Taksi še enkrat dražji v Piranu kot v Ljubljani. Najdražji na Brniku, slabo vzdrževani v Mariboru

30. 11. 2023
Deli

Pred veselim decembrom, ko je najbolje, da pustimo svoj avtomobil doma, so ocenjevalci Mednarodnega inštituta za potrošniške raziskave (MIPOR) v okviru javne službe izvajanja primerjalnih ocenjevanj blaga in storitev, ki jo sofinancira Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport RS, preverili kakovost izvajanja prevozov s taksiji. Skupna ugotovitev je, da gre včasih za loterijo, ki je lahko tudi precej draga.

Med ocenjevanjem so opravili 16 voženj v Ljubljani, Mariboru in slovenski Istri. Med drugim so ocenjevali, kako poteka postopek naročila, kako natančno je napovedan prihod, preverili so čistočo avtomobila, prijaznost voznika in njegov način vožnje, počutje v avtomobilu, ob koncu pa seveda tudi, ali je taksist takoj izdal račun, načine plačila in podobno.

Taksisti so prejeli naslednje ocene:

  • enega so ocenili kot zelo dobrega,

  • šest jih je prejelo oceno dobro,

  • sedem se jih je izkazalo za povprečne,

  • dva sta zaradi res slabe izkušnje dobila oceno nezadovoljivo.

Pozitivne izkušnje iz ocenjevanja:

  • hitra odzivnost klicnih centrov,

  • dobro delovanje aplikacij (ki sicer ne omogočajo neposrednega plačila),

  • dovolj točna napoved prihoda taksijev,

  • z eno izjemo so jih s taksijem peljali po najbolj optimalni poti.

Negativne izkušnje iz ocenjevanja:

  • nezmožnost plačila s plačilno kartico v taksijih zunaj Ljubljane,

  • vozniki se med vožnjo prevečkrat niso izkazali za pozorne,

  • nemalokrat niso upoštevali prometnih predpisov,

  • niti eden ni opozoril potnikov, da se ob začetku vožnje (nalašč) niso pripeli,

  • večina voznikov ima cenike prilepljene na sovoznikovem senčniku, kjer so slabo vidni,

  • taksimeter je običajno nekako skrit za prestavno ročico,

  • z redkimi izjemami imajo taksisti licence skrbno pospravljene, tako da potnik ne ve točno, kdo jih vozi,

  • pri rokovanju s prtljago se taksisti niso izkazali, v štirih primerih niso niti odprli prtljažnika, ki je bil v enem primeru celo zaklenjen.

Za vožnjo so na splošno največ plačali v slovenski Istri, predvsem v piranski občini, kjer so za enako razdaljo plačali še enkrat več kot v Ljubljani.

Za vožnjo so na splošno največ plačali v slovenski Istri, predvsem v piranski občini, kjer so za enako razdaljo plačali še enkrat več kot v Ljubljani.

T.L.

Kje so vožnje s taksijem najdražje in kje najcenejše? Kje je vožnja najslabša in kje najboljša?

Za vožnjo so na splošno največ plačali v slovenski Istri, predvsem v piranski občini, kjer so za enako razdaljo plačali še enkrat več kot v Ljubljani.

Z Brnika v Ljubljano kar 70 evrov

Za najdražjega pa se je izkazal taksist iz vrste na parkirišču pred zgradbo na letališču Brnik.  Vožnja do središča Ljubljane je stala skoraj 70 evrov, voznik se je na splošno izkazal za dobesedno nemogočega, saj je po avtocesti vozil 70 km/h, med vožnjo je ob priprtem oknu kadil elektronsko cigareto, na koncu pa zaračunal vsak kos prtljage, tudi nahrbtnik z notesnikom.

Za primerjavo: vožnja iz Ljubljane do letališča (z ljubljanskim ponudnikom, ki so ga naročili po aplikaciji) je stala manj kot 30 evrov, ta taksist (enako kot vsi drugi) ni zaračunal prtljage.

Prekrškar v Mariboru

Drugi negativni primer so doživeli v Mariboru, kjer je taksist dvakrat zapeljal v rdečo luč, na koncu pa jih je še podučil, da morajo naslednjič prej povedati, če želijo račun. 

Taksisti bi sicer morali samostojno izdati račun po vsaki vožnji. Na splošno so se v Mariboru vozili v najslabše vzdrževanih taksijih, v enem od njih je med merilniki celo pisalo, da je motor okvarjen.

Seveda je bilo na vseh lokacijah kar nekaj izkušenj tudi pozitivnih, s prijaznimi, ustrežljivimi in uglajenimi vozniki, ki so znali poskrbeti za prtljago, pa tudi za nekaj zabavnih in poučnih pogovorov.

Še vedno velja – prevoz naročite po telefonu (ali po aplikaciji)

Ocenjevalci poudarjajo, da je vožnja s taksiji, ki stojijo na njim namenjenih postajališčih, dražja, zato priporočajo, da prevoz naročite po telefonu ali z aplikacijo.

Opozarjajo tudi na dejstvo, da boste kljub tekoči vožnji po mestu plačali za delež čakalne ure, ki jo začnejo zaračunavati takoj, ko hitrost pade pod določeno vrednost. V Ljubljani so, denimo, na računu odkrili, da so jim med osemminutno vožnjo zaračunali šest minut čakanja.

# Podrobnejše rezultate ocenjevanja si lahko brezplačno ogledate na spletni strani www.potrosnikovzoom.si

 

Preberite še: Bi nas moralo skrbeti zaradi novega izbruha pljučnici podobnih bolezni na Kitajskem?

 
 



Novo na Metroplay: “Vse, kar je za psiho preveč, nase prevzame telo” | Tomislav in Nina Senečić