Kako vas lahko fizična moč naredi duševno močnejše

Kako vas lahko fizična moč naredi duševno močnejše (foto: Profimedia) Profimedia
2. 2. 2022

Če bi vas vprašali, kakšne so zdravstvene prednosti vadbe, bi jih verjetno hitro našteli vsaj pet. Toda redna vadba, pa naj bo to trening za moč, joga ali hoja, ne poskrbi le za zdravo in močno telo – zgradili boste tudi močan um.

Veste, da vadba pomaga vašemu telesu, vendar ste preveč zaposleni in pod stresom, da bi jo vključili v svojo rutino. Ravno zato bi jo morali vključiti.

Kako natančno vadba daje to duševno moč? Tu so štirje znanstveno podprti načini:

Odpornost

Na stres namreč.

Ste že slišali za miokine? Miokini se tvorijo v aktivni skeletni mišici – med telesno aktivnostjo se sproščajo v krvni obtok – in dokazano ugodno delujejo na presnovo, spodbujajo mišično rast in imajo protivnetne učinke. Prispevajo tudi k boljšemu razpoloženju, pozitivno vplivajo na kognitivne sposobnosti in vas naredijo odpornejše na stres.

Torej lahko redna vadba dejansko spremeni način, kako se vaši možgani odzivajo na stres – vas opremi za boljše spopadanje s stresorji.

Dobra volja

Vadba poskrbi za izločanje hormonov dobrega počutja – med njimi dopamin, serotonin in endorfini, ki lahko močno izboljšajo razpoloženje. Raziskave so tudi pokazale, da je pri ljudeh, ki redno telovadijo, manj depresije, jeze in stresa, kot pri posameznikih, ki se ne gibajo redno.

Torej, naslednjič, ko boste slabe volje, se odpravite v telovadnico. Ali na tek. Ali na sprehod.

Samozavest

Raziskava je pokazala, da lahko redna vadba pozitivno vpliva na samozavest.

Medtem ko dvigujete raven energije, izboljšujete mišični tonus in splošno kondicijo, skrbite za dobro počutje in boljši spanec, se dviguje tudi raven samozavesti. To je preprosto stranski učinek vadbe.

Dobre navade

Vadba ni le sama po sebi dobra navada – ko začnete redno telovaditi, vam lahko dejansko pomaga pri ustvarjanju in ohranjanju drugih dobrih navad. Gre za domino efekt.

Študija medicinske fakultete Northwestern je pokazala, da so sodelujoči, ki so skrajšali čas sedenja vsak dan, na koncu tudi zmanjšali dnevni vnos maščob, čeprav jim ta sprememba v prehrani ni bila naročena.

Z drugimi besedami: ko so posamezniki sedenje na kavču nadomestili z bolj produktivnimi dejavnostmi, so posledično tudi omejili prigrizke in zmanjšali uživanje mastne in ne tako zdrave hrane.

Torej: telovadite, da boste zdravi in močnejši – tako telesno kot duševno.