Nacionalna pobuda Pripelji srečo v službo spodbuja kolesarjenje na delo, s tem pa posredno osrečuje vse tiste, ki so vključeni v projekt. Kolesarjenje namreč pozitivno vpliva na občutek sreče, s tem pa povečuje tudi delovno učinkovitost in izboljšuje odnose s sodelavci.
Projekt bo letošnje leto trajal od 16. maja do 10. junija, v pobudi pa lahko sodelujejo tudi posamezniki. Za veselje zaposlenih pa se trudijo tudi podjetja, ki se bodo letošnje leto potegovala za certifikat Kolesarjem prijazno delovno mesto.
Preteklo leto prihranili 38 ton CO2
V letu 2015 je v sklopu pobude Pripelji srečo v službo od maja do septembra kolesarilo 206 trojk (618 udeležencev), ki so skupaj prekolesarili 238.053 km. Na ta način so prihranili 38 ton izpusta C02, ki bi se sicer sprostil v ozračje v primeru, da bi se v službo odpravili z osebnim vozilom. Kolesarji so v povprečju prevozili 1227 kilometrov na trojko, v povprečju pa so kolesarski v eno smer prekolesarili tri kilometre. 72 odstotkov udeležencev je bilo v primerjavi z letom 2014 novih in v preteklih kampanjah še niso sodelovali.
Letos kolesarimo en mesec
Letošnje leto bodo navdušeni kolesarji svoje prevožene poti spremljali od 16. maja do 10. junija 2016. Na željo sodelujočih preteklega leta in v luči trendov v tujini, bodo letošnje leto namesto štirih mesecev, kolesarili v obdobju enega meseca.
Luka Mladenovič je na predstavitvi poudaril: »Za povprečnega udeleženca je bila akcija lansko leto predolga, zato smo pobudo letošnje leto skrajšali, k sodelovanju pa smo poleg trojk povabili tudi posameznike«.
Novost letošnje pobude je torej tudi sodelovanje posameznikov in ne le kolesarskih trojk, s čimer se želi možnost sodelovanja v pobudi omogočiti čim večjemu številu navdušenih kolesarjev. Registracija je mogoča preko spletne strani www.pripeljisrecovsluzbo.si. V sklopu pobude pa bodo izžrebani kolesarji, poleg že znanih splošnih koristi kolesarjenja, nagrajeni tudi s privlačnimi nagradami.
Spreminjamo kolesarske navade na nacionalnem nivoju
Pobuda Pripelji srečo v službo deluje na nacionalnem nivoju, kjer želi z dobrimi predlogi in povezovanji z interesnimi skupinami pa tudi številnimi podjetji ter organizacijami spreminjati potovalne navade.
Gregor Steklačič iz Ministrstva za infrastrukturo je ob tej priložnosti povedal: »Na na nacionalni ravni ocenjujem pobudo, kot eno zmed mehkih ukrepov trajnostne mobilnosti, del katere je seveda tudi kolesarjenje. Na nacionalni ravni se v prihodnje planira tudi sprejetje kolesarske strategije.«
Kolesarstvo tako postaja eden izmed najbolj priljubljenih načinov za prevoz v službo.
Pobuda pa je pomembna aktivnost tudi v sklopu Ljubljane, zelene prestolnice Evrope 2016. Vita Kontić iz MOL je na novinarski predstavitvi poudarila: »K sodelovanju v pobudi nagovarjamo mestno upravo pa tudi javna podjetja in zavode. Na področju kolesarstva je Ljubljana v zadnjem času uvedla veliko ukrepov. Med zadnje infrastrukturne izboljšave zagotovo spada nedavno odprtje Slovenske ceste pa tudi sistem BicikeLj, ki od odprtja leta 2011 beleži že 3,3 milijona voženj.«
Kolesarjenju naklonjena podjetja prejmejo certifikat
Certifikat Kolesarjem prijazno delovno mesto je bil razvit z namenom izboljšanja pogojev za kolesarjenje na delo. Poleg mestne infrastrukture so namreč pogoji, ki jih zagotavlja delodajalec na lokaciji dela, ključni pri odločitvi za opravljanje poti na delo s kolesom.
Tomaž Grm, direktor podjetja Butan plin, ki je eno izmed prvih, ki bo letos pridobivalo certifikat Kolesarjem prijazno delovno mesto, je na predstavitvi povedal: »V podjetju želimo spodbujati kolesarjenje zato smo preteklo leto obnovili kolesarnico, letošnje leto pa bomo tovrstne ukrepe še nadgradili. Oseba na kolesu se namreč počuti svobodno in srečno in mi si želimo, da bi bili posamezniki v svoji službi zadovoljni.«
Certifikat je bil razvit v okviru EU projekta Bike2Work pod okriljem Evropske kolesarske zveze (ECF). Pri njegovem razvoju so sodelovali predstavniki, ki zastopajo 11 evropskih držav, vključenih v projekt.
Kriteriji za pridobitev certifikata bodo zato usklajeni v vseh državah, bodo pa upoštevane lokalne specifike glede zahtevnosti za pridobitev. Certificirani ocenjevalec ob pregledu ustreznosti podjetja upošteva razpoložljivost informacij, motivacijske aktivnosti zaposlovalca, ki zaposlene nagovarja h kolesarjenju, razpoložljivo infrastrukturo, storitve za kolesarjenje in drugo.
V kolikor podjetje doseže ustrezno število točk, prejme certifikat Kolesarjem prijazno delovno mesto, ki je veljavno dve leti. V Sloveniji certificiranje ureja Urbanistični inštitut republike Slovenije.
- Preberite še: 9 dejstev, ki govorijo miganju s kolesom v prid
Novo na Metroplay: Kako lahko vzdržujemo mišično maso ter preprečimo težave, kot so sarkopenija in osteoporoza?