Prihaja stresno obdobje: tako se sprostite le v 15 minutah!

Prihaja stresno obdobje: tako se sprostite le v 15 minutah! (foto: Profimedia) Profimedia
23. 11. 2022

Za mnoge je december ne le vesel, ampak tudi stresen mesec. Ne dovolite, da vas tako utrudi, da boste januarja obležali v postelji. Tu so ideje za hitro sproščanje. 

Decembra vas čaka marsikaj: veliko druženja, nakupovanje daril, postavljanje smrečice, veliko dela v službi ... Nimate časa zboleti, kajne? Potem redno skrbite tudi za sproščanje. 

Naj januar ne bo namenjen okrevanju po vsem stresu, ki ste ga doživeli decembra. Včasih je že 15 minut dovolj, da v stresnem dnevu najdete malce oddiha. Kaj lahko storite v tako kratkem času?

Nekaj vaj, kratek sprehod, hodite po stopnicah ...

V 15 minutah se lahko dobro razgibate, pospešite krvni pretok in s tem poskrbite za boljši pretok kisika v možgane. To pomeni boljšo pripravljenost in zbranost, osvežitev ter sproščanje hormonov sreče. Vse, kar potrebujete za boljše razpoloženje takoj. 

Nekaj produktivnega

Če se ukvarjate z isto nalogo že dlje časa in ne pridete nikamor, za nekaj trenutkov to opustite in se posvetite nečemu drugemu. Če ste doma, odnesite smeti, kaj na hitro pospravite, organizirajte tisti predal z nogavicami ... V službi si lahko vzamete kratek odmor za skodelico kave ali se lotite kakšnega manjšega opravila, ki vam vzame le nekaj minut. 

Z novim pogledom boste lažje nadaljevali s prejšnjo zadolžitvijo.

Poslušajte glasbo

Pripravite seznam glasbe, ob kateri vas spreletijo lepi spomini. Vključite tudi kakšno energično pesem, ki vas založi z energijo. Za nekaj minut zaprite oči in poslušajte nekaj pesmi. To sproži nastajanje endorfina, kar vas motivira za nadaljnje delo ali opravila. 

Pokličite ljubljeno osebo

Ko se bo zdelo, da imate vsega preveč, pokličite prijatelja, partnerja, mamo ... Že pogovor z nekom, ki ga imate radi, v vas prebudi občutke sreče in zadovoljstva. Poleg tega vam drugi običajno ponudijo pogled na stvari in pokažejo, da le niso tako slabe, kot ste sprva mislili. 

Osredotočite se na dihanje

S tem preprostim dejanjem lahko v trenutku vsaj omilite stres, umirite utrip in pritisk, če je previsok. Dihajte globoko, tako da najprej z zrakom napolnite trebušno votlino in potem pljuča. 

Čez dan dihamo hitro in plitko, telo pa potrebuje tudi globoke vdihe. Ker to lahko počnete med delom, naredite večkrat čez dan. 

Počivajte

Hiter počitek na vas lahko vpliva bolje kot skodelica kave. Vendar ne počivajte dlje kot 20 minut, saj si boste v nasprotnem primeru nakopali še večjo zaspanost. 

Naredite kaj, čemur se izogibate

Ko vas bo nekaj preobremenjevalo, za hip prenehajte in se lotite kratkega opravila, s katerim že dolgo odlašate. To vam bo dalo občutek zadovoljstva in veliko pozitivnih čustev. Naredili boste kljukico pri nečem, česar niste hoteli narediti. S tem boste dobili motivacijo za nadaljnja opravila.