Samsung Electronics je objavil lastno raziskavo "Življenje s hišnimi ljubljenčki 2022", s katero je skušal ugotoviti, kako vedno večje število hišnih ljubljenčkov v Evropi vpliva na tehnološke odločitve njihovih lastnikov in interakcijo s tehnologijo. Več kot polovica vprašanih lastnikov meni, da lahko tehnologija pomaga izboljšati počutje njihovih hišnih ljubljenčkov (56 %) in jih ohraniti aktivne (56 %). Povpraševanje po hišnim ljubljenčkom prijazni tehnologiji nedvomno narašča. Več kot polovica anketirancev (52 %) je prepričanih, da bi moral obstajati standard za hišnim ljubljenčkom prijazne naprave.
Evropska gospodinjstva štejejo v tem trenutku že več hišnih ljubljenčkov kot otrok [1], [2]. Raziskava je pokazala, da skoraj dve tretjini (63 %) lastnikov, hišne ljubljenčke dojema enako kot ljubljene družinske člane. Zato ne preseneča, da ti vse bolj vplivajo tako na naš način življenja kot tudi na ključne nakupne odločitve gospodinjstev.
● Skoraj polovica (47 %) vprašanih je povedala, da so zaradi hišnih ljubljenčkov spremenili svojo domačo ureditev.
● Skoraj tretjina vprašanih (32 %) se je strinjala, da je dejstvo, da imajo hišnega ljubljenčka, vplivalo na njihovo odločitev o nakupu novega gospodinjskega aparata.
● 30 % vprašanih je izjavilo, da je to, da imajo ima hišnega ljubljenčka, vplivalo na njihovo odločitev o nakupu osebne tehnološke naprave.
Raziskava je pokazala, da bi tehnološko ozaveščeni lastniki hišnih ljubljenčkov tehnologijo radi uporabljali za različne namene: čiščenje za svojimi ljubljenčki s sesalniki (53 %), hranjenje s samodejnimi hranilniki (49 %) in sledenje lokaciji in gibanju živali (48 %). Tisti, ki tehnologijo uporabljajo, so kot glavne razloge za uporabo navedli: zagotavljanje varnosti svojih hišnih ljubljenčkov (36 %), zagotavljanje lastnega miru (36 %) in dodatno udobje (33 %).
Benjamin Braun, podpredsednik družbe Samsung Europe je povedal: "V Evropi je več gospodinjstev s hišnimi ljubljenčki kot z otroki. To vpliva na nakupne odločitve vezane na tehnologijo. Samsung razvija svoje izdelke tako z mislijo na ljudi kot tudi hišne ljubljenčke. Vemo, da so tudi slednji pomembni družinski člani, in se še naprej trudimo razvijati tehnologijo, ki prilagaja naše domove hišnim ljubljenčkom in jim omogoča srečnejše in bolj zdravo življenje."
Skrb za srečo in zdravje hišnih ljubljenčkov je na prvem mestu
Čeprav se trenutno številna gospodinjstva trudijo zmanjševati svoje izdatke, je kar 59 % vprašanih zatrdilo, da ne nameravajo zmanjšati skupnih izdatkov za svoje hišne ljubljenčke. Večina (61 %) se bo, preden bo razmišljala o zmanjševanju izdatkov za svoje hišne ljubljenčke, raje odrekla drugim stvarem. Anketirani lastniki hišnih ljubljenčkov bi, kot kaže raziskava, raje zmanjšali izdatke za nujne potrebščine, kot so komunalne storitve (27 %) in druženja s prijatelji (40 %), kot za svoje živalske sopotnike.
Osamljenost je glavna skrb večine lastnikov hišnih ljubljenčkov
Večina ljudi se je po koncu pandemije vrnila na delovno mesto, kar pomeni, da so živali ostale same doma. Skoraj polovica (46 %) anketirancev je povedala, da jih skrbi, da so njihovi hišni ljubljenčki osamljeni. Zaskrbljenost je bila največja med lastniki starimi od 18 do 34 let.
Zaskrbljenost zaradi osamljenosti je večja od skrbi, da bo hišni ljubljenček v njihovi odsotnosti povzročil škodo v hiši, stanovanju, na pohištvu ali vrtu. Dve petini (40 %) anketirancev je dejalo, da jih zdaj, ko so omejitve zaradi pandemije odpravljene, bolj skrbi za njihove hišne ljubljenčke.
Benjamin Braun, podpredsednik družbe Samsung Europe je dodal: "Naši domovi postajajo pametnejši in bolj povezani. Rešitve za dom zagotavljamo za vse družinske člane. Za vas, za vaše otroke in hišne ljubljenčke. SmartThings for Pets zagotavlja optimalno okolje za lastnike hišnih ljubljenčkov. Če vaš ljubljenček nosi SmartTag, lahko preverite kje se nahaja. S pomočjo kamere na našem sesalniku Jet Bot AI+ lahko preverite kje se nahaja vaš hišni ljubljenček, prižgete televizor ali luči tudi, ko ste zdoma."
Prihodnost tehnologije za hišne ljubljenčke
Lastniki hišnih ljubljenčkov z optimizmom pričakujejo spremembe, ki jih razvoj tehnologije utegne prinesti v življenja njihovih ljubljenčkov. Raziskava razkriva, da si lastniki hišnih ljubljenčkov želijo nadaljnjih inovacij. Več kot tri petine (62 %) anketirancev meni, da je živalim prijazna funkcionalnost enako pomembna kot otrokom prijazna, skoraj polovica (49 %) pa si želi, da bi v prihodnosti razvili več do živali prijaznih tehnologij.
Dr. Ilyena Hirskyj-Douglas, predavateljica na Univerzi v Glasgowu, ki se ukvarja z interakcijo med živalmi in računalnikom, in je sodelovala v omenjeni študiji, je komentirala: “Ko bodo naši domovi postali pametnejši in bolje povezani, bodo načini, kako skrbimo za svoje hišne ljubljenčke, še naprej spreminjali nove pametne tehnologije, ki ne bodo temeljile le na našem vsakdanjem življenju in rutini, temveč tudi na življenju hišnih ljubljenčkov, s katerimi si delimo dom. Ker mlajše generacije vse bolj uporabljajo pametne naprave in ker se povečuje tudi število ljudi, ki imajo hišne ljubljenčke, je pametna tehnologija, zasnovana z mislijo na hišne ljubljenčke, naraven naslednji korak.”
O družbi Samsung Electronics Co., Ltd.
Samsung navdihuje svet in oblikuje prihodnost s transformativnimi idejami in tehnologijami. Podjetje na novo opredeljuje svet televizorjev, pametnih telefonov, nosljivih naprav, tabličnih računalnikov, digitalnih naprav, omrežnih sistemov ter pomnilnika, sistemskih rešitev LSI, livarskih rešitev in LED. Za najnovejše novice obiščite: http://news.samsung.com.
O raziskavi
V raziskavo, ki jo je izvedla družba Opinium, je bilo vključenih 6501 lastnikov hišnih ljubljenčkov (2000 iz Združenega kraljestva, 1000 iz Francije, 1000 iz Nemčije, 1000 iz Španije; 1001 iz Italije in 500 iz Poljske). Raziskava je bila izvedena v šestih državah z uporabo spletne metodologije podjetja Opinium. Terensko delo je potekalo med 31. oktobrom in 7. novembrom 2022, odvisno od države.
[1] Leta 2021 je od 197 milijonov gospodinjstev v EU približno četrtina živela z otroki (24 %): https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/-/edn-20220601-1
[2] Leta 2021 bo 90 milijonov gospodinjstev v EU imelo hišnega ljubljenčka (46 % gospodinjstev): https://europeanpetfood.org/about/statistics/