Intervju: prim. mag. Dorijan Marušič
Zdravje je naše največje bogastvo, pravi dobro znani izrek in res je tako. Pogosto pa to spoznamo šele, ko se kaj zalomi. Odgovore na to, kaj nam je, pa lahko sedaj izvemo v prvem digitalnem medicinskem priročniku Moja diagnoza.
Pri snovanju aplikacije je sodeloval tudi prim. mag. Dorijan Marušič, specialist interne medicine, ki je svoje znanje izpopolnjeval na številnih izobraževanjih s področja interne medicine ter velja za priznanega strokovnjaka s širokim znanjem in izkušnjami.
V prid pacientov in zdravnikov
V zdravstvu deluje že dobri dve desetletji in verjame, da aplikacija Moja diagnoza deluje tako v prid pacientov kot tudi zdravnikov. »Vso pot, ki sem jo prehodil kot zdravnik, si prizadevam za zmanjšanje prepada med poznavanjem simptomov, znanjem, med zdravnikom in pacientom. Zdravniki smo izšolani, bolniki pa začutijo neravnovesje v svojem zdravju in takrat se znajdejo v nezavidljivem položaju. Moja diagnoza omogoča, da se ob zdravstvenih težavah poigramo z aplikacijo in se s pomočjo samodiagnoze pomirimo ali pa nas zaradi resnosti obravnave napoti k zdravniku, lahko celo na urgenco. Aplikacija je pisana na kožo pacientom, kot zdravnik pa bi si želel, da jo dobro sprejmejo, saj bo olajšala komunikacijo med zdravnikom in bolnikom. Ta tako sam pride do nekaterih vprašanj in se že pripravi na zdravniški pregled,« nam je razložil nekdanji zdravstveni minister in opozoril, da je aplikacija resnično namenjena prav vsem, ne le razlagi raznovrstnih simptomov in bolezni, temveč tudi ljudem vseh generacij.
Medtem ko bodo mladi lahko dogovore preprosto poiskali na pametnem telefonu, je starejšim na voljo prijazna spletna stran na osebnem računalniku.
V Moja diagnoza le preverjene informacije
»Opozarjamo, da pri zdravju ogrožajočih stanjih pokličite nujno medicinsko pomoč. V vseh drugih primerih, naj se simptomi pojavijo na novo ali pa trajajo dalj časa, pa lahko s tem pripomočkom pomagamo,« še doda svetovalec v podjetju Mea diagnosis, ki poudari, da obstaja pomembna razlika med iskanjem informacij na spletu, danes polnim nepreverjenih podatkov, in aplikacijo Moja diagnoza. Pri aplikaciji se lahko zanesemo na zasebnost, kar je zlasti primerno pri neprijetnih zdravstvenih primerih, ki jih ne želimo razkriti drugim.
Najpomembnejša pa je preverjena vsebina, aplikacija namreč vsebuje obširni družinski medicinski priročnik, s pomočjo katerega boste lahko raziskali simptome najpogostejših bolezni in razlago ter na podlagi vprašanj postavili samodiagnozo. »Aplikacija ima več prednosti, najprej sam izvor literature. Gre za mednarodno priznan prevod družinske enciklopedije angleškega zdravniškega združenja v digitalizirani obliki. Sledita enostavnost in takojšnja uporabnost samoocene težav in potrebnih ukrepov, kot jo ponuja aplikacija Moja diagnoza. Preglednice 48 najpogostejših simptomov uporabnika vodijo skozi vrsto vprašanj o simptomih v vrstnem redu, ki nakazuje možne vzroke in najustreznejše ukrepe. Povedo vam, ali lahko varno zdravite simptome ali potrebujete zdravniško pomoč,« je v nedavnem intervjuju poudaril Boris Krajačič, dr. med. spec. internist, ki je prav tako sodeloval pri razvoju aplikacije.
V tem pa veliko prednost vidi tudi dr. Marušič: »Po izobrazbi sem ne le zdravnik, temveč tudi matematik. V tem tisočletju sem sodeloval pri številnih mednarodnih projektih, saj me je ta dimenzija, digitalna medicina, še posebno privlačila. Prav to je po mojem mnenju dodatna vrednost aplikacije. Aplikacija temelji na strokovno preverjeni enciklopediji, ki so jo potrdili slovenski in tuji strokovnjaki, torej strokovnost ni vprašljiva, prav zato primerjava s forumi ali stricem Googlom ni ustrezna. Poleg tega obravnava pacienta ena na ena, bolnik se s pomočjo aplikacije usmeri na zdravnika, ki mu ponudi pomoč.«
V Sloveniji zdravnika obiščemo 6,6,-krat na leto
S pomočjo aplikacije in samodiagnoze pa bomo lahko razbrali tudi pomembnost obiska zdravnika. Zdravstveni sistem v Sloveniji je namreč po besedah zdravnika močno obremenjen, saj se številni pacienti ob nepoznavanju diagnoze napotijo k napačnemu strokovnjaku.
Ste vedeli, da Slovenci v povprečju obiščemo zdravnika 6,6-krat na leto? »Smo le malenkost nad povprečjem, bistvene so predvsem velikost države in razpoložljive zmogljivosti. V primerjavi s kolegi iz EU smo zdravniki v Sloveniji bistveno bolj obremenjeni. Idealistično predvidevam, da bi ta aplikacija lahko zmanjšala to in usmerjeno pripeljala pacienta do zdravnika oz. primernega specialista,« poudarja sogovornik in nadaljuje: »Ko se nam dozdeva, da se zdravje zamaje, želimo strokovno mnenje. Tudi če avto zaškripa, želimo mehanika. Pomembno je, da se napotimo k pravemu specialistu, če čutimo bolečine v predelu telesa, lahko potrkamo na vrata desetim specialistom, pa bo morda šele zadnji ponudil pravo storitev. Na pravem mestu ob pravem času opraviti pravo storitev.«
Kar 85 odstotkov vseh težav bi lahko namreč razrešili pri specialistih na primarni ravni. Prav zato dr. Marušič prednost aplikacije Moja diagnoza vidi tudi v informiranju državljanov. S tem posameznik postane zdravnikov partner pri reševanju težav, s čimer sta mu omogočena optimalnejša obravnava in večja skrb za lastno zdravje. »Z aplikacijo vlagamo v lastno zdravje, medtem ko bomo listali po simptomih in boleznih, se bomo lahko naučili tudi pomena preventive. Morda pa se bo komu porodila želja po bolj zdravem življenju, redni telesni aktivnosti, prenehanju kajenja, zmanjšanju uživanja alkohola …« sklene naš sogovornik.