Koronavirus in napadi strahu ter anksioznosti: 8 nasvetov, kako si pomagati

Koronavirus in napadi strahu ter anksioznosti: 8 nasvetov, kako si pomagati (foto: profimedia) profimedia
21. 3. 2020

Predstojnik Centra za pozitivno psihologijo Univerze na Primorskem Kristijan Musek Lešnik je v zapisu na svojem blogu opozoril, da širjenje novega koronavirusa spremlja, včasih pa gre korak pred njo epidemija anksioznosti. Po njegovem mnenju Sloveniji v tem trenutku manjka vzporedno spopadanje z obema epidemijama, saj ena krepi drugo in obratno.

Musek Lešnik pravi, da je eden od ključnih virov tesnobe povezan z občutkom izgube nadzora nad situacijo. Virusa namreč ne vidimo, je pa očitno vsepovsod naokrog. Ne vemo, kje se mu lahko skrijemo, in kje nismo varni pred njim. Ljudje poskučajo situacijo kontrolirati z nakupi, drugi pa z zanikanjem, da ni tako hudo in da je vse skupaj podobno gripi.

Seveda pa nas je vse bolj ali manj strah, saj je situacija povsem nova in kaj takega ni doživel še nihče od nas, niti strokovnjaki ne. Proti tesnobi in strahu si lahko pomagamo tudi sami.

profimedia

8 nasvetov, kako zmanjšati občutek tesnobe  

1. Globoko dihajte

S trebuhom globoko vdihnite in potem počasi spuščajte zrak, čisto do konca. Ta enostavna vaja blokira stres in prisili vaše telo, da se sprosti.

2. Potolažite se

Ko vas nekaj vznemiri, si enostavno vzemite čas za tolažbo in počitek. Vzemite dve blazini in sedite na pete, sklenite prste in dihajte.

3. Veselite se malih stvari

Za trenutek se ustavite in se zahvalite malim stvarem za katere ste hvaležni, da jih imate. Morda uživajte v dobri kavi ali čokoladnem kolaču, zakaj ne prijaznemu možu.

profimedia

4. Igrajte se z otroki, klepetajte po telefonu

Nikar ne sedite ves čas pred televizijo ali računalnikom. Pozabite malo na novice in zakaj ste doma. Vzemite si čas za otroke, če je možno pojdite na sprehod. Mimogrede boste pozabili na stres, ki vas obdaja.

5. Meditirajte

Izberite eno besedo ali frazo, ki vam je pomembna in jo melodično ponavljajte, na glas, tiho ... Naj bo to vaša beseda za umiritev.

profimedia

6. Sledite intuiciji

Vsak od nas ima razvito intuicijo, a ko je naše življenje preveč napolnjeno s stvarmi in dražljaji, takrat izgubimo tudi to. Na vsakem koraku prisluhnite svojemu notranjemu glasu, on najbolje ve, kam morate iti.

7. Poskušajte razumeti tudi druge

Imate občutek, da boste izgubili živce? Naslednjič, ko vas agresivni voznik spravi iz tira ali vam kolega pošilja zlobne e-maile, si samo recite, da je vse to človeško. Ne glejte socialnih omrežij, kjer je zdaj polno “strokovnjakov” in jeznih ljudi. Spomnite se, da je oseba, na katero ste jezni, le človek in zasluži, da mu oprostite.

8. Potožite se prijateljem

Razgovor o problemih se včasih niti ne  zdi konstruktiven, a v večini primerov pomaga. Iz glave boste dali nekaj, kar vas bi drugače tiščalo še cel dan in celo noč. In ko ste v vlogi poslušalca, nikar ne delite nasvetov, samo poslušajte.

 STA in L.T.D

Preberite še: Za mirnejši spanec, preberite nekaj odgovorov na praktična vprašanja: Kaj kupiti? Katerih krajev naj se izogibamo?