Najpogostejše napake pri vadbi v fitnesu (I. del)

Najpogostejše napake pri vadbi v fitnesu (I. del) (foto: Photo by Meghan Holmes on Unsplash) Photo by Meghan Holmes on Unsplash
19. 2. 2020

Ljudje se čedalje bolj zavedajo, da morajo za svoje zdravje in počutje nekaj storiti. Zato se področje zdrave prehrane, telesne aktivnosti in skrbi za zdravje, kamor spada tudi lastno izobraževanje na področju vadbe in prehrane, vedno bolj širi, med vsemi starostnimi skupinami.

Za vsakogar se nekaj najde, pa naj bo to pohodništvo, tek, joga, pilates, skupinske vadbe, fitnes, kolesarjenje ali vadbe na prostem.

Ogromno je koristi, ki nam jo prinaša redna telesna aktivnost,

  • od upočasnitve staranja,
  • ohranjanje mišične mase,
  • izboljšanje kostne gostote,
  • koordinacije,
  • zdravja srca in ožilja,
  • izboljšanja presnove,
  • izboljšanja miselnih funkcij,
  • povečanja samozavesti pa vse
  • do izgube kilogramov,
  • izboljšanja telesne pripravljenosti in še bi lahko našteval.

Seznam je res dolg.

profimedia

Vadba na fitnesu in vadba na splošno naj bi potekali brez bolečin, saj je ravno vadba tista, s katero želimo poškodbe preprečiti in svoje telo pripraviti, da bo delovalo, kar se da optimalno.

Zdravje, dobro počutje in izboljšana funkcionalnost telesa morajo biti na prvem mestu saj so za človeka najbolj pomembna. Optični vidik pa naj bo posledica, pravilno oblikovanega programa vadbe in prehrane.

Še vedno pa se dogaja, da začetniki z vadbo v fitnesu nimajo dovolj izkušenj in si v začetni fazi delajo več škode kot koristi.

Nemalokrat se dogaja, da ravno pri vadbi v fitnesu ali skupinskih vadbah, brez osnovnega znanja pride do poškodb, ki pa se lahko pokažejo šele kasneje in močno vplivajo na nadaljevalni potek vadbe.

In na to, da s telesom nekaj ne »štima«, nas pogosto opominja bolečina v ramenu, ledvenem delu hrbtenice in kolenih.

Najpogostejše napake pri vadbi v fitnesu (ne pa tudi vse) ...

Ste se odločili, da boste nekaj storili zase, super. Ste na pravi poti. Da pa vam zadevo olajšam, bom izpostavil nekaj najpomembnejših napak, ki jih opazim pri vadečih.

Znani rek pravi, da so napake sestavni del učenja in življenja na splošno, toda včasih, je bolje, če se že na začetku pravilno usmerimo, ker s tem tudi optimiziramo naš napredek in se izognemo morebitnim poškodbam.

profimedia

1. NAJPOGOSTEJŠA NAPAKA

Nepravilno izvajanje vaj

Zagotovo eden izmed glavnih vzrokov za veliko večino poškodb, ki se zgodijo med vadbo. Vadeči, ki se prvič srečujejo s fitnesom, pa tudi dolgoletni vadeči, velikokrat zanemarjajo pravilno tehnično izvedbo vaj, s tem pa tvegajo, da se poškodujejo.

Poškodbe kolen in hrbtenice najpogosteje prihajajo ravno zaradi nepravilnih izvedb najpogostejših gibalnih vzorcev, kot so počep, mrtvi dvig, potiski nad glavo itd.

Zaradi pogostih, ponavljajočih se intenzivnih obremenitev lahko pride do nepopravljivih posledic, s katerimi se lahko srečamo šele kasneje v življenju.

2. NAJPOGOSTEJŠA NAPAKA

Na vse ali nič

Prehod iz sedečega v aktivno življenje

Poletje je pred vrati, temperature se dvigajo, vi pa še niste pripravljeni, da bi v kopalkah zakorakali v šumeče valove. Treba bo začeti na polno, si rečete. Nekje ste prebrali, da bi morali vaditi vsaj 7-krat tedensko, 2-krat dnevno, če je le mogoče. Vse za raven trebušček.

Trening za roke, trebušnjaki, kardio, še malce vaj za ramenski obroč, nekaj malega intenzivnega teka in odpravite se domov na zasluženo 'dietno večerjo'.

Vse to ponavljate iz dneva v dan, dokler se nekega dne telo ne vda in vam reče, »ne grem se več«.

Miselnost, kot sta »na vse ali nič« ali »no pain no gain«, nas velikokrat pripeljeta do težav, poškodbe pri vadbi pa niso nobena izjema.

Prehod iz sedečega načina življenja v aktivnega je za marsikoga zelo boleč. Telo ni več vajeno gibanja in se na začetku silovito upira na vse pretege.

Glavna težava, ki jo opažam danes je, da bi rekreativni športniki radi trenirali kot profesionalni atlet, po čemer pa ni potrebe. Res ne.

Pozabljamo, da vrhunski športniki živijo za šport, to je njihov kruh. Poškodbe, tekmovanja, potovanja, dnevni režim treningov in neskončna lista prehranskih dodatkov, vse to sestavlja vrhunski šport.

Nekomu z redno službo in otroki vse to v začetni fazi predstavlja veliko breme in kaj hitro se lahko zgodi, da obupa, še preden je začel.

Pripravil: Luka Bokal, FormaNatura

Luka Bokal

 
 
 
 
 
 
 
 
 

.

Literatura:
Contreras, Bret. Bodyweight Strength Training Anatomy
 
Vladimir M. Zatsiorsky, William J. Kraemer. Science and Practice of Strength Training
 
Essentials of Strength Training and Conditioning 4th Edition
Askling, C, Karlsson, J, and Thorstensson, A. Hamstring injury occurrence in elite soccer players after preseason strength training with eccentric overload. Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports 13: 244-250, 2003
Hyght C. Five Exercises You Should Stop Doing… Forever!, in: T-Nation. https://www.t-nation.com/training/five-exercises-you-should-stop-doing-forever T-Nation LLC, 2010.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri