10 nasvetov, kako 'prebrati' človeka

10 nasvetov, kako 'prebrati' človeka (foto: Profimedia) Profimedia
6. 1. 2021

Če želite vedeti, kaj oseba, ki vam stoji naproti, v resnici misli in kako se počuti, morate biti pozorni na te stvari.

Neverbalna komunikacija je, kot pove samo ime, komunikacija brez besed. Lahko je močnejša od verbalne, včasih pa tudi izjemno zapletena. Razvije se pred govorom in človekovo govorico spremlja vse življenje.

Telesna govorica je oblika neverbalne komunikacije in vključuje obrazno mimiko, geste, telesno držo, gibanje oči, dotike ipd. Seveda to ni edina neverbalna posebnost, sem spadajo denimo tudi izražanje čustev in spodbujanje ali spreminjanje verbalne komunikacije.

Večina nas je že bila v situaciji, ko smo raje uporabili neverbalno komunikacijo. Sogovorniku tako ni preostalo drugega, kot da je skušal prebrati te znake.

Tudi vi lahko postanete boljši v tem.

Za lažji začetek je tu 10 napotkov, na kaj je dobro biti pozoren, če želite bolje razumeti sogovornika:

1. Naučite se razlikovati med pozitivno in negativno telesno govorico

Telesno govorica lahko pogosto delimo na 'negativna' in 'pozitivna'. Napeto telo navadno pomeni 'negativno', kar je lahko povezano s stresom, nelagodjem ali jezo. Povsem sproščeno telo na drugi strani kaže na srečo in zaupanje.

2. Pozorni bodite na višino glasu

Višina glasu se spreminja glede na posameznikovo razpoloženje. Če je oseba denimo žalostna, bo govorila veliko tišje, počasneje, morda bo njen glas drhtel. Hitrejši govor pa lahko denimo kaže na srečo ali nervozo.

3. Opazujte dihanje

Če je oseba jezna, diha hitreje in plitko. To pogosto pospremi tudi rdečica na obrazu. Včasih poskuša oseba govoriti mirno in počasi, a jo izda prav dihanje, ki vam lahko da jasno vedeti, da je v resnici besna.

4. Poglejte njihove prste

Morda zveni nenavadno, toda prsti prav tako povedo veliko o razpoloženju oziroma počutju človeka. Če so prsti sproščeni, a ne popolnoma iztegnjeni (nihče ne hodi po svetu s popolnoma stegnjenimi prsti), se oseba počuti dobro in sproščeno.

5. Pozorni bodite na zanimanje osebe

Če je oseba zainteresirana za vas in pogovor, se bo zelo verjetno rahlo nagibala k vam.  Prostora med vami bo vse manj. In nasprotno, če oseba ni zainteresirana, se bo nagibala stran od vas. Pomembno je, da v teh situacijah upoštevate vse kontekste.

6. Kakšen je prijem

Nekateri ljudje bodo v stresni situaciji zelo verjetno stiskali pesti. Če oseba drži kozarec ali skodelico, jo bo začela držati trdneje.

7. Pozorni bodite na gibe

Če so ti pretirani, je to lahko znak živčnosti. To vključuje nihanje z nogo, grizenje nohtov in ustnic, tresenje rok, prestopanje ipd.

Dihanje je plitko, gibi rok in glave pa so navadno hitri in sunkoviti. Seveda je odvisno od stopnje živčnosti.

8. Kakšen je nasmeh osebe?

Če se oseba nasmehne, to pomeni, da je srečna, mar ne? Morda. A ne vedno. Obstaja več vrst nasmehov.

Pristen nasmeh navadno hitro prepoznamo– oseba navado ob tem pokaže zobe, njene oči pa se zožijo. Kaj pa, če se oseba nasmehne ne da bi ob tem pokazala zobe? To je lahko znak ljubeznivosti, a ne prave sreče. Tudi oči se v tem primeru ne zožijo. Ko pa se oseba nasmehne tako, da le rahlo privzdigne kotiček ustnic, to izraža samozavest ali dominacijo.

9. Preverite širšo sliko

Opazovanje mimike je koristen prvi korak, toda to izražanje je lahko bolj zapleteno.

Ko v nas prevladajo določena čustva in ne želimo, da bi drugi to vedeli, bomo seveda želeli ta čustva prikriti. Toda drugi znaki, poleg telesne govorice, običajno pokažejo, kako se v resnici počutimo. Zato vedno glejte širše, če želite razbrati čustveno stanje osebe.

Povedano drugače: ne opazujte samo mimike.

10. Kontekst je pomemben

Če ne razmišljate o kontekstu, vam tudi neverbalni znaki ne bodo povedali veliko oziroma si boste znake napačno razlagali.

Primer: prekrižane roke so v nekaterih primerih znak upora in nervoze, v drugih samozavest in moč.  

Osebo vedno postavite v kontekst.

Seveda je to le nekaj napotkov. Dobro razumevanje osnovnih neverbalnih vedenj zahteva veliko časa in pozornosti.

Prirejeno po www.mindbodygreen.com
Preverite še: