Ali ste si vsi uporabniki, člani katerega koli fitnes centra, kdaj zastavili vprašanje, kaj pravzaprav plačujete, ko plačate mesečno, polletno ali morda letno vstopnico v fitnes centru, ki ga obiskujete?
Zadnje raziskave namreč kažejo, da se velika večina ljudi o tem, kateri fitnes center bodo obiskovali, odloča predvsem na podlagi cene. In seveda, nižja je cena, večja je verjetnost, da se bo potencialni član odločil za včlanitev. Toda verjeli ali ne, tudi najnižja možna cena, ki jo lahko najdete na slovenskem področju fitnesa, je največkrat previsoka. Vse pa je odvisno od tega, kaj za neko ceno, ki jo plačate, tudi dobite.
Veliko povpraševanj strank, ki se zanimajo za vpis, se začne z vprašanjem, koliko stane mesečna vstopnina. Na podlagi informacije oz. odgovora se potem že sklepajo kupčije in padajo odločitve. Odločitve, kam in v kateri center, se tako, žal, sprejemajo na podlagi cene. Bolj smotrno bi bilo, da bi se odločitve sprejemale na podlagi tega, ali vam fitnes center lahko ponuja tisto, kar želite oz. potrebujete. Fitnesi so namreč vpleteni v posel zagotavljanja storitev, ki morajo stranki prispevati k njenim lastnim ciljem in željam.
Kako torej sprejeti najugodnejšo odločitev, kateri fitnes center obiskovati in dobiti kar največ za svoj denar?
Preden sploh pokličete ali opravite ogled katerega od fitnes centrov, si odgovorite na tri preprosta vprašanja:
Kaj želim doseči, oz. kakšne cilje sem si zastavil/a, da se sploh odločam za vpis v fitnes center?
Želim morda shujšati, pridobiti mišično maso, splošno kondicijo? Ali morda potrebujem kakšen bolj specifičen trening, ker moram delati na koordinaciji in hitrosti?
Naj vam bo najprej kristalno jasno, zakaj želite obiskovati nek center. Kaj je vaš dolgoročni cilj, ki ga želite doseči z vadbo oz. treningom.
V kolikšnem času si želim doseči vadbeni cilj?
Ko si odgovarjamo na to vprašanje, moramo najprej stopiti na realna tla in si ne zadati nerealnih ciljev. Kateri koli vadbeni cilj že imate, ga je kakovostno in konkretno v kratkem času, kot je mesec dni, dva ali tri mesece, nemogoče doseči. Pika! Kruto ali ne kruto, to je realnost. Telesna preobrazba traja in največkrat terja človekovo spremembo življenjskega sloga. Ne, to ne pomeni, da boste morali postati suženj fitnesa in za to porabiti nešteto ur. Pomeni pa, da boste morali spremeniti navade do te mere, da boste lahko dva- do trikrat tedensko žrtvovali po uro za trening.
Za tiste najkvalitetnejše rezultate pa se posvetite tudi primernemu načinu prehranjevanja. Za doseganje znatnega vadbenega rezultata in ohranjanje le-tega potrebujete spremembo življenjskega sloga in vsaj šest mesecev k rezultatu usmerjenega treninga. Če ne boste trenirali pravilno usmerjeno, ne boste dosegali napredka, brez tega bo motivacija pričela padati, tako da boste izredno težko razvili slog aktivnega življenja. Obratno pa naloga niti ne bo tako 'težka'.
Koliko ste pripravljeni 'investirati'?
Morda za koga nenavadno vprašanje, toda vpis v fitnes center, kjer boste delali na sebi, je investicija, in ne zgolj strošek, saj se denar, ki ga vplačate, povrne v obliki boljšega zdravja, telesne pripravljenosti, videza ...
Vsi, ki investiramo, si želimo čim manj tveganih investicij s čim nižjim začetnim vložkom in čim večjim doprinosom. Kar se tiče investicije v telo ni nič drugače.
Dlje boste aktivni, bolj kakovostno se bo povrnila investicija (boljši rezultati in razvit aktivni življenjski slog), cenejša bo investicija (saj so dolgoročne karte cenovno ugodnejše).
Opremljeni s temi tremi ključnimi informacijami se zdaj lahko odpravite iskat najprimernejši fitnes center zase.
Naj torej ne bo prvo vprašanje, ko pokličete ali obiščete fitnes center, koliko stane vstopnica, saj če boste plačali za storitev, ki je sicer poceni, vendar vam ne ponuja rešitve potreb, ste denar vrgli stran. Pa naj bo še tako poceni.
Preprosto zaupajte osebju, kakšne so vaše potrebe, želje oz. vadbeni cilji in o kakšnih časovnih okvirjih razmišljate. Od tukaj naprej je na potezi fitnes center. Temu mora biti v interesu, da vam zagotovi dosego vadbenih rezultatov.
Ne nasedajte na takšne in drugačne oglase, ki promovirajo najnovejšo opremo, sodobno opremljene prostore, število naprav itd. Vse to je šele sekundarnega pomena, saj vse to samo po sebi še ničesar ne naredi.
Svetovanje, priporočilo treningov, znanje, predstavitveni treningi, usmerjanje med celotnim obdobjem treninga, nadzor napredka, znanje, izvedba treningov, oblike treningov ... To je tisto, kar šteje, tisto, kar prinese rezultate in tisto, kar mora stranka plačati.
Če boste kupili neko vstopnico, ki je poceni, boste kupili samo to – vstopnico. Kaj pa potem, ko boste enkrat prestopili vrata fitnesa? Takrat se šele začne in takrat kvaliteten fitnes center šele začne svoje delo, medtem ko marsikateri fitnes center s tem, ko proda vstopnico, konča svoje delo.
Zahtevajte torej največ za svoj denar in presenečeni boste, ko boste ugotovili, da lahko dobite resnično največ za najmanj denarja.
Edo Žalar