Dirka se je danes zaključila s podelitvijo replike najstarejšega kolesa, najdenega v Sloveniji. Da je zmaga odvisna le od tekmovalcev, bi bilo napačno trditi. Za njimi stoji cela »četa« strokovnjakov, ki v zakulisju skrbijo, da gre vse po načrtih.
Pod lupo si oglejmo ekipo Bahrain Merida, ki je letos nastopila na tekmovanju. Njihovo ekipo sestavlja 8 kolesarjev in 13 dodatnih ljudi, kar skupno nanese 21 članov ekipe. Kdo so ti »ostali«? Strokovnjaki z vseh področij, ki skrbijo za skupino osmih športnikov: štirje maserji, trije mehaniki, dva športna direktorja, uslužbenci za odnose z mediji in direktor ekipe. Nič ni prepuščeno naključju. Vsaka izjava za medije je skrbno pripravljena ali vsaj odobrena s strani ekipe, urnik dneva pa točno določen.
Prevažanje z dirke na dirko
V Slovenijo so se pripeljali s kupom vozil: s kamionom, avtobusom in šestimi osebnimi avtomobili. Potrebujejo jih zaradi usklajevanja in logistike, saj je Dirka po Sloveniji le eno od številnih tekmovanj, na katerih sodelujejo kolesarji. V istem času so lahko razdeljeni tudi po treh različnih tekmah, kjer se pokaže natančnost in sposobnost usklajevanja logistike. Med sezono tekmovalci običajno nimajo časa za treninge, saj potujejo od tekmovanja do tekmovanja po celem svetu. Logično je, da proste dni izkoristijo za počitek in lažje priprave. Tokrat bo za štiri od osmih Dirka po Sloveniji priprava na največjo kolesarsko tekmovanje na svetu Dirko po Franciji (Tour de France).
Kako poteka tekmovalni dan
Na tekmovalni dan se pripravljajo tako kolesarji kot preostanek ekipe, saj ima vsak točno določeno nalogo, ki jo mora opraviti. Na dan D se tekmovalci prebudijo nekaj ur pred začetkom dirke in zajtrkujejo tri ure pred startom. Potem se odpravijo na kraj prireditve, kamor prispejo vsaj eno uro prej, saj jih čaka še nekaj opravkov. Ko se ustrezno pripravijo in podpišejo startno listo, skličejo sestanek, na katerem pripravijo ustrezno taktiko. Medtem so mehaniki in maserji že v pogonu. Mehaniki skrbijo za kolesa, odpravljajo še zadnje napake in upajo, da so storili vse, da kolo ne bo zatajilo nekje na poti. Maserji pa za dobro počutje in zdravje kolesarjev ne skrbijo le z masažami in terapijami, temveč tudi s hrano in pijačo. Med odhodom na start pripravijo vso potrebno in skrbno izbrano hrano ter napitke, ki tekmovalcem dajo energije med tekmo in poskrbijo za regeneracijo po njej.
Med tekmovanjem poleg navijačev kolesarje spremljata športni direktor in mehanik v spremljevalnem vozilu. Mehanik sproti odpravlja manjše težave, ki se pojavijo na kolesih in preprečuje, da bi kateri od kolesarjev obtičal na cesti. Sproti jih zalagata s hrano in pijačo, ki jo športniki dobijo kar iz avta. Maser se odpravi na vmesno postojanko, kjer pripravi dodatne energijske tablice in napitke ter jih razdeli, ko kolesarji prihitijo mimo. Etapa se zaključi tako ali drugače, dela za ekipo pa še ni konec. Vsi skupaj se odpeljejo v hotel, kjer tekmovalci takoj dobijo masažo, kar jim pomaga pri regeneraciji, saj jih naslednji dan čaka novo tekmovanje. Mehaniki se osredotočijo na kolesa, jih pregledajo do potankosti in odpravijo morebitne okvare. Pripravijo jih za naslednji dan, ko morajo spet zdržati več kilometrsko progo. Po obilni večerji s katero športniki nadoknadijo porabljene kalorije, se odpravijo spat. Maserje pred tem čaka še priprava hrane in pijače za naslednji dan. Zjutraj pa spet vse od začetka.
Vsak kolesar na dan popije do pet litrov tekočine in porabi pet do sedem tisoč kalorij, ki jih mora postopoma nadoknaditi skozi cel dan. To je tako, kot če bi v enem dnevu pojedli nekaj od tega:
- 9 hamburgerjev, ki vsebujejo goveje meso na žaru, paradižnik, solato, majonezo, kumarice in čebulo
- 20 kosov pice s šunko in sirom
- 24 čokoladnih tablic Snickers
- 32 krofov z marmeladnim nadevom
- 58 banan
Delov zakulisju je torej prav tako naporno kot garaško potiskanje na pedala. Zmaga zato pripada vsem, kar vidimo po televiziji pa je le vrh ledene gore.
Preberite tudi:
- Kolesarska dirka po Sloveniji: Kaj razen kolesarjenja se dogaja med tekmo?
- Ideja za izlet: S kolesom ob smaragdni Nadiži
- Kolesarska oprema