Rogličev nutricionist razkriva zanimive podrobnosti o prehrani našega kolesarskega asa.
Primož Roglič trenutno navdušuje s svojim nastopom na Dirki po Španiji, v svoji karieri pa je nabral že kar lepo število uspehov. Vsi športni dosežki so vsekakor plod vztrajnosti in trdega dela, premišljenih treningov, psihične pripravljenosti ter seveda tudi ustrezne prehrane. Kako pa se Roglič pravzaprav prehranjuje?
Ne spreglejte:
- Bo Dončić zamenjal klub? Obeta se sprememba, ki bo pretresla ligo NBA
- Bodite pozorni nanje: te stavke bodo uporabili ljudje, ki z vami želijo MANIPULIRATI
Ravno o tem je za 24 ur spregovoril dr. Tim Podlogar, vadbeni fiziolog in nutricionist, ki je eden ključnih strokovnjakov, ki skrbijo za prehrano kolesarske ekipe Red Bull Bora Hansgrohe.
Velike količine ogljikovih hidratov
V intervjuju je dr. Podlogar razkril, da je glavna vloga prehranskega oddelka pri Red Bull Bori Hansgrohe to, da Rogliču in ostalim članom ekipe zagotovijo dovolj hrane oziroma 'goriva', da lahko nemoteno nastopijo na tekmah.
"Govorimo o res visokih količinah prostih sladkorjev, ki jih kolesarji zaužijejo. Med večino etap se vnos sladkorjev poveča med 100 in 120 gramov ogljikovih hidratov na uro, v dopoldanskem in popoldanskem času pa nato še dodatni ogljikovi hidrati. To predstavlja vir energije. Brez energije ne le, da telo ne more proizvajati previsoke moči na kolesu, ampak se tudi regenerirati ne more. Kolesarji pojedo velike količine ogljikovih hidratov, je pa zanimivo to, da jih moramo včasih držati nazaj, ker je telesna masa vendarle izjemno pomembna in ne zgodi se redko, da bi kolesar tritedensko dirko končal težji, kot jo je začel," je pojasnil strokovnjak.
Hrana Rogliča je natančno razdelana in stehtana
Dr. Podlogar je med drugim pvoedal tudi, da je hrana našega kolesarskega asa premišljeno zastavljena in strogo načrtovana.
"Vsa prehrana, ki jo Primož zaužije, je natančno razdelana, vsak gram je preštet. Vse je stehtano, vnaprej načrtovano in potem po etapi se vse rekalibrira na podlagi tega, kar se je dogajalo med dirkanjem. Poročati mora, koliko je zaužil. Dejansko je na nek način na dieti.
Ne želimo, da izgubi telesno maso, številke na tehtnici pa varirajo od 500 gramov gor oziroma dol. Na lažjih gorskih etapah želimo imeti nekoliko nižjo telesno maso, medtem ko za kakšne ravninske etape – na Vuelti jih sicer praktično ni – lahko ima nekoliko višjo telesno maso, zato takrat v prehrano dodamo nekoliko več vlaknin, zdrave zelenjave," pojasnjuje.
Strokovnjak ob tem dodaja, da prehrana kolesarjev za povprečnega človeka res najbrž ni najbolj optimalna, a je za profesionalne športnike, kakor je naš Roglič, najboljša izbira.
"Za prehrano, ki jo kolesarji zaužijejo, bi mnogi trdili, da ni zdrava, ampak v tem primeru je to najbolj zdrava prehrana, ki jo lahko kolesar dobi. Na tak način namreč dobi dovolj energije, dovolj potrebnih hranil in se iz dneva v dan najbolje regenerira. Če bi to užival normalen človek, bi hitro pridobil odvečne kilograme, saj gre za velike vnose kalorične hrane," še opozarja.
V času dirke so na jedilniku lahke, preproste jedi
Strokovnjak je v intervjuju povedal tudi, kako poteka običajen dan in katere jedi so na jedilniku v času dirke.
"Posamezne etape v Španiji se začnejo precej pozno v dnevu, kar pomeni, da ima kolesar precej časa, da prebavi hrano že zjutraj. Zajtrk se praviloma začne med 9. in 10. uro, čas do takrat porabijo za več spanja, torej da kar najbolj spočijejo telo, potem pa je za zajtrk neke vrste mlečni riž. Nič posebnega, veliko je nekih sirupov, medu, marmelad. S ciljem, da dobimo dodatne sladkorje. Ko govorimo o beljakovinah, je to kakšen skyr. Dejansko zelo lahka hrana. Ovseni kosmiči se pojavijo zgolj, ko ne gre za gorsko etapo.
Gre za precej monotono prehrano, Vuelta je precej zoprna, saj se ni prijetno zbuditi in vsak dan jesti mlečni riž, ampak to je najbolj optimalno. In potem po etapi kolesarje čaka riž, morda sladica z malo maščobami, malo vlakninami. Potem znova riž, piščanec iz vidika beljakovin, rdečega mesa pa praktično ni. Na prosti dan je na meniju morda bela riba ali losos," še dodaja.
Celoten intervju si lahko preberete tukaj.
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"