Cene v trgovinah strmo naraščajo, proizvajalci in trgovci pa so se domislili posebnih zvijač, s katerimi bi lahko zase omilili posledice inflacije.
Najprej je prišlo do pojava, ki ga s tujko imenujemo "shrinkflation" - pojav, pri katerim se zmanjša embalaža oziroma količina kupljenega izdelka.
Zdaj pa se že srečujemo z novim pojavom: "skimpflation" oziroma situacija, ko podjetja zaradi višjih stroškov znižajo kakovost izdelka/storitve. To pomeni, da potrošniki za isto ceno dobijo slabšo kakovost.
V primeru hrane se pogosto dogaja, da proizvajalci v svoje izdelke vmešajo cenejše (in pogosto manj kvalitetne) sestavine. Cene rastejo, kakovost pa pada.
V Nemčiji opažajo vse slabšo kvaliteto izdelkov
Svetovalnica za potrošnike v Hamburgu je zlasti v zadnjih mesecih prejela vse več pritožb zaradi slabe kakovosti izdelkov. Izkazalo se je, da proizvajalci resnično spreminjajo sestavo živil z namenom, da bi zmanjšali stroške proizvodnje.
Eden od znanih primerov je čokolada z marcipanom, v kateri je včasih bilo 45 odstotkov marcipana. Danes delež marcipana znaša 38 odstotkov.
Tudi pri enemu od namazov so odkrili, da mu proizvajalec dodaja več vode - zaradi večjega deleža vode, podjetje porabi manj masla in olja, zaradi česar je pridelava cenejša.
Še en precej tipičen primer je zamenjava sončničnega olja s palmovim: proizvajalci, ki so v svojih živilih včasih uporabljali sončnično olje, sedaj posegajo po cenejšem palmovem.
Kaj lahko storimo?
Vsak proizvajalec je zakonsko dolžen sestavine v izdelku našteti na deklaraciji. Pred nakupom živila torej preverite deklaracijo in se prepričajte, kakšna je sestava izdelka. Tako boste dobili najboljšo predstavo o tem, kakšna živila pravzaprav uživate in kakšna je njihova kakovost.
Vir: n1info.hr
Morda bi vas zanimal tudi ta pogovor, ki ga vodi Borut Pahor:
Novo na Metroplay: Kako lahko vzdržujemo mišično maso ter preprečimo težave, kot so sarkopenija in osteoporoza?