Letos se s prvim majem začenja nova, že četrta izvedba Mastercard® Športne akademije. Gre za akademijo, kjer mladi športniki (ne glede na šport in športno panogo) dobijo celovito podporo na vseh področjih.
Športniki dobijo tako znanje in odgovore na vsa svoja vprašanja na najpomembnejših področjih za njihov razvoj kot tudi nagrade, sponzorstva in štipendije. V preteklih treh sezonah so skupaj s podjetji in partnerji podelili za več kot 30.000 € nagrad. Tudi letos vse člane čakajo številne nagrade in presenečenja. Družba Mastercard je še dodatno poskrbela, da bo kar 25 športnikom, ki se bodo prijavili v novo sezono do konca meseca, pokrila celoten strošek akademije. Ambasadorji akademije in podporniki so številni znani športniki, med drugim Marcos Tavares, Rok Možič, Kristjan Čeh …
Tudi mlade je treba podpirati
Na mlade športnike se prevečkrat pozabi, razlaga direktor Športne agencije Proelium, Jan Ternjak. Ravno zaradi tega so pred štirimi leti ustvarili akademijo, kjer mladi športniki dobijo tako znanja kot sponzorstva. Vse na enem mestu. »V naši agenciji smo najprej začeli delati z vrhunskimi športniki, kot so Marcos Tavares, Rok Možič, Kristjan Čeh … Po drugi strani so nas starši in mladi ves čas prosili, da pomagamo še njim. Zato smo ustvarili akademijo. Mladi dobijo tu znanje na najpomembnejših temeljih za njihov razvoj (fitnes, prehrana, športna psihologija, preventiva pred poškodbami, mediji, pogodbe, družbena omrežja …). Mlade naučimo tudi prvih korakov v poslovnem svetu, komunikacije, osnove financ in sodelovanja s podjetji oziroma sponzorji. Najboljše pa tudi nagradimo. Želimo si namreč, da imajo vsi, ki so pripravljeni narediti korak več kot drugi, vse možnosti in najboljše pogoje za delo in treninge. Seveda smo res veseli, da je letos kot glavni partner projekta pristopila družba Mastercard. Tudi zato, ker bo kar 25 od 30 športnikom, ki jih bomo sprejeli v novo sezono, pokrila celotno članarino. Tisti, ki si želijo brezplačno mesto, morajo še dodatno spisati motivacijsko pismo – tako tudi športnik sam pri sebi spozna, kaj želi pridobiti znotraj akademije.«
Preveč mladih športnikov obupa zaradi financ
Veliko je športov oziroma športnih panog, kjer starši težko dohajajo vse stroške, ki jih je treba plačevati za šport. V ta segment zagotovo spadajo športi, kot so tenis, smučanje, drsanje, hokej, moto šport … »Nekaj je, če se želiš rekreativno ukvarjati s športom; drugo pa je, če želiš v svoj šport, treninge in druge aktivnosti vlagati več. Radi bi pomagali tudi tistim, ki se res želijo ukvarjati s športom, vendar za to nimajo finančnih sredstev. Velikokrat je tako, da tisti, ki si najbolj želijo, nimajo finančnih zmožnosti. Ravno zato v času akademije s podjetji pripravljamo številne naloge, kjer najboljše nagradimo. Letos načrtujemo rekordno število nagrad in sponzorstev,« razlaga Ternjak. Sponzorstva bodo tudi letos iz različnih podjetij in segmentov. Organizatorji razlagajo, da veliko športnikov tudi po koncu akademije ohrani sodelovanja in sponzorstva s podjetji. Vodja poslovnih programov, Damir Battisti, razlaga: »Nova sezona pomeni za podjetja novo priložnost, da spoznajo dodano vrednost pri ustvarjanju zgodb skupaj s športniki. Na eni strani so namreč športniki s svojim razvojem, kariero in rastjo tisti pozitivni nosilci sporočil. Na drugi strani je to dobra naložba za podjetja. Seveda pomenijo vse nagrade in sponzorstva za športnike samo še dodatno motivacijo.«
Toliko znanja in različnih informacij na dosegu. Treba je izbrati prave.
Na spletu se dandanes najde toliko različnih informacij. Težko je izbrati prave informacije ter na drugi strani prave strokovnjake, razlaga Jan Ternjak. »To je velik izziv, s katerimi se srečujejo tako mladi športniki kot njihovi starši. Če namreč starši niso bili v vrhunskem športu, se težko spoznajo na vse segmente in vse strokovnjake, ki so potrebni za razvoj športnika. Na drugi strani se tudi zavedamo, da je potrebnih ogromno finančnih sredstev, če želiš kot starš nuditi otroku vse strokovnjake. Da bi na primer otrok ob standardnih treningih imel še športnega psihologa, osebnega trenerja, nutricista, kineziologa, svetovalca na področju marketinga in družbenih omrežij, bi starš za to mesečno moral odšteti tudi do 1000 €. Ravno zaradi tega, ker se zavedamo, kako težko si je to vse privoščiti, smo ustvarili akademijo, kjer so zbrani vsi ti strokovnjaki. Gre namreč za program, ki je dodana vrednost vsem športnikom, klubom, panogam in zvezam, saj nudi preverjena znanja, potrjena s strani strokovnjakov, fakultet in inštitutov. »Tako je. Mi smo zgolj dodatna zdrava podpora in orodje, s pomočjo katere lahko športnik postane boljša različica sebe. Če si le to želi in če je pripravljen spraševati in sodelovati. Znanje, ki ga dobi znotraj akademije, pa poskuša pozneje uporabiti v praksi. Končni cilj je, da s tem nudimo podporo tudi trenerjem, klubom, panogam v tej smeri, da športnik lahko razvija svoje znanje skozi preverjene vsebine inštitutov in strokovnjakov z vsakega posameznega področja.« Akademija je prilagojena športnikom iz celotne Slovenije. Del izobraževanja poteka prek spleta (ker so športniki na različnih lokacijah, tekmah), del izobraževanj pa poteka na delavnicah v živo.