7 kardio treningov, ki niso tek, a nanje prisegajo tudi tudi najbolj fit zvezdniki

7 kardio treningov, ki niso tek, a nanje prisegajo tudi tudi najbolj fit zvezdniki (foto: profimedia) profimedia
24. 4. 2021

Veste, da morate malo bolj intenzivno začeti migati, ampak vam ni do teka ali večurnega sopenja po slovenskih vršacih. Za vas imamo 7 odličnih kardio treningov, kjer boste odlično trenirali tako srce kot pljuča. Izberite tistega, ki vam je najbolj pisan na kožo.

Kolebnica

Preskakovanje kolebnice je odličen kardio trening, vadba je intenzivna in ima neposreden vpliv na razvoj aerobne in anaerobne kapacitete. Nekaj minut poskokov in začetniki boste zadihani. Srčni utrip se dvigne in deluje v visokem območju, kar ima velik vpliv na metabolične procese v telesu. S preskoki prebudite mišice vsega telesa, da sodelujejo pri vadbi.

Kolebnica vam bo pomagala izboljšati vzdržljivost, moč, hitrost in koordinacijo. Med poskoki se krepijo vse večje mišice nog: zadnjične mišice, sprednje in zadnje stegenske mišice ter mišice meč. Z vrtenjem kolebnice se vključujejo tudi mišice hrbta, ramen, prsi, podlahtnice in nadlahtnice, za ravnotežje pa skrbijo spodnje hrbtne in trebušne mišice. Z različnimi preskoki tudi različno spodbujate razvoj mišic.

Prav tako pridobivate prožnost, izboljšate občutek za ritem, postanete bolj eksplozivni in spretni. S kolebnico trenira tudi najslavnejša vplivnica na svetu Kim Kardashian.

Kolesarjenje

Sobno, električno kolo ali pravo kolo čisto vseeno, saj smo trenutno po zaslugi naših kolesarjev kot narod številka 1 v svetu kolesarstva, kar se zelo pozna tudi pri množičnosti rekreativnega kolesarjenja.

Izgubljanje odvečnih kilogramov na kolesu (na pravem ali sobnem) je lahko prav zabavno. Kolesarjenje je izziv, lahko je družabni dogodek (ali pa tudi ne) in ponuja enega boljših načinov, da aktivno (s telesno vadbo) izklešete svoje telo. S kolesom kurite kalorije in izgubljate maščobo. Je večstranska fitnes vaja (izboljšuje vašo moč in vzdržljivost), ki vpliva na vse glavne mišice na nogah. Na kolesu je zelo aktivna tudi postavna igralka Kate Hudson.

profimedia
Orbitrek

Naprava, ki odlično kuri maščobe, simulira vzpenjanje po stopnicah, hojo in tek (delajo tudi roke) brez prekomerne obremenitve na sklepe (nogi nikoli ne zapustita podlago s tem se zmanjšuje pritisk in trenje na sklepe) in posledično s tem zmanjšuje možnosti poškodbe. Prav tako ima, kot sobno kolo, nastavitve težavnosti, uro, kaže nam okvirno porabo kalorij in meri srčni utrip. Na orbitreku se pogosto »zabava« tudi slavna »prijateljica« Jennifer Aniston.

profimedia
Hoja

Hoja je med najpogostejšimi oblikami športno rekreativnega udejstvovanja pri ljudeh. Popularna je najbolj zato, ker je napor zmeren ter ga je zmožen prenesti vsak. Treba pa je vedeti, da se kalorije porablja počasi in je treba hoditi dalj časa, da je učinek enak kot pri drugih bolj intenzivnih vadbah. Je tudi družabna stvar, saj niste toliko zadihani, da ne bi mogli čebljati.

Prav tako je hoja lahko pestra, saj lahko izbirate različne kraje ter hodite po ravnem, čez drn in strn ali pa na hrib. Veliko ljudi vseh starosti si pomaga s palicami (nordijska hoja), saj se s tem počutijo bolj varne ter si krepijo tudi mišice trupa in rok. Igralka Melanie Griffith vsakodnevno kuri kalorije s hojo in pri svojih letih zares zgleda odlično.

profimedia
HIIT - visoko intenzivna intervalna vadba

HIIT je angleška kratica za visoko intenzivno intervalno vadbo. Je napredna oblika kardiovaskularnega izvajanja vaj v intervalih, kar izboljša telesne zmožnosti (vzdržljivost, ravnotežje, moč, koordinacija). Z enakomernim aktiviranjem vseh mišičnih skupin, povečanjem mišičnega obsega in pospešenim metabolizmom izguba odvečno telesno maščobo.

Vadba HIIT se izvaja večinoma z lastno telesno težo, po potrebi dodajamo tudi pripomočke (kolebnice, uteži, trakovi, ovire, žoge …).

Tabata

Tabata je visoko intenzivna vadba, pri kateri se vsaka vaja izvaja štiri minute z vmesnimi počitki. Trening je leta 1996 razvil japonski znanstvenik dr. Izumi Tabata na Nacionalnem inštitutu za fitnes in šport v Tokyu. Je oblika visoko intenzivnega intervalnega treninga, ki aktivira veliko mišičnih skupin in hkrati zahteva visoko intenzivnost, ki jo je treba dalj časa ohranjati.

Cilj tabate je krepiti aerobno moč, pri čemer se poveča maksimalna poraba kisika (VO2max) in anaerobni sistem, ki posledično veča sposobnost prilagojenosti na laktat s hitrejšim odstranjevanjem le-tega. S tabato se ohranja v odlični kondiciji tudi Jennifer Lopez.

profimedia
Ples

Ples kot športna rekreacija je odlična zadeva za tiste, ki radi plešejo, saj ob zabavi kurimo maščobe. Seveda je ples lahko umirjen ali pa tudi popolnoma podivjan in takrat kurimo zares veliko kalorij.