Pomen spanja za športnike

Pomen spanja za športnike (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
19. 11. 2015

Vsak, ki je redno telesno aktiven, bi moral vedeti, da je spanje enako pomembno kot optimalna prehrana, pijača in trening.

Krepčilen spanec - pomemben za telesno pripravljenost!

Redna telesna vadba dokazano preprečuje nastanek najpogostejših zdravstvenih težav današnjega časa, med drugim pomaga tudi pri nespečnosti.

In obratno, dober spanec poskrbi za boljše rezultate in zdravje športnika.

Telesna rast in regeneracija tkiv se namreč dogajata samo med počitkom in spanjem, nikoli med treningom ali drugo telesno aktivnostjo. Obnova in gradnja novih tkiv oziroma regeneracija pa je ena od treh najpomembnejših spremenljivk za uspešen razvoj športnika.

Nenaspano telo slabše predeluje in izkorišča glukozo, pojavi se sindrom pretreniranosti, razvijejo se bolezni, imunski sistem oslabi...

Med kakovostnim spanjem pa si mišice odpočijejo in se sprostijo, telo se regenerira in je lahko naslednji dan pripravljeno za nove psihične in fizične napore.

Koliko spanja potrebujemo?

Najboljši počitek je nočni spanec, vsako telo pa samo najbolje ve, koliko ur spanca potrebuje za kakovostno delo naslednji dan.

K dnevnemu počitku se zatekajte le ob izjemni utrujenosti ali bolezni. Odsvetujemo pa, da bi nočni počitek potegnili v dnevno poležavanje v postelji, saj boste le izgubljali potrebno energijo, telo pa ne bo napredovalo z regeneracijo.

Kaj pa vrhunski športniki?

Intenzivnejši in daljši napor pomeni večji mehanični stres za mišice oziroma mišične celice. Večji stres pomeni daljši čas za regeneracijo. Športniki, ki trenirajo tudi večkrat na dan, bi si tako morali že med treningi privoščiti vsaj 30 minutni spanec. Sicer se začnejo mišične poškodbe kopičiti, kar vodi v slabšo telesno pripravljenost in posledično slabše rezultate.