Pozno popoldne si privoščite TO in lahko se poslovite od mirnega spanca! Dietetičarka svetuje, kaj storiti namesto tega

Pozno popoldne si privoščite TO in lahko se poslovite od mirnega spanca! Dietetičarka svetuje, kaj storiti namesto tega (foto: Andrea Piacquadio | pexels) Andrea Piacquadio | pexels
18. 5. 2022

Prehrana in spanje sta zelo tesno povezana.

Privoščite si močno predelano, začinjeno, slano, mastno ... jed in lahko se poslovite od mirnega spanca. 

"Posamezniki s slabimi oz. nestalnimi vzorci spanja na splošno jedo več, imajo abnormalno raven hormonov lakote in slabe prehranjevalne navade," piše dietetičarka Stephanie Nelson in svetuje sedem zelo preprostih korakov, ki lahko pomagajo izboljšati prehranjevalne navade in posledično tudi spanec

1. Omejite vnos nasičenih maščob.

Dieta z visokim vnosom nasičenih maščob je že dolgo povezana s slabšim spancem – vpliva tako na kvaliteto spanca kot na njegovo dolžino. 

2. Preizkusite vključiti mediteransko prehrano.

Več študij je že pokazalo povezavo med mediteransko prehrano in izboljšanim spancem. Gre za dieto, ki se zgleduje po prehranjevalnih navadah ljudi, ki živijo ob Sredozemskem morju. Pri tem pa ne gre za stroga pravila, temveč obogatitev jedilnika z zdravimi živili. (TU najdete 7-dnevni jedilnik)

3. Oreščki in semena kot prigrizek.

Raziskave so tudi pokazale, da lahko oreščki in semena pozitivno vplivajo na spanec. Orehi denimo vsebujejo esencialno aminokislino triptofan, za katero je dokazano, da spodbuja spanje. Triptofan je prekurzor za nevrotransmitorja serotonin in melatonin.

4. Telo nahranite z minerali.

Privoščite si živila, kot so banane in polnovredna žita. Živila, ki so bogat vir mineralov torej, kot sta magnezij in kalij, za katere je prav tako dokazano, da vplivajo na kakovost spanca. 

5. Uredite prehranjevalni urnik.

Ne obstaja eno pravilo za vse, ki bi določalo, kdaj pred spanjem naj bi si privoščili zadnji obrok – za vsakega posameznika je ta čas drugačen, zato sprva eksperimentirajte s časom, da ugotovite, kdaj vam najbolj ustreza, nato ustrezno prilagodite svoje obroke. Pogosto je odvisno tudi od tega, koliko in kaj jeste, zato bodite pozorni tudi na te dejavnike, pozori dietetičarka. 

6. Pijača.

Seveda ni pomembno samo to, kaj jeste, tudi pijača ima pri kvaliteti spanca pomembno vlogo. Pomembno je, da skozi cel dan skrbite za ustrezno hidracijo, toda kofein, alkohol in sladke pijače bodo vaš spanec kvarile. Prav tako bodite pozorni na vnos tekočine pred spanjem – saj ne želite, da bi vaš spanec zmotili nočni obiski stranišča. 

7. Kakšen je vaš življenjski stil?

Razmerje med prehrano in spancem je zelo zapleteno in postane še bolj, če upoštevate še druge dejavnike, kot so stres, vadba in okolje, pravi dietetičarka. Razmislite o svojem splošnem zdravju in poskusite najti povezavo. Ste močno pod stresom?