Psihologi razkrivajo, zakaj glasba Taylor Swift ljudi spravlja v jok

26. 4. 2024
Deli
Psihologi razkrivajo, zakaj glasba Taylor Swift ljudi spravlja v jok (foto: Profimedia)
Profimedia

Oboževalci so komaj čakali na solze, za katere so bili prepričani, da bodo prišle z 11. studijskim albumom Taylor Swift The Tortured Poets Department, in zdi se, da so imeli prav. 

Dvojni album je njena prva izdaja po prekinitvi šestletnega razmerja z igralcem Joejem Alwynom in vsebuje občutke jeze, žalosti, hrepenenja in zmede, katere njeni oboževalci obožujejo.

Taylor Swift poje o tem, da ji je zastal dih, odkar jo je zapustila njena ljubezen, da se ji je zlomilo srce, ko se je pretvarjal, da ji je dal poročni prstan, in da je on izguba njenega življenja – vrsta bolečine, od katere se poslušalci v življenju morda obrnejo, a jo včasih iščejo v njihovi glasbi.

Strokovnjaki pravijo, da je normalno in pogosto koristno povezati se s srce parajočo glasbo, Swiftova pa je celo delila svojo filozofijo v objavi na Instagramu o albumu. "Ta pesnica je trdno prepričana, da naše solze postanejo svete v obliki črnila na strani," je dejala. "Ko enkrat povemo svojo najbolj žalostno zgodbo, se je lahko osvobodimo."

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Taylor Swift (@taylorswift)

Nekaj slabega, ampak zakaj je občutek tako dober?

Če ste že videli izvedbo pesmi "All Too Well", veste, da oboževalci glasbenice z velikim veseljem zapojejo najbolj srce parajoče dele. Zakaj je to tako dober občutek? Katarza in potrditev, je dejala Arianna Galligher, direktorica urada za dobro počutje Gabbe in programa Stres, Trauma and Resilience (STAR) na Medicinskem centru Wexner State University Ohio.

Koristno je imeti pot do raziskovanja bolj bolečih čustev in se počutiti, kot da je v redu, ker jih doživljajo tudi drugi ljudje, je dejala. Tudi če sami niste sredi razhoda, vam lahko pomaga izkoriščanje teh čustev iz preteklih izkušenj, je dejal dr. Jaryd Hiser, psiholog na Ohio State University Wexner Medical Center. "Vsi se ujamemo v to past izogibanja tem čustvom," je dejal. "Da bi se lahko vrnili k tem, razmišljajte o tem kot o obdelavi tistega časa." Ta proces lahko privede do večjega sprejemanja izkušenj in da je v redu, če se z njimi nikoli ne počutiš povsem v redu, je dodal.

Glasba, ki prinaša mir

Glasba je lahko ključna pri tem, da se ljudje, ki se sicer ne bi počutili varne ob obisku teh težkih izkušenj in čustev, znova osredotočijo nanje, je dejal Hiser.

"Mislim, da je to zelo preprosta pot do pozornosti," je dejal. "Če bi bili sposobni biti ves čas pozorni, bi bilo to super, vendar večina od nas tega ne more, ne izkoristiti." S pacienti rad dela na čuječnosti tako, da jo združuje z dejavnostmi, v katerih uživajo – ker je veliko lažje ostati v sedanjosti, ko delaš nekaj, kar ti je všeč," je dejal.

"Tiste vrste stvari, ki nas lahko nekako pritegnejo vase in nam pustijo, da smo v tistem trenutku z našimi čustvi," je dodal Hiser.

Heartbreak je Taylorina nacionalna himna

Galligher je dejal, da je Swiftin uspeh, ko gre za pesmi ob razhodu, morda posledica odtenkov, ki jih ima v svojem pisanju. Čeprav sta lahko prisotna žalost in izguba, se v njenem delu pogosto pojavljajo tudi teme opolnomočenja, je dodala.

V pesmi s svojega novega albuma, "Fresh Out the Slammer", Swiftova piše o prehodu od "vsakodnevnega izginotja za en utrinek njegovega nasmeha" do tega, da pravi, da se je naučila, da je svobodna in da je vzela lekcijo.

In ne sledi vedno slogu zapuščenega bivšega z maščevalno pesmijo o razhodu, je dejala Galligher. "Veliko njenih pesmi dejansko prinese nekaj ravnovesja v pogovor," je dejala. "In ja, [nekatere pesmi] nekako poudarjajo 'zato postavljam mejo', vendar so pogosto tudi besedila, ki govorijo o 'tukaj sem zrasel in se spremenil in kaj sem se naučil o sebi, in morda kaj bi naredil drugače."

"Mislim, da je takšno uravnoteženo raziskovanje zdrav model," je dejala Galligher. Swiftova je album v svoji objavi na Instagramu celo kontekstualizirala z besedami, da izražanje čustev v pesmih ne pomeni, da še vedno obstajata negativec in junak.

"Ničesar ni za maščevati, nobenih računov za poravnavo, ko se rane zacelijo. In po nadaljnjem razmisleku se jih je lepo število izkazalo za samopovzročene," je zapisala.

Kdaj je preveč?

Ne glede na to, kako so pesmi za razhod tolažilne, močne in povezovalne, je lahko preveč dobrega, je dejala Galligher.

"Če se v njej zadržujemo predolgo, začne vplivati na našo sposobnost delovanja in to je zagotovo razlog za premor in morda poslušanje še kakšne druge vrste glasbe," je dejala. Še posebej, če se na začetku borite, se posvetujte s svojimi ljubljenimi in s seboj, kako se spopadate, je dejal Hiser. Če opazite samomorilne misli, se obrnite na svojega terapevta ali pokličite na SOS telefon, je dodal.

"V resnici pa mislim, da je za večino ljudi glasba kanal za dostop do lastnih čustev in včasih njihovo obdelavo," je dejala Galligher. "Dovoljenje prostora za prisotnost teh čustev je zelo pomembno in glasba nam lahko resnično pomaga, da to izkoristimo."

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del