosteje odpravljajo s skupino prijateljev, partnerjem in celo sami, pa tudi za krajše vikend izlete v katero od evropskih metropol. Stigma okoli potovalne negotovosti je do letos počasi izginila, generacija Z pa išče avanture in nova doživetja ter ustvarja spomine, ki smo si jih po dveh letih karantene vsi zelo želeli. 

Stigma okoli potovalne negotovosti je do letos počasi izginila, generacija Z pa išče avanture in nova doživetja ter ustvarja spomine. Profimedia

Stigma okoli potovalne negotovosti je do letos počasi izginila, generacija Z pa išče avanture in nova doživetja ter ustvarja spomine.

TikTok ima veliko vlog  

Socialna omrežja, še posebej TikTok, igrajo tukaj dejansko veliko vlogo – saj smo preplavljeni z vsebino, ki nakazuje, da se moramo to poletje odpraviti na vsaj eno »it« lokacijo, za to pa niti ne potrebujemo velikega proračuna. Uporabniki TikToka delijo videoposnetke z nasveti in priporočili o tem, kam, kako in kdaj potovati ter kako "dobiti najboljše" glede stroškov, priporočajo najboljša mesta za obisk od muzejev, restavracij do kul barov in lokacij, ki si jih morate ogledati. 

Potovanje ni več luksuz, ampak nuja

V tem kontekstu so nove generacije spremenile način potovanja in razmišljanja o samem potovanju – pakiranje prtljage ni več tako težko, kot se je morda zdelo v preteklosti, potovanje pa ni več luksuz, ampak nuja - je način ohranjanja mentalne higiene, sproščanja vsakodnevnega stresa, povezovanja z najdražjimi in družino ter ustvarjanja novih spominov, ob tem pa spoznavamo druge kulture. 

Preberite še: Veganska vplivnica umrla od lakote! Prijatelji 39-letnice so v šoku: »Grozljivo jo je bilo gledati.«

Nostalgična potovanja

Letos so počitnice v Evropi še posebej priljubljene - najprej so Američani odkrili čare stare celine in so zaljubljeni v sredozemsko estetiko in takšen način življenja, ki je resda v očeh turistov pogosto preveč romantiziran, zato so pogosto razočarani nad realno sliko. A tak ležeren utrip je iskan in kar 88 odstotkov tistih, ki potujejo, išče nostalgičen oddih in potovanje, ki obuja neke pretekle, preprostejše čase.

Kar 88 odstotkov tistih, ki potujejo, išče nostalgičen oddih in potovanje, ki obuja neke pretekle, preprostejše čase. Profimedia

Kar 88 odstotkov tistih, ki potujejo, išče nostalgičen oddih in potovanje, ki obuja neke pretekle, preprostejše čase.

Ekostična potovanja 

Pri nas opažamo vse večje zanimanje za daljne in eksotične destinacije, kot sta Tajska ali Japonska – približno 50 odstotkov tistih, ki potujejo, išče kulturni šok, kažejo tržne raziskave. Seveda pa je potrebno razumeti generacijo Z, saj ji je dve, tri leta odraščanja vzela epidemija, zaradi podbenih sprememb pa tudi njihova prihodnost ni videti preveč rožnata. Zato iščejo neko lepšo preteklost, ki pa je v resnici več ni. Le na fotografijah! 

Informacije in nasvete iščejo na TikToku-u

Medtem ko so milenijci generacija, ki je odraščala brez tehnologije v svojih rokah, Gen-Z ne pozna življenja brez pametnega telefona, ki je med drugim ključno orodje za iskanje novih destinacij, namestitev in krajev za ogled ter zajemanje spominov in popotniških trenutki. Hkrati so družabna omrežja prostor, kjer lahko najdete nasvete in trike za prihranek denarja na potovanjih, saj je cenovno ugodna potovanja ena ključnih postavk za nove generacije pri načrtovanju – raziskovanje in dobra organizacija sta pomembni, da bi dobili kar največ od potovanja za najmanj denarja. Na TikTok-u je preprosto najti profile, ki so namenjeni izključno potovanjem – ponujajo bucket sezname, najboljša mesta, obleke in lepotne izdelke, vse zato, da sledilcem popolnoma olajša potovalno izkušnjo, vsi pa imajo več kot 100 tisoč sledilcev.

Preberite še: Preberite, kaj življenje BREZ INTIMNIH ODNOSOV STORI MOŠKIM IN KAJ ŽENSKAM: zgodi se velika sprememba, ki lahko poruši vse

Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem