6 trikov, kako določiti prioritete in uspešno organizirati svoj čas
Vsi imamo na voljo enako količino časa, sami pa se odločamo, kako bomo upravljali svoj čas. Pogosto je občutek prezaposlenosti le posledica slabe organizacije, predvsem pa tega, da si ne postavljamo prioritet. Ko enkrat v svojem življenju vzpostavimo sistem, ki mu lahko zaupamo, se lahko sprostimo in popolnoma osredotočimo. Kako se torej naučiti organizirati svoj dragoceni čas? In tako poskrbeti za bolj zdravo življenje?
Načrtujte dan in določite prioritete že večer prej
Največji sovražnik učinkovitosti in produktivnosti je improvizacija, ki izhaja iz pomanjkanja načrta. Razmislite, kaj vse morate opraviti in kaj za to potrebujete, ter se pravočasno pripravite. Naj vam pride v navado, da si vsak večer vzamete nekaj časa za to, da naredite seznam vseh stvari, ki vas čakajo naslednji dan. Tako boste imeli jasen pregled nad svojim življenjem.
Naloge in obveznosti na enem mestu
Zelo pomembno je tudi, da se držite enega načina, kako si boste beležili vse delovne naloge, sestanke in druga opravila. Pomembno je le, da imate vsa opravila, naloge in obveznosti zbrane na enem mestu – ali v organizatorju ali na računalniku. Z njegovo pomočjo boste svoje termine z lahkoto razvrstili v kratkih 24 ur in poleg vseh nujnih obveznosti našli čas za sprostitev.
Za uspešen začetek dneva
Jutranja rutina je dobra navada, ki vam pomaga ustvariti energijo in tisto pravo miselnost za spoprijem z delovnimi in drugimi izzivi dneva. Od vas je odvisno, kaj si boste izbrali za jutranjo rutino in koliko časa ji boste namenili. Zadošča že 5 pa vse do 30 minut. Meditirajte, telovadite, preglejte novice na spletu, pripravite smuti ali pa malico za s seboj …
Pomagajte si s pravilom 80/20
Pravilo 80/20 pravi, da 20 % dejanj pripomore k 80 % rezultatov in 10 do 20 % nalog, ki jih imate za opraviti, je bolj pomembnih od preostalih 80 %, zato začnite dan s temi nalogami. Ko se lotite določene naloge, ne odnehajte, dokler je uspešno ne zaključite. Šele nato se lotite naslednje naloge.
Čas zase si vzemite brez slabe vesti
Kratek odmor si privoščite takrat, ko čutite, da vam je začela popuščati zbranost ali ko pri fizičnem delu začenjate čutiti utrujenost. Stopite na svež zrak, in če delate pred računalnikom, naredite nekaj vaj. Ali pa si skuhajte dobro kavo in se usedite, za 10 minut v miru in brez dela. Čeprav ne boste počeli ničesar in boste uživali v tem, da ste brezdelni, lahko ravno v tem času umirjenosti in tišine dobite najboljše ideje.
Izkoristite tudi trenutke dolgčasa
Se spomnite tistih trenutkov, ko ne veste, kaj bi počeli? Pomislite, kaj vse ste si želeli v življenju početi, pa niste mogli, ker ni bilo časa, in se poskušajte tega lotiti zdaj. Ste želeli slikati ali se naučiti plezati? Izkoristite ta čas ter imejte vedno v mislih, da več opravljenih nalog prinaša več zadovoljstva in več energije za nove izzive.