Ideja za pohod: Velo polje

28. 8. 2020
Deli
Ideja za pohod: Velo polje (foto: Ana Vehovar)
Ana Vehovar

S Pokljuke se lahko povzpnete v pravi raj. Velika ravna planina Velo polje se nahaja v samem osrčju Julijskih Alp, obdana z mogočnimi vrhovi, tik pod očakom Triglavom.

Čudovit pohod iz Rudnega polja na Pokljuki do Velega polja oz. do Vodnikovega doma

Planina Velo polje spada med največje in najvišje ležeče planine v naših gorah.

Za markirano pot naj bi potrebovali 3h 15min. Mi smo avto pustili malce višje, na makedamski cesti blizu žičnice na Rudnem polju in potrebovali 2h 20min do koče. Sicer pustimo avto na velikem parkirišču nasproti vojašnice na Rudnem polju. Od tam nadaljujemo po makadamski cesti desno, (levo Uskovnica). Nato sledimo smerokazem in markacijam za Vodnikov dom na Velem polju.

Po približno eni uri (in pol) prispemo do travnate ravnice Jezerce. Tu pot zavije levo proti Studorskem prevalu, ki ga že vidmo pred seboj. V studencu ob poti se lahko okrepčamo. Na vrhu prevala se nam odpre nov razgled na Bohinjsko (vidimo tudi jezero). Nato prečimo pobočja Velikega Draškega vrha in Tosca z rahlimi spusti in vzponi. Pretiranih vzponov sedaj ni več. Vse skupaj v eno smer namreč naredimo dobrih 300 metrov višinske razlike. Pot ni pretirano zahtevna, se pa vseeno malce "vleče", saj naredimo kar nekaj kilometrov.

Kmalu prispemo v raj pod Triglavom. Nad dolino Velega polja stoji Vodnikov dom na Velem polju (1817 m). Imenovan seveda po slovenskem pesniku in duhovniku Valentinu Vodniku. Upravlja jo PD Srednja vas v Bohinju. V gostinskem prostoru je 50 sedežev, v 8 sobah je 22 postelj, na skupnem ležišču pa 31 ležišč, zimska soba ima 10 ležišč...

Ko se okrepčamo, lahko le še uživamo na pašnikih s kravami in ovcami v čudovitih razgledih na Triglav, Vernar, Tosc, Mišelj vrh...

Veliko pohodnikov pa se od Vodnikovega doma povzpne na Triglav (mimo doma Planika pod Triglavom), kar zahteva še približno 3 ure vzpona.

Varen korak vam želimo!

Foto: Ana Vehovar, Žiga Langus

Poglejte si še:

Novo na Metroplay: Kako hitro in enostavno pripraviti uravnotežen obrok? | Žana Hrastovšek