Ob kateri uri bi v resnici morali imeti večerjo? To razkriva nova raziskava!

Ob kateri uri bi v resnici morali imeti večerjo? To razkriva nova raziskava! (foto: Profimedia) Profimedia
12. 10. 2022

Kdaj si privoščite obrok, je prav tako pomembno kot to, kaj si privoščite. Še posebej, če želite izgubiti ali ohraniti zdravo telesno težo. 

Ob toliko modnih dietah, ki obljubljajo neverjetne rezultate v zelo kratkem času, če bomo le pridno sledili vsem pravilom seveda, pozabljamo na še en pomemben dejavnik – čas, ko si privoščimo obrok. To naj bi še posebej veljajo za večerjo. 

Nova raziskava namreč kaže, da naj bi bilo za naše zdravje in težo boljše, če si večerjo privoščimo kar se da zgodaj ter znotraj 10-urnega časovnega okvira. 

PREVERITE: Prekinitveni post 16:8 – kako pripomore k izgubi telesne teže

Razlog? Udeleženci raziskave, ki so si zadnji obrok privoščili štiri ure pozneje, so se soočili z večjo lakoto. Prav tako niso mogli dovolj hitro pokuriti vse energije, medtem je v telesu prišlo tudi do sprememb, ki so spodbujale shranjevanje maščobe, je pokazala študija raziskovalcev iz Brigham and Women's Hospital, ki je bila objavljena v publikaciji Cell Metabolism.

Glavno vprašanje raziskave je blo, če smo sicer dosledni, ali je torej čas, ko si privoščimo zadnji obrok v dnevu res pomemben? »In ugotovili smo, da uživanje hrane štiri ure pozneje pomembno vpliva na občutek lakote, na način, kako telo porablja energijo in kako shranjuje maščobo,« je povedala ena izmed avtoric raziskave Nina Vujović

Profimedia

V raziskavo so vključili posameznike s prekomerno telesno težo, ki so zaužili enake obroke po dveh urnikih: prvi urnik je vključeval obroke bolj zgodaj v dnevu, drugi približno štiri ure pozneje. Primer: udeleženci v zgodnji skupini so imeli obroke ob približno 9.00, 13.00 in 17.00; udeleženci v drugi skupini pa ob 13.00, 17.00 in 21.00.

Pri tem so beležili raven lakote in apetit. Rezultati so temeljili tudi na analizi vzorcev krvi in telesne maščobe ter na telesni temperaturi in porabi energije. 

Izkazalo se je, da se je pri poznih jedcih verjetnost, da bodo občutili večjo lakoto (in s tem verjetnost, da bodo tudi pozneje posegli po hrani), podvojila. Ko so udeleženci jedli pozneje v dnevu, so imeli precej nižjo raven hormona leptina, ki sicer skrbi za občutek sitosti, so povedali raziskovalci. 

Čeprav gre za precej majhno študijo, je bila ta zasnovana posebej za oceno učinka urnika prehranjevanja na telo. Raziskovalci upajo, da bodo drugi gradili na njihovem delu. 

Raziskava: www.cell.com

TAKO deluje dieta z obilnimi zajtrki!
PREVERITE TUDI: 3 vaje za izgorevanje maščob in oblikovanje trebušnih mišic, ki so učinkovitejše od trebušnjakov (po mnenju elitne športnice)
Na aktivni.si verjamemo, da ni univerzalnega pristopa k zdravemu življenjskemu slogu. Prehranjevalni načrti morajo biti individualizirani in usmerjeni k posamezniku – za optimalne in dolgotrajne rezultate je treba upoštevati osebo kot celoto. Preden začnete z novim prehranjevalnim načrtom, se zato vedno posvetujte s svojim zdravnikom ali registriranim strokovnjakom, še posebej v primeru že obstoječih zdravstvenih težav.