Tropsko sadje, ki ga uživajte po večerji: Vsebuje čudežno sestavino, ki deluje proti zastajanju vode in napihnjenosti

Tropsko sadje, ki ga uživajte po večerji: Vsebuje čudežno sestavino, ki deluje proti zastajanju vode in napihnjenosti (foto: Profimedia) Profimedia
5. 10. 2022

Če se trudite shujšati in se vsakodnevno borite z neprijetno napihnjenostjo, je vsekakor ključno, da se prehranjujete s sadjem in zelenjavo. Vendar ne posezite po kateremkoli sadju, izberite ananas, ki je zaradi svoje prav posebne sestavine še posebej učinkovit pri hujšanju.

OPOZORILO: Nikakor ne priporočamo, da se poslužujete diet, ki bi od vas zahtevale stradanje, ali kako drugače škodovale zdravju. Preden se lotite hujšanja, se posvetujte z zdravnikom in drugimi strokovnjaki, ki vam bodo pomagali sestaviti uravnotežen program prehrane in gibanja. 

Večkrat smo že slišali, da je najboljša sladica po lahki in zdravi večerji zeliščni čaj ali kos svežega sadja. A ne kateregakoli sadja, saj imajo nekateri sadeži visok glikemični indeks, kar ob koncu dneva ni priporočljivo. Po obilni večerji želimo telesu privoščiti nekaj zdravega in lahkega, nekaj kar nas ne bo dodatno obtežilo in napihnilo. Pa ste vedeli, da si lahko pomagate s sadjem in tako poskrbite, da bo vaš želodec ponoči počival?

Strokovnjaki vztrajajo, da je ananas eden najbolj priporočljivih sadežev za večerno sladico. Sladek, hrustljav in rahlo trpek ananas pa hkrati velja za odlično živilo za hujšanje. Aromatično sadje je priljubljena sestavina sladic, pijač in solat ter daje hrani poseben okus. Sadež je vse bolj priljubljen kot živilo za hujšanje, saj vsebuje bromelain, encim, ki pomaga pri izgorevanju telesne maščobe. Poleg užitka ob uživanju tega okusnega poletnega sadeža ima ananas ogromno koristnih lastnosti. Pa ne samo zato, ker je bogat z vitamini in minerali, kot je magnezij, ki spodbuja sprostitev in zmanjšuje utrujenost, ananas se še posebej priporoča zaradi svojih diuretičnih in drenažnih lastnosti, ki blagodejno vplivajo na zastajanje vode v telesu. Kljub svoji grobi zunanjosti pa je ananas simbol dobrodošlice in gostoljubja.

V ananasovem soku je prisoten encim bromelain. Ta encim se nahaja v ananasovem soku in pomaga pri presnovi beljakovin, kar prispeva k izgorevanju dodatne trebušne maščobe.

1. Ananas je sadež, bogat z vitaminom C 

Najpomembnejše hranilo v ananasu je vitamin C, ki podpira imunski sistem in deluje antioksidativno. Ena skodelica ananasa vsebuje 78,9 miligrama (mg) vitamina C, to je več od priporočene dnevne količine za odrasle ženske (75 mg na dan) in skoraj toliko kot za moške (90 mg na dan). Vitamin C je pomemben, ker spodbuja rast in celjenje v telesu ter ima vlogo pri vsem, od obnove ran do absorpcije železa.

Profimedia

2. Uživanje ananasa lahko izboljša vaše hujšanje

Morda ste že slišali, da lahko ananas pripomore k izgubi telesne teže, saj  pomaga zmanjšati nastajanje maščob in povečati njihovo razgradnjo.

Ananas je prav tako odlična izbira za prigrizek, saj ima (in drugo sadje) malo kalorij, veliko pomembnih vitaminov in mineralov ter ne vsebuje nasičenih maščob ali transmaščob. Ananas ima manj kalorij kot druge sladke dobrote, zato lahko za večerno sladico namesto sladoleda zaužijete manj kalorij in posledično shujšate. Ananas vsebuje tudi nekaj vlaknin, ki pomagajo uravnavati raven sladkorja v krvi in poskrbijo, da pojeste manj,kot bi sicer, saj ohranjajo občutek sitosti.

3. Uživanje ananasa lahko pomaga pri prebavi

Ananas vsebuje bromelain, mešanico encimov, ki zmanjšuje vnetja in otekanje nosu ter pomaga pri celjenju ran in opeklin. Povezan je tudi s pomočjo pri izboljšanju prebave in so ga v preteklosti v državah Srednje in Južne Amerike uporabljali za zdravljenje prebavnih motenj.  Ugotovljeno je bilo, da bromelain v ananasu pomaga zmanjšati posledice prebavnih motenj.

Profimedia

4. Mangan v ananasu spodbuja zdrave kosti

Mangan je poleg kalcija bistven za ohranjanje močnih kosti. Ananas je eden najboljših virov tega minerala - ena skodelica ananasa vsebuje približno 76 odstotkov priporočene dnevne vrednosti mangana. Mangan lahko pomaga preprečiti osteoporozo in izboljša splošno kostno in mineralno gostoto. Vendar pa pazite, da ne pretiravate, saj lahko prekomerno uživanje mangana poveča tveganje za kognitivne motnje, če ga zaužijete več kot 11 mg na dan. Vendar ne skrbite: težko bi dosegli te vrednosti, saj ima ½ skodelice ananasa manj kot 1 mg mangana, pravijo strokovnjaki.

5.  Vsebuje proteolitične encime, ki odpravljajo trebušno maščobo

Ananas vsebuje bromelain, proteolitični encim, ki pomaga razbijati beljakovinske molekule v telesu. Bromelain pomaga pri boljši prebavi in uporabi beljakovin ter s tem pri pridobivanju puste telesne mase. Pomaga tudi pri mobilizaciji trebušne maščobe. V kombinaciji s spremembo prehrane in življenjskega sloga pa je posebej usmerjen na področje trebuha.

Profimedia
Preberite še:

Aromatičen jesenski napitek za izgubo maščobe: Pogreje telo in ga očisti toksinov

Priporočamo tudi:

Znanstveniki pri netopirjih našli nov koronavirus, ki lahko preskoči na človeka in je ODPOREN proti dosedanjim cepivom