12 dobrih razlogov, zakaj telovaditi pred 9. uro zjutraj

12 dobrih razlogov, zakaj telovaditi pred 9. uro zjutraj (foto: Profimedia) Profimedia
2. 9. 2020

Znanost si vprašanje, ali obstaja del dneva, ko naj bi bila vadba najbolj priporočljiva, postavlja že leta …

In mnenja so vedno različna.

No, za tiste, ki se šele podajate v svet rekreacije ali še vedno tehtate, kaj bi bilo bolje, zjutraj, je lažje zvečer, ne bolje zjutraj …

Imamo 12 dobrih razlogov, zakaj s telovadbo opraviti preden se vaš dan dobro začne.

Morda pa vam pomagajo pri odločitvi. Sicer pa vedno pravimo, najboljša telovadba je tista, ki ste jo opravili (pa naj bo to v kateremkoli delu dneva).

1. Manj verjetnosti, da bi vam kaj prekrižalo načrte

Zjutraj ste še odklopljeni od preostalega sveta (no, recimo) in niste povsem zakopani v seznamu opravil – izkoristite to svobodo za dober trening. Preden začnejo prihajati e-maili in preden se vaš telefon pregreje zaradi vseh klicev.

2. Bolj zdrave odločitve pri prehrani

Študija je pokazala, da 45 minut zmerne do intenzivne vadbe zjutraj poskrbi za bolj zdrave odločitve pri prehrani – prežene namreč hrepenenje po nezdravih prigrizkih. Udeleženci so imeli drugačen čustven odziv na hrano in ni jih zamikala, prav tako niso pojedli več, da bi nadomestili vso porabljeno energijo zaradi vadbe.

Neka druga raziskava pa je pokazala, da se zna zgoditi, da boste raje posegli po sadju in zelenjavi.

3. Na splošno boste bolj aktivni

Jutranja telovadba vas lahko navdihne za več gibanja čez cel dan. V dobrem duševnem stanju boste, morda celo izberete stopnice namesto dvigala. Ali pa se zvečer odpravite še na en sprehod.

4. Pokurili boste več maščob

Posledično, ker boste na splošno bolj aktivni, boste tudi porabili več energije.

5. Bolje se boste odločali

Jutranja telovadba dobro 'prebudi' tudi vaše možgane. Raziskavi, ki so ju izvedli na Univerzi v Illinoisu, sta pokazali, da je 30 minut vadbe povzročilo do 10-odstotno izboljšanje kognitivnih funkcij oziroma boljšo učinkovitost pri obravnavanju težav ali situacije.

6. Dobra doza energije
Profimedia

Znano je, da redno gibanje poskrbi za več energije in zmanjša občutek utrujenosti.

V študiji, objavljeni v reviji Psychotherapy and Psychosomatics, so raziskovalci odkrili, da se je pri neaktivnih ljudeh, ki so bili neprestano utrujeni, z redno aktivnostjo raven energije povečala za 20 odstotkov, pojav utrujenosti pa zmanjšal za kar 65 odstotkov.

Z jutranjo telovadbo in posledično boljšimi izbirami pri prehrani (glejte točko 2) boste tako poskrbeli za dovolj energije za cel dan.

7. Veliko dobre volje

Ko telovadite, telo sprošča veliko pozitivnih nevroprenašalcev, kot so denimo endorfini, ki so odgovorni za pozornost, serotonin, ki pomaga uravnavati razpoloženje, dopamin, ki poskrbi, da ste živahni in dobre volje. Telovadba prav tako pomaga pri nadzorovanju stresnih hormonov.

8. Hitreje bodo rasle mišice

Pri rasti mišične mase igra pomembno vlogo testosteron (sicer moški hormon, a tudi žensko telo ga proizvaja, le bistveno manj) in vrednosti testosterona so najvišje med 7. in 11. uro dopoldne.

9. Poskrbljeno bo za boljši spanec

Študija Appalachian State univerze je pokazala, da so odrasli, ki so telovadili ob 7. uri zjutraj zaspali hitreje in tudi bolje spali v primerjavi s tistimi, ki so se na telovadbo odpravili v večernih urah.  

10. Manjše tveganje za nastanek sladkorne bolezni

Dejstvo je, da redno gibanje ščiti pred boleznimi, kot je sladkorna bolezen.

No, raziskovalci z univerze KU Leuven, pa prišli še do ene zanimive ugotovitve: tisti, ki so telovadili zjutraj na tešče, so imeli boljšo toleranco za glukozo in občutljivost na inzulin v primerjavi s tistimi, ki so uživali ogljikove hidrate pred in med vadbo.

Seveda vadba na tešče ni za vsakogar, odvisno pa je tudi, kako intenzivno boste telovadili, zato presodite sami. Konec koncev že redno gibanje naredi ogromno spremembo.

11. Poskrbi za zdravo raven krvnega pritiska
Profimedia

Eden najlažjih načinov, kako imeti pod nadzorom raven krvnega pritiska, je redna telovadba. Vpliv pa naj bi imel tudi čas, ki ga izberete za gibanje.

V študiji se je pri posameznikih, ki so se ob 7. uri zjutraj za 30 minut odpravili na tekalno stezo, krvni pritisk znižal za 10 odstotkov. Pri sodelujočih, ki so bili na tekalni stezi ob 13. in 7. uri zvečer, se ni pokazal takšen rezultat.

12. Postala bo navada

Točka se sicer navezuje na prvo – zjutraj je veliko manj verjetnosti, da bi vam kaj prekrižalo načrte. Zato se boste tega ritma veliko lažje držali na dolgi rok in tako bo telovadba postala vaša navada.

To pa bo vplivalo tudi na druge vidike vašega življenja, pravijo raziskovalci.

Preberite še:

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri