Včasih smo tako jezni, da bi najraje nadrli vse sodelavce, vrgli liste v zrak in besno odvihrali iz pisarne. Vendar tega ne naredimo, ker vemo, da se ne spodobi. Kaj pa, ko se oseba ne zna odzvati drugače, kot da vpije na vas?
Ljudje vpijemo zaradi različnih razlogov, najpogostejši pa so: slabe veščine odzivanja na dogodke, izguba nadzora, občutek grožnje, izražanje agresivnosti, priučeno vedenje in občutek zapostavljenosti. Najslabše, kar lahko naredite takrat je, da povzdignete glas tudi vi. Namesto tega si zapomnite te nasvete.
Ostanite mirni in ne spodbujajte jeze sogovornika. Kadar oseba vpije, nimate problema vi, ampak ona. Morda ima kakšno izmed zgoraj naštetih težav, ki z vami ni nikakor povezana. Če boste povzdignili glas, se bo sogovornik odzval enako in stvar boste le poslabšali. Raje se umaknite in skušajte ostati mirni. Situacija se bo bolj verjetno rešila, ko se boste lahko v miru pogovorili. Bodite del rešitve, ne problema.
Stopite korak nazaj in ocenite situacijo. Preden boste ukrepali, se ustavite in premislite, kaj se dogaja. Tako boste ugotovili, ali je vredno čakati, da se sogovornik umiri ali pa se boste popolnoma umaknili iz situacije. Če ste nenehno žrtev vpitja iste osebe, se umaknite vsakokrat, ko povzdigne glas. Razložite, da se boste pogovarjali v normalnem tonu ali pa sploh ne. Če pa opazite, da je oseba pod stresom in ste slučajno tu ob napačnem času, počakajte in mirno vprašajte, kaj je narobe. Morda lahko rešite problem na licu mesta.
Ne strinjajte se z osebo, ki povzdiguje glas le zato, da bi se je znebili. To bo spodbudilo veliko vpitja v prihodnosti, saj boste dali vedeti, da se tako strinjate z vsem, kar sogovornik želi. Ne uklonite se s tem, da rečete, kar želi in se nikakor ne opravičujte pod takimi pogoji. Verjetno se niti nimate za kaj opravičevati, saj je težava na strani sogovornika. Če pa ste krivi nečesa, to storite v mirnejšem času.
Odzovite se mirno in premišljeno. Ko smo žrtev vpitja, to v nas vzbudi negativna čustva in željo, da bi se odzvali z enako mero jeze. A s kritikami in žaljivkami ne boste storili ničesar, razen poslabšali razmer. Zbrati morate vse moči, da se zadržite in v ospredje postavite pravi problem, zaradi katerega je nastala kaotična situacija. Vljudno povejte, da ne boste sprejeli vpitja ne glede na razmere in problem. Verjetno boste dobili pozitiven odziv in morda celo opravičilo.
Odmaknite se od osebe. Ko ste našli pravi problem in razložili, da tako ne bo šlo naprej, si vzemite nekaj odmora, da lahko v tišini razmislite in se pomirite. Za takšen odziv je namreč potrebno veliko samoobvladovanja. Potem se boste lahko odzvali ustrezno in povedali, kar zares mislite in ne, kar iz vas govori jeza. Enako bo lahko storila druga oseba.
Pojdite nazaj in se pogovorite. Ko predelate situacijo in veste, kako se boste odzvali, nadaljujte pogovor ter povejte svoja stališča. Poslušajte tudi, kaj ima povedati sogovornik in skupaj najdita rešitev ter sprejmita dogovor, da takšna komunikacija med vama ne bo sprejemljiva. Vsi smo ljudje in imamo kdaj slab dan, vendar to ni izgovor, da svojo jezo stresemo na mimoidoče.
Preberite tudi:
- 4 stvari, ki so značilne za osebe z visoko stopnjo samospoštovanja
- Najboljši nasveti, ki jih lahko date sami sebi, ko imate slab dan
- Najpogostejši znaki, bolezni in bolečine, ki jih 'pomagajo' ustvariti čustva