Strokovnjak je 20 let preučeval čustveno inteligentne ljudi in ob tem odkril, da take osebe nikoli ne počnejo teh stvari.
Harvey Deutschendorf, strokovnjak na področju čustvene inteligence, je 20 let preučeval navade čustveno inteligentnih ljudi. Med drugim je opazil, da določenih stvari v pogovoru z drugimi nikoli ne počnejo.
Ne hvalijo (samo) sebe
Vsakdo je rad pohvaljen za nekaj, kar je naredil dobro. Če izpostavite, kar vam je na drugih ljudeh všeč, boste naredili dober vtis. Tega se zavedajo tudi čustveno inteligentni ljudje, ki radi pohvalijo ljudi okoli sebe in izpostavijo njihov trud ali uspeh.
Ne vsiljujejo svojega mnenja drugim
Čustveno inteligentni ljudje se zavedajo, da ima vsak od nas svoje mnenje - in s tem ni nič narobe. Namesto, da bi se osredotočili na vsiljevanje svojega mnenja drugim, raje aktivno prisluhnejo svojemu sogovorniku in se trudijo razširiti svoje obzorje.
Ne ignorirajo stvari, ki "niso njihova odgovornost"
Čustveno inteligentni ljudje v službi ne bodo prezrli težave, ne bodo se pretvarjali, da ne vidijo situacije, v kateri lahko pomagajo – samo zato, ker to ni v opisu njihovega delovnega mesta. Vedno so pripravljeni deliti svoj čas in znanje. Svojo vlogo vidijo kot ključni del večje celote in pogosto iščejo načine, kako prispevati k skupnosti.
Ne izgubljajo časa z nikomer
Mentalno močni ljudje se družijo s tistimi, ki razmišljajo pozitivno, s katerimi si delijo skupne cilje in želje. Drug drugega podpirajo. Zavedajo se, da jim bodo negativno nastrojeni ljudje samo črpali čas in energijo, zato se takim osebam izogibajo.
Ne dovolijo, da bi jim moteči dejavniki ukradli pozornost
Ste se kdaj pogovarjali z nekom, ki je raztresen, njegove oči begajo na vse strani, ali med pogovorom celo gleda na uro? Verjetno ste imeli občutek, da tej osebi niste pomembni. Čustveno inteligentni ljudje pa po drugi strani sogovorniku jasno pokažejo, da so osredotočeni samo nanj in na pogovor, ki ga imajo.
Ne govorijo preveč
Ljudje z visoko čustveno inteligenco ne bodo "ukradli" pogovora in pozornost usmerili samo nase. Namesto tega bodo pripravljeni aktivno poslušati svojega sogovornika, mu postavljati dodatna vprašanja in razumeti njegov pogled v neki situaciji.
Ne pozabijo na majhne podrobnosti
Ker aktivno poslušajo, si čustveno inteligentni tudi zapomnijo podrobnosti o svojem sogovorniku: njegovo ime, imena partnerja, otrok in hišnih ljubljenčkov, njegovo najljubšo počitniško destinacijo, rojstni dan... S tem, ko si zapomnijo podrobnosti, človeku vzbudijo tudi več zaupanja in se lažje povezujejo.
Nimajo žaljivih ali neokusnih šal
Če obstaja možnost, da bi neka šala bila žaljiva do sogovornika, je ne izgovorijo. Zavedajo se, da bi s tem lahko prizadeli ali odvrnili drugo osebo, zato se takemu početju izogibajo v širokem loku.
Vir: nova.rs
Novo na Metroplay: Kako lahko vzdržujemo mišično maso ter preprečimo težave, kot so sarkopenija in osteoporoza?