Primož Roglič: Kaj pomeni biti najboljši kolesar na svetu? (treningi, prehrana, dirke)

25. 12. 2019
Deli
Primož Roglič: Kaj pomeni biti najboljši kolesar na svetu? (treningi, prehrana, dirke) (foto: Profimedia)
Profimedia

Primož Roglič, 30-letna leteča puščica iz Zasavja, kot mu pravijo domačini, je svojo sedmo profesionalno sezono končal kot najboljši kolesar na svetu. In 17. decembra postal Športnik leta 2019!

Svetovni zvezdnik, doma iz Strahovelj, se je rodil 29. oktobra 1989 v Trbovljah in je bil, kot pravi na svoji uradni spletni strani www.primozroglic.com, »vse življenje bolj kot ne zapisan smučarskim skokom«, ki jih je začel trenirati v nižjih razredih osnovne šole. Nanizal je kar nekaj zmag, tudi na domači Planici. Osebni rekord, ki ga ima iz Planice, znaša 185 metrov.

Potem ga je pritegnilo kolesarstvo

Skozi duatlon. »Zares sem nehal skakati šele leta 2012, ko sem že rekreativno skakal po kolesarskih vzponih,« je v intervjuju povedal Primož Roglič. Takrat je prodal svoj motor in si kupil specialko.

Že na prvem gorskem treningu je bil enakovreden mladim šolanim kolesarjem Roga, med katerimi je bil tudi Jan Polanc, kasnejši zmagovalec etape Gira.

Profimedia

Eno leto je zmagoval na rekreativnih dirkah, nato je leta 2013 prišel v novomeško Adrio Mobil, kjer so zanj skrbeli direktor kluba Bogdan Fink, tekmovalno pa karizmatični športni direktor in trener Milan Eržen ter trener Boštjan. Od tam se je leta 2016 »premaknil v nizozemski LottoNL Jumbo, kjer ostaja še danes.

Vse drugo je danes zgodovina. In ta zgodovina do danes šteje 35 zmag med profesionalci.

Sledila je zgodovinska sezona 2019, zgodovinska tako za slovensko kolesarstvo kot za samega Primoža. Sezono je končal na 1. mestu svetovne lestvice s 4705 točkami; v letu 2019 prav tako izjemni Francoz Julian Alaphilippe jih ima na drugem mestu 3472.

Kaj pomeni biti najboljši kolesar na svetu?

Priprave na naslednjo sezono so se že začele. Prve so bile 11. decembra, od tu pa gre na polno. »Je pa treba začeti že prej, saj se sezona lahko začne že januarja, in če začneš že v Avstraliji …«

Februarja ga čakajo višinske priprave, te bodo, tako kot že zadnji dve leti, potekale na Tenerifu, kjer jih nad 2000 metri kdaj lahko preseneti tudi sneg.

Potek priprav je sicer odvisen od programa: lahko je en trening ali pa sta dva. Približno po pet ur na dan, občasno tudi sedem, osem. »Prvi teden nisem že takoj na kolesu 20 ali 30 ur. Prvi teden 10 ur, nato 15.«

»No, saj se zelo hitro pride v formo, še hitreje pa si izven nje. Tudi jaz se nisem zdaj sposoben usesti na kolo in odpeljati 100 ali 150 kilometrov, začeti moram postopoma. Najprej eno urico, nato dve, tri, da se počasi stopnjuje.«

In če gre v rdeče območje? To čutiš, pravi.

Profimedia

Prehrana v času priprav oz. na dirkah?

Bolj ko greš v rdeče območje, tem večja je poraba energije. Zato že na startu s seboj vzameš hrano. Čeprav to pomeni, da nosiš pol kilograma več.

»Če ti hrane zmanjka in v danem momentu ne ješ, lahko tvegaš, da se ti v zadnje pol ure zgodi to, da ostaneš brez energije. To pa je seveda veliko huje, kakor da od štarta dirke nosiš tistega pol kilograma več.«

Kaj ima Primož Roglič najraje?

»Nobena stvar ni taka, da bi bil nad njo navdušen. Iz dneva v dan jemo bolj kot ne isto,« pove Roglič.

»Nad tem nisem navdušen, nimam pa tudi problema pojesti karkoli, kar je tudi dobro. Načeloma pa čim več trdne, normalne hrane. Se pravi, kakšne pekovske stvari in podobno.«

»Čim manj pa predelanih nenaravnih gelov. Ti so samo za najtežje etape in za takrat, ko nimaš časa, da bi počasi jedel sendvič, ampak moraš na hitro zaužiti gel in iti naprej.«

Aleksandra Saša Prelesnik

Iz Toura na olimpijske igre na svetovno prvenstvo

Prihodnje leto Rogliča čaka Tour, pa svetovno prvenstvo v švicarskem Martignyju, olimpijske igre ... Te bodo že šest dni po Touru. Sedem ur časovne razlike. Da bi se privadil, ne bo časa.

»To bo zelo težko svetovno prvenstvo. Cestna dirka bo dolga 244 kilometrov in na koncu se bo treba v sedmih krogih, dolgih po 20 kilometrov, vsakič povzpeti na Côte de la Petite Forclaz, ki je tik pred mestom Martigny.

Klanec je dolg štiri kilometre s povprečnim naklonom 10,2 odstotka, največji naklon pa znaša 14,5 odstotka. Tako da se bodo tam klančarji res lahko izkazali. Tako da je to zame zelo velika motivacija.

Bo pa se spet problem pripraviti na to tekmo, ki bo v nedeljo, 27. septembra.

Skoraj nemogoče je odpeljati Tour, ki bo trajal od 27. junija do 19. julija, olimpijske igre, kjer bo cestna dirka 25. julija, Vuelto, ki bo potekala od 14. avgusta do 6. septembra, in nato še svetovno prvenstvo 27. septembra.«

Kaj pa ogledi tras?

Na treningih in pri ogledih tras mu bo odslej v pomoč tudi najprestižnejši integrirani avtodom Adria Sonic, ki ga je prejel ob podpisu pogodbe.

Promocijski material

S tem Primož Roglič postaja eden izmed pomembnih ambasadorjev blagovne znamke Adria oziroma, kot so zapisali tudi na avtodomu, »najboljši partner za vrhunske dosežke«.

Rogliča je v Adrii Mobil najprej sprejela generalna direktorica Sonja Gole s svojim najožjim timom ter mu ob prihodu iskreno čestitala za vse pretekle dosežke, še posebej pa izrazila navdušenje nad skupnim 3. mestom, ki ga je Roglič dosegel na nedavnem Giru d´Italia.

Roglič je ob tej priložnosti spregovoril o svojih izkušnjah v kolesarstvu, ki si jih je nabral v zadnjih 8 letih, odkar vrti pedala. 

Spomnil se je tudi svojih začetkov v Kolesarskem klubu Adria Mobil, kjer je pridobil dragocene izkušnje in naredil pomembne korake v svet vrhunskega kolesarstva in kot pravi, bo klubu vedno hvaležen za te izkušnje, ki so mu omogočile prodor na svetovno raven.

Preberite še: Primož Roglič bo odslej s partnerko in sinčkom med dirkami stanoval v prestižnem avtodomu

Načrti za leto 2020

Roglič: »Ostati številka ena, kar pomeni, da moram biti dober. Ko si enkrat na vrhu, si tam tudi želiš ostati. Napovem lahko samo to, da bom naredil vse, da bom tam ostal.«   

Celoten intervju, iskren pogovor s 30-letno letečo puščico, v katerem pove tudi o izkušnjah s preteklih dirk, o opremi, zaslužku in tem, kako je biti oče, preberite v novi številki revije Playboy.
Profimedia

 

Novo na Metroplay: Kako lahko vzdržujemo mišično maso ter preprečimo težave, kot so sarkopenija in osteoporoza?