Popoln vzor za Ljubljano (in Maribor): Gradec bo v kolesarske steze vložil 100 milijonov evrov

17. 11. 2019
Deli
Popoln vzor za Ljubljano (in Maribor): Gradec bo v kolesarske steze vložil 100 milijonov evrov (foto: profimedia)
profimedia

Konec oktobra sta mesto Gradec in avstrijska pokrajina Štajerska na tiskovni konferenci predstavila deset letni načrt izboljšanja kolesarskega prometa v regiji. Vložiti nameravajo 100 milijonov evrov ter s številnimi ukrepi izboljšati pogoje za kolesarjenje v Gradcu in njegovi širši okolici.

V prihodnjih letih bodo zgradili kolesarske magistrale, ki bodo povezovale Gradec z drugimi občinami, prav tako pa bodo tudi v samem mestu zgradili kolesarske magistrale. Uredili bodo kolesarske garaže in druge parkirne prostore, postavili moderno mrežo javnih koles za izposojo ter tudi  infrastrukturo za polnjenje električnih koles. Prav tako bi radi spodbudili čim več ljudi, da bi začeli ali več kolesarili. V ta namen pripravljajo motivacijsko kampanjo in akcijo za dvigovanje kolesarske zavesti.

Snovalci ambicioznih načrtov želijo v Gradcu podvojiti delež kolesarjev v prometu. Po raziskavah iz leta 2018 je 19,3 odstotka udeležencev v mestnem prometu kolesarjev, čez deset let pa si želijo na cesti in stezah kar 40 odstotkov kolesarjev (od vseh prevoznih sredstev). Mesto Gradec je precej ravno, klimatski pogoji pa so večino leta primerni za kolesarjenje. Možnosti za razvoj kolesarske mreže so velike, saj je trenutno 40 odstotkov vseh potovanj v Gradcu krajših od 5 kilometrov, kar je razdalja, ki jo s kolesom zlahka opravimo.

60 odstotkov vseh potovanj v mestu je krajših od 10 kilometrov, kar je za električno kolo z lahkoto dosežena razdalja pa tudi za izkušenega kolesarja to vsekakor ni predaleč. Vsi našteti podatki in 100 milijona vložka pritrjujejo ideji, da bi število kolesarjev v prometu v naslednjih desetih letih podvojili. Župan Gradca Siegfried Nagl pravi, da je vložek približno 33 evrov na prebivalca letno, kar je rekord v Evropi, saj nobeno drugo mesto še ni dalo toliko denarja za kolesarsko infrastrukturo. Povedal je tudi, da bodo za dosego svojih ciljev na mestnem oddelku za kolesarstvo povečali število zaposlenih.

 L.T.D

Novo na Metroplay: "Prehransko okolje, v katerem danes živimo, je zelo nenaklonjeno temu, da smo zdravi"