Človek se tako veseli dopusta, nato pa ugotovi, da so mu izgubili prtljago. Lisa vam razkriva nekaj SOS-namigov.
Vedno več ljudi potuje z letali, zato ni nič čudnega, da se ob vsej gneči v letalskem prometu izgubijo tudi kovčki – pri Lufthansi kar 0,3 odstotka na leto.
Pred potovanjem
Da vam bodo lahko kovček tudi hitro vrnili, če vam ga že izgubijo, nanj še pred potovanjem zapišite svoj domači naslov in tudi naslov, na katerem boste počitnikovali. Individualni zaznamki (kot na primer nalepke) tudi preprečijo, da bi zagrabili napačen kovček na traku za prtljago. Dragocene predmete (nakit, dokumenti) spravite v ročno prtljago.
Prvi koraki
Izgubo ali poškodbo prtljage takoj prijavite na posebnem okencu za prtljago (pogosto oznaka Lost and found). Pokažite svojo vozovnico z registrirno kodo, ki so vam jo na zadnjo stran vozovnice prilepili ob oddaji prtljage in prijavi. Natančno opišite svoj kovček. Po navedbi imena in naslova boste dobili referenčno številko. Če je vaš kovček zaprt, boste morali carinski službi povedati kodo ali ji predati ključ kovčka.
Paket za prvo silo
Pri British Airwaysu in American Airlinesu vam v primeru izgubljene prtljage ponudijo Overnight-Kit, ki vsebuje spodnje perilo, zobno ščetko itd. Druge letalske družbe, kot na primer Lufthansa, naknadno povrnejo stroške za oblačila (50 odstotkov) in toaletne predmete (50 odstotkov).
Prijava škode
Ko najdejo prtljago, vam jo brezplačno dostavijo na počitniški ali domači naslov. Če je ne najdejo, morate na letalsko družbo nasloviti prijavo škode (vrednost prtljage). Če gre za pavšalno potovanje, zahtevek naslovite na turistično agencijo.
Odgovornost za zamujeno, izgubljeno in poškodovano prtljago
Po mednarodni konvenciji ter priporočilih IATA je za prtljago potnikov odgovoren zadnji prevoznik (če potnik potuje z več letalskimi družbami). Zadnji prevoznik je tudi dolžan, da vodi iskanje prtljage, organizira dostavo ter obravnava eventualne zahtevke potnikov, povezane s škodo na prtljagi. Kljub vsemu ima potnik možnost zahtevek podati kateremukoli prevozniku, če potuje z več letalskimi družbami.
Adria Airways in izgubljena prtljaga
Izgubljena prtljaga
Če se prtljaga ne najde v treh do petih dneh po prijavi, pošljite na njihov naslov izpolnjen obrazec Popis vsebine – Inventory form, ki ste ga skupaj z drugimi navodili prejeli ob prijavi. Popis vsebine nam bo v pomoč pri nadaljnjem iskanju. Če se prtljaga ne najde v roku 35 dni po prijavi, se smatra kot izgubljena.
Poškodovana prtljaga
Poškodovano prtljago je najbolje prijaviti takoj po prihodu. Če potnik poškodbo opazi naknadno, je rok za pisno prijavo sedem dni po prihodu. Pisnemu zahtevku je treba priložiti letalsko vozovnico, prtljažni list, račun popravila oziroma izjavo servisa o nepopravljivosti skupaj z računom/predračunom nakupa nadomestne prtljage. Morebitne dodatne informacije glede uveljavljanja odškodnine boste prejeli na obrazcu ob prijavi poškodbe prtljage, sicer se za dodatne informacije lahko obrnete na našo Centralno odškodninsko službo (e-mail claims@adria.si).
Novo na Metroplay: Kako lahko vzdržujemo mišično maso ter preprečimo težave, kot so sarkopenija in osteoporoza?