5 najboljših vrst sadja in zelenjave za hujšanje: Zaužijte pravo količino vlaknin, vitaminov in mineralov ter ohranite svoje zdravje

5 najboljših vrst sadja in zelenjave za hujšanje: Zaužijte pravo količino vlaknin, vitaminov in mineralov ter ohranite svoje zdravje (foto: Profimedia) Profimedia
10. 1. 2023

Kdo pravi, da je treba prenehati jesti, da bi shujšali? Pomembno je, da ne glede na to, kaj jeste, jeste pravilno. Obstaja zelenjava, ki se je morda izogibate in se ob njenih imenih vsakodnevno zgražate. Toda prav ta zelenjava je tista, ki bo vašemu telesu prinesla številne koristi za zdravje in pomagala pri hujšanju. 

OPOZORILO: Nikakor ne priporočamo, da se poslužujete diet, ki bi od vas zahtevale stradanje, ali kako drugače škodovale zdravju. Preden se lotite hujšanja, se posvetujte z zdravnikom in drugimi strokovnjaki, ki vam bodo pomagali sestaviti uravnotežen program prehrane in gibanja.  

Ko ste odraščali, so vam verjetno ves čas govorili, da "jejte sadje in zelenjavo". Medtem ko ste s težavo požirali brstični ohrovt, šparglje ali nektarine, ste se morda spraševali, "zakaj so odrasli tako obsedeni s sadjem in zelenjavo?" Odgovor je jasen: sadje in zelenjava sta med najbolj zdravimi živili na svetu. Mnogi od njih so prehranske sile, ki zagotavljajo vrsto vitaminov, mineralov, vlaknin, antioksidantov in drugih bistvenih hranil, pomembnih za dobro zdravje in dolgoživost. Njihove koristi za zdravje vključujejo manjše tveganje za kronične bolezni (kot so bolezni srca, sladkorna bolezen in debelost), boljše zdravje črevesja in prebavo, manjša vnetja, več energije in zdravo uravnavanje telesne teže.

Če želite shujšati, morate v svojo prehrano vključiti več sadja in zelenjave (in manj predelane nezdrave hrane). Študije kažejo, da so ženske, ki so povečale vnos celega sadja in zelenjave, dolgoročno zdravo shujšale, zmanjšale tveganje za prekomerno telesno težo ali debelost ter bolje nadzorovale porcije in upočasnile hitrost prehranjevanja.

Vendar pa je ob tolikšni količini okusnih in hranljivih možnosti, med katerimi lahko izbirate, težko vedeti, katero sadje in zelenjava sta najboljša za hujšanje. Zato strokovnjaki z vami delijo modrosti o najboljših pridelkih, ki jih je treba dodati na krožnik, da se boste zdravo znebili kilogramov in jih za vedno obdržali.

Ali sta zelenjava in sadje dobra za hujšanje?

Uživanje zdrave, čiste in s hranili bogate hrane napolni telo z energijo, antioksidanti in hranilnimi snovmi. Vendar pa je pri prehranjevanju za hujšanje pogosto težko načrtovati, kaj jesti. Prav tako je morda težko shujšati, če ne uživate pravilnih vrst obrokov. Iz istega razloga vam predstavljamo najboljšo zelenjavo in sadje, ki ga lahko dodate vsakodnevnim obrokom.

  • Z uživanjem raznovrstne zelenjave in sadja lahko zaužijete želeno količino vlaknin, antioksidantov, vitaminov in mineralov za ohranjanje zdravje.
  • Zaradi zelenjave je vaša prehrana manj zapletena, predvsem pa ustvarja ravnovesje, ki je potrebno, da se vaše telo dlje časa počuti sito.
  • Z rednim uživanjem sadja in zelenjave zaužijete vitamine in minerale, ki pomagajo telesu pravilno delovati.
  • Podpirajo vaš imunski sistem in ohranjajo optimalno zdravje črevesja za močnejšo presnovo.

Citrusi

Citrusi, med katere spadajo pomaranče, grenivke, limone in limete, so med najboljšimi sadeži za hujšanje.

Strokovnjaki ugotavljajo, da so agrumi, kot je grenivka, med najučinkovitejšimi živili za zmanjšanje indeksa telesne mase (ITM) udeležencev. Grenivka lahko pomaga pri hujšanju, ker ima razmeroma malo kalorij in veliko vlaknin, ki pomagajo, da se po jedi počutite polni in zadovoljni. Grenivka vsebuje tudi spojino, imenovano naringenin, za katero so v študijah na živalih dokazali, da deluje proti debelosti.

Profimedia

Jagodičevje

Jagodičevje je še en glavni kandidat za zmanjšanje indeksa telesne mase. Zlasti borovnice so povezane z manjšim pridobivanjem telesne teže ter manjšim tveganjem za debelost in sladkorno bolezen tipa 2. Borovnice so nizkokalorično živilo z veliko vlakninami, ki lahko pomagajo pri hujšanju, saj vam pomagajo, da se po jedi počutite polni in zadovoljni. So tudi dober vir antioksidantov in drugih hranilnih snovi, ki so pomembne za splošno zdravje.

Križnice

Križnice, kot so brokoli, cvetača, ohrovt in brstični ohrovt, so hranilne moči, ki prinašajo številne koristi za zdravje. Znane so predvsem po tem, da preprečuje nastanek raka, vendar je tudi odlično živilo za hujšanje, saj vsebuje malo kalorij, veliko vlaknin in je bogata s hranilnimi snovmi.

Križnice lahko pomagajo pri hujšanju, ker imajo tako kot večina zelenjave nizko kalorično gostoto in veliko vlaknin. Ta zelenjava vsebuje močne antioksidante, za katere je znano, da zmanjšujejo citokine in NF-kB, snovi, ki spodbujajo proces vnetja. Če jih je v telesu veliko in se ohranijo, lahko dosežejo nevarne ravni vnetja. Zmanjšanje vnetja in občutek sitosti zaradi visoke vsebnosti vlaknin sta v pomoč pri hujšanju.

Profimedia

Avokado

Čeprav je avokado zaradi visoke vsebnosti maščob zelo kaloričen, je odlično živilo za doseganje ciljev pri hujšanju. Po podatkih raziskave, je uživanje avokada zmanjšalo tveganje za prekomerno telesno težo ali debelost za 15 odstotkov pri tistih, ki so uživali veliko avokada, in za 7 odstotkov pri tistih, ki so uživali malo avokada, v primerjavi s tistimi, ki so se tega okusnega in hranljivega sadeža vzdržali.

Čeprav avokado vsebuje veliko maščob, je večina maščob mononenasičenih, ki veljajo za zdrave. Povečanje vnosa mononenasičenih maščob lahko pomaga zmanjšati telesno težo in obseg pasu.

Krompir

O krompirju se pogosto govori, da je živilo z visoko vsebnostjo ogljikovih hidratov, ki ne pripomore k zmanjševanju telesne teže. Vendar ta krivična domneva še zdaleč ne drži. Krompir je poln hranilnih snovi, zdravih ogljikovih hidratov in vlaknin, zato je zdrav dodatek k vsakemu načrtu obrokov za hujšanje. Uživanje krompirja je povezano z boljšo kakovostjo prehrane, večjim vnosom hranil in večjo ustreznostjo hranil.

Profimedia

Krompir vsebuje malo kalorij, hkrati pa veliko vlaknin in drugih koristnih hranil za hujšanje. Kalorična gostota kuhanega krompirja je odvisna od velikosti krompirja in morebitnih dodanih prelivov ali začimb. Velja omeniti, da se lahko kalorična gostota kuhanega krompirja razlikuje glede na dejavnike, kot so sorta krompirja, način kuhanja in vse dodane dodatne sestavine. Če kuhanemu krompirju na primer dodate maslo ali kislo smetano, se kalorična gostota poveča.

Preberite še:

Ste januar vzeli kot nov začetek? Potem lahko začnete z eno od teh stvari

Priporočamo tudi:

To so slabe navade moških, ki jih ženske po 40. letu ne prenašajo