Pozabite na 10.000 korakov na dan – bi jih morali pravzaprav narediti toliko?

Pozabite na 10.000 korakov na dan – bi jih morali pravzaprav narediti toliko? (foto: Profimedia) Profimedia
23. 9. 2021

Ne, seveda ni nič narobe z 10.000 koraki na dan. Toda ... Ali jih morate res nabrati toliko, da bi občutli vse dobrodejne lastnosti?

Dejstvo je, kar so pokazale številne raziskave, da vsakodnevno nabiranje korakov v resnici prispeva k boljšemu zdravju srca, pozitivno vpliva na duševno zdravje in celo zmanjša tveganje za sladkorno bolezen.

Toda zakaj ravno 10.000 ...

In če pride dan, ko smo preprosto preveč zaposleni, koliko korakov šteje potem, da bomo še vedno naredili nekaj za svoje zdravje in dobro počutje?
Profimedia

Številka je v resnici poljubna in je bila javnosti prvič predstavljena leta 1965, ko je na trg vstopil pedometer, ki so ga poimenovali Mapo-kei. V prevodu se skriva številka, ki ji zdaj vsi pridno sledimo.

Od takrat je bilo seveda že raziskano in dokazano, da ta cilj dejansko lahko vpliva na izboljšanje zdravja.

A tako kot je lahko seštevanje korakov koristno, je lahko za marsikoga, ki se trudi biti aktivnejši, tudi demotivirajoče. Še posebej na tiste dni, ko po napornem delovnem dnevu preverite seštevek in ugotovite, da niste prišli niti blizu zastavljenemu cilju.

Dobra novica za vse

Znanstveniki preverjajo, ali bi lahko imelo tudi manj kot 10.000 korakov na dan pozitiven vpliv za vaše zdravje. Najnovejša študija, ki so jo opravili na Univerzi v Massachusettsu, predstavlja zanimive rezultate.

Znanstveniki so v okviru omenjene študije 11 let sledili več kot 2.000 posameznikom srednjih let. Rezultati so pokazali, da je bilo pri tistih, ki so dosegli vsaj 7.000 korakov na dan, 50 do 70 % nižje tveganje za smrt v času študije – v primerjavi s posamezniki, ki so naredili manj kot 7.000 korakov na dan.

Druga zanimiva ugotovitev študije …

Tveganje za smrt ni bilo povezano z intenzivnostjo hoje. Če bi dve osebi naredili enako število korakov na dan, pri osebi, ki bi hodila počasneje, ne bi bilo tveganje za smrt nič višje, kot pri osebi, ki bi vadbo izvajala v nekoliko intenzivnejšem tempu.

Profimedia

Seveda moramo pri vseh študijah, tudi omenjeni, upoštevati potek same študije in omejitve, da bi lahko prišli do pravilnejših zaključkov.

Študija univerze v Massachusettsu je podatke zbirala 11 let. Kakorkoli – števila korakov niso spremljali skozi celotno obdobje študije. V tem času so število korakov merili le enkrat, med leti 2005 in 2006, raziskovalci pa so nato predpostavljali, da se dnevno število korakov v času študije ni spreminjalo.

A brez skrbi – zgodnejši dokazi kažejo v isto smer

Rezultati študije Univerze Massachusetts temeljijo na rezultatih raziskave harvardske medicinske šole, ki so pokazali, da že okoli 4.400 korakov na dan znatno zniža stopnjo smrtnosti pri starejših odraslih. V raziskavo je bilo vključenih 16 741 žensk, povprečne starosti 72 let.

Zaključek

Jasno je, da ima hoja veliko pozitivnih koristi za naše zdravje in splošno dobro počutje. 10.000 korakov na dan je fantastičen cilj, a tudi če boste naredili kakšen korak manj na dan, naj vas to ne demotivira.
Pomembno je, da ostanete v gibanju.

Svetovna zdravstvena organizacija sicer odraslim priporoča vsaj 150 minut zmerne vadbe na teden. Ali 75 minut intenzivnejše vadbe.

Preverite še:



Viri: Steps per Day and All-Cause Mortality in Middle-aged Adults in the Coronary Artery Risk Development in Young Adults Study; Association of Step Volume and Intensity With All-Cause Mortality in Older Women; "Happy feet": evaluating the benefits of a 100-day 10,000 step challenge on mental health and wellbeing; theconversation.com