Kako prelisičiti možgane, da se boste končno dobro naspali? Tu je trik, ki vas uspava v minuti!

Kako prelisičiti možgane, da se boste končno dobro naspali? Tu je trik, ki vas uspava v minuti! (foto: Profimedia) Profimedia
21. 5. 2020

»Oktober 2010. Prestrašen. Nad mano tulijo sirene. Ležim na nosilih v rešilcu. Zdravnik mi je pravkar povedal, da imam srčni infarkt. Drhtim, v rokah čutim ščemenje in bolečina v prsih me stiska od znotraj. Tracey in otroci nimajo pojma, kje sem. Morda jih ne bom nikoli več videl.«

To je zgodba Jima Donovana, profesionalnega glasbenika in asistenta na univerzi Saint Francis.

Ki, mimogrede, NI imel srčnega infarkta, temveč ...
YouTube | TED

Jima so res odpeljali v bolnico zaradi suma, da gre za srčni infarkt. In opravil številne preiskave ter teste.

Tretji dan te norišnice je k njemu pristopil zdravnik in dejal: »Dobra novica, Jim. Zdrav si kot konj.«

Ni bil srčni infarkt. Ampak tako zelo hud napad tesnobe.
Vzrok?

Kronično pomanjkanje spanca!

Naj vam predstavimo Jimovo rutino.

Razvil jo je kot bobnar v glasbeni skupini, ki je seveda veliko na poti.

  • Takoj, ko je vstal, je spil pločevinko energijske pijače.
  • Nadaljeval z loncem kave.
  • Nato je preko dneva spil še nekaj pločevink energijske pijače.
  • Poleg tega je zaužil tudi veliko sladkorja (celo pozno zvečer) ...

In potem so bile tu še težave s spanjem oz. nespečnost.

A čeprav kronično utrujen, je spal komaj dobre štiri ure na noč.

Zdravnik ga je opozoril: »Dan pred tabo so v bolnico pripeljali moškega, leto dni mlajšega od tebe, in s podobnimi težavami. Danes zjutraj je umrl. Zdaj imaš priložnost, da narediš spremembo, ki ti bo omogočila, da boš videl otroke odraščati. Štiri ure spanja pomeni kronično pomanjkanje spanja in ni hitrejšega načina, ki lahko pripelje do prezgodnje smrti, še posebej ob vsem sranju, ki ga zaužiješ. Potrebuješ vsaj sedem ur spanja, če želiš ostati zdrav.«

Profimedia

Posledice pomanjkanja spanja

Jim je imel težave s spanjem že kot otrok. Ko je legel v posteljo, preprosto ni mogel nehati razmišljati.

Vam je znano?

Včasih so ga pestile skrbi, včasih iz glave ni mogel spraviti pesmi. (Mimogrede preverite še: Tako se znebite nadležne pesmi, ki se nehote zasidra v vaš spomin)

Ko se je vrnil iz bolnice, se je odločil, da bo raziskal spanje, pa tudi to, kakšne so lahko posledice pomanjkanja spanja.

Na seznam so se uvrstili med drugim:

  • srčni infarkt,
  • kap,
  • povečanje telesne teže in
  • kot mu je dejal že zdravnik – prezgodnja smrt.

Samo v ZDA ima več kot 86 milijonov odraslih težave z nespečnostjo oz. jih pesti kronično pomanjkanje spanca. 87 % je najstnikov. To je 36 milijonov otrok, ki so v obdobju, ko se možgani še razvijajo.

Kako prelisičiti možgane, da se boste končno dobro naspali

Profimedia

Jim je opustil energijske pijače ter močno zmanjšal vnos kofeina ter sladkorja. Pomagalo je. Malenkost.

Težava je bila še vedno – kako zaspati, ko se možgani nočejo ustaviti.  

Trik = ritem!

Spomnil se je, da so na začetku bobnarskih delavnic, ki jih je vodil, vedno izvajali vajo – ritmično bobnanje. To so delali nekaj minut. Na koncu so mu prisotni pogosto dejali, da jih ta vaja močno sprošča.

In to je vaja, ki jo lahko izvajate tudi vi. Doma. Brez bobna.

Tako naredite ...

1.

Sedite na rob postelje in položite dlani na stegna. Globoko vdihnite in izdihnite in začnite nežno 'bobnati' oz. tapkati po stegnih. Izmenično, leva roka, desna roka, leva roka … kot tiktakanje ure. Povezano in v enakomernem ritmu.

2.

Zaprite oči in se osredotočite na vaše 'bobnanje'. Dihajte počasi in enakomerno. Vdihnite, dva, tri, štiri, izdihnite, dva, tri, štiri.

3.

Nato začnite upočasnjevati ritem, 'bobnajte' vse počasneje. Sprostite se.

Na začetku se morda ne bo nič zgodilo … Vztrajajte. Včasih potrebujete nekaj poskusov, da postanejo vaše veke težke.

Le obupati ne smete.  

Profimedia

Kaj se zgodi. Gre za frekvenčni odziv. Možgani ljubijo ritem in ritmične vzorce. Ko zaznajo vzorec, mu sledijo. To lahko opazite tudi, ko poslušate svojo najljubšo glasbo in začnete migati z glavo – to je odziv na vzorec. In ta odziv, ki umirja, lahko tudi sprožimo … Z bobnanjem.

Sprejmete izziv?

Naslednjih pet večerov izvajajte to vajo. Vsaj tri minute na začetku.

Nato jo delite z družino, prijatelji, sodelavci in še posebej z otroki, ki imajo težave s spanjem.

Preverite še:
Ali pa:

V videu pa še Jimovo predavanje o njegovi izkušnji:

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri