Električni skiro postajo v mestih eno od mnogih prevoznih sredstev, ki pa ga uporabljajo predvsem mlajše generacije. Zdravniki in reševalci se letos vse pogosteje ukvarjajo s poškodbami zaradi vožnje s prehitrimi skiroji. Reševalci se pogosto ukvarjajo s poškodbami glave, saj uporabniki med vožnjo pri visokih hitrostih v večini primerov ne nosijo čelade.
Letos že več kot 100 nesreč
Število prometnih nesreč z udeležbo električnih skirojev po navedbah Agencije za varnost prometa (AVP) skokovito narašča, letos so do 18. julija zabeležili že 101 nesrečo. Ob tem na agenciji opozarjajo, da večina voznikov e-skirojev sama povzroči prometno nesrečo in da se vozniki ne zavedajo hitrosti, ki jo lahko razvije njihovo prevozo sredstvo.
Preberite še: Lahko predstavljajo veliko nevarnost: 5 stvari, ki jih ne bi smeli početi med nevihto
Večina nesrečo povzroči sama
Letos je kar 66 voznikov eleketričnih skirojev oziroma 65,3 odstotka samih povzročilo prometno nesrečo. Lani je ta delež znašal 65,8 odstotka, dva voznika e-skiroja sta lani kot samoudeležena v prometnih nesrečah umrla. V letošnjih prometnih nesrečah z udeležbo e-skirojev je bilo 12 oseb hudo poškodovanih, 69 pa lažje.
Resne poškodbe
Da so resne poškodbe voznikov e-skirojev v naraščanju, opozarja tudi vodja urgentnega kirurškega bloka v Univerzitetnem kliničnem centru Ljubljana Uroš Tominc. Kot je poudaril, gre predvsem za resne poškodbe mišično-skeletnega sistema, podobne poškodbam, ki jih beležijo pri kolesarjih in motoristih ter jih ni mogoče primerjati s poškodbami na navadnih skirojih. Največ poškodb je med mlajšo populacijo, uporaba zaščitne opreme je slaba, je navedel Tominc, ki glavni problem vidi tudi v nezavedanju voznikov glede hitrosti, ki jo razvije e-skiro.
20 kilometrov na uro
“Hitrost skiroja na nožni pogon je okrog 10 kilometrov na uro, e-skiroja pa vsaj 20 kilometrov na uro, zato je že pri ustavljanju in sestopanju z ustavljajočega se e-skiroja in skiroja pomembna razlika. Vsaka podvojitev hitrosti pomeni štirikrat večjo energijo, ki jo mora absorbirati telo ob morebitnem padcu ali trku," je navedel Tominc.
Že 468 kršitev pri vožnji z e-skiroji
Policisti so letos ugotovili že 468 kršitev pri vožnji z e-skiroji, v celotnem lanskem letu pa 727. Najpogostejše kršitve pri voznikih e-skirojev so povezane z nepravilno stranjo oz. smerjo vožnje, neuporabo čelade, vožnjo pod vplivom alkohola, neprilagojeno hitrostjo in uporabo mobilnega telefona med vožnjo.
14-letni povzročitelj nesreče
Ker se poleg vse večjega števila lastniških e-skirojev širijo tudi možnosti izposoje teh lahkih motornih vozil, na AVP vse uporabnike vnovič pozivajo k odgovorni vožnji. Največ povzročiteljev je bilo lani starih od 18 do 44 let, zaskrbljujoče pa je, da je bilo sedem povzročiteljev starih do 14 let in 15 povzročiteljev pa do 17 let.
Preberite še: Astrafobija in ekstremno poletje: kako so podnebne spremembe spremenile obdobje veselja v obdobje katastrofe
Novo na Metroplay: Kako lahko vzdržujemo mišično maso ter preprečimo težave, kot so sarkopenija in osteoporoza?