S temi navadami bi morali začeti še pred novim letom (če želite ostati zdravi)

S temi navadami bi morali začeti še pred novim letom (če želite ostati zdravi) (foto: Profimedia) Profimedia
5. 12. 2022

Zakaj bi čakali na novo leto (ali na maj, kot pravi pesem), če lahko začnete že danes? Natisnite spodnji seznam in do novega leta odkljukajte vse! 

Ste si že zadali kakšno novoletno zaobljubo? Mi nimamo zaobljub, pač pa seznam navad, ki jih morda še ne delate in bi bilo dobro, da jih vključite v svoj dan še pred novim letom. Kot boste videli, vse skrbijo za vaše zdravje. 

Kakšno navado že imate, kakšno pa lahko še dodate. Vsekakor ni potrebno dodati vseh naenkrat. Lahko naredite tudi tako, da natisnete seznam in vsak dan naredite nekaj od zapisanega, v poljubnem vrstnem redu. 

Navade, ki bi jih morali osvojiti pred novim letom: 

1. Prebujanje ob prvi budilki

In predvsem pravočasno, da naredite vse, kar morate zjutraj postoriti. Skrajni čas je, da osvojite prebujanje ob prvi budilki in nehate hiteti, saj s tem prinašate v dan veliko stresa. 

2. Branje

Branje morda ni v vaši navadi in knjig ne marate ravno, a dobro je, da lahko preberete karkoli. Lahko najdete daljši članek na spletu in ga preberete od začetka do konca. Ali v knjigi preberite vsaj eno stran na dan. 

3. Nabiranje korakov

Vsak dan si prizadevajte narediti čim več korakov. Ko boste sredi dneva videli, da jih nimate dovolj, se boste prej odpravili kam s kolesom ali peš. Tudi tako naredite veliko za zdravje in svojo postavo. 

4. Kozarec vode

Hidracija bo izboljšala koncentracijo in vam dala dovolj energije, da boste prišli čez dan. Zato kozarec vode spijte takoj, ko se prebudite, potem pa se čez dan opomnite, da boste pili dovolj. S seboj nosite steklenico in nastavite opomnike, če je potrebno. 

5. Najprej najpomembnejša naloga

Ali tista, ki se ji izogibate in zaradi katere vam je težje začeti dan. Naredite jo kot prvo in videli boste, da boste precej bolj sproščeno nadaljevali z delom. Zjutraj ste najbolj zbrani, zato izkoristite koncentracijo. 

6. Trenutek tišine in miru

Čisto vsak dan nekaj trenutkov preživite v tišini in popolnoma v miru. Lahko je to zjutraj ali zvečer - sami boste najbolje vedeli, kdaj si najlažje vzamete čas zase. Razmišljajte, sanjarite ali ne počnite ničesar. Odpočijte misli. 

7. Jutra brez telefona

Kaj običajno naredite, ko se prebudite? Primete telefon in preverite, kaj je novega? Jutra raje začnite mirno in v tišini. Ali pa si prižgite glasbo, če želite. Za novice bo čas kasneje, poleg tega boste privarčevali kar nekaj dragocenih jutranjih minut. 

8. Gibanje

Nismo pozabili na gibanje, ki bi ga morali tako ali drugače izvajati vsak dan. Danes to morda ne bo ravno vadba, ampak hoja po stopnicah ali sprehod. 

9. Učenje novih stvari

Vsak dan se naučite vsaj eno novo informacijo. Dobra novica je, da so informacije le en klik oddaljene od vas. Učite se o temi, ki vas zelo zanima. Ne bo oteževalo vašega dneva, pač pa povečalo radovednost in razgibalo možgane. 

10. Zahvale

Posebno praznični čas nas hitro zavede, da nismo več hvaležni za majhne stvari v dnevu. Zato se vsak dan v mislih zahvalite za 3 stvari, ki so vam polepšale dan. To je lahko npr. jutranja kava in pogovor s partnerjem, šopek cvetja, druženje s prijateljem, klic mame, sprehod, razgled s hriba ... Zavedajte se, kaj vse že imate.