Počitek v službi

5. 11. 2012
Deli
Počitek v službi (foto: Shutterstock.com)
Shutterstock.com

Življenje v pisarni je lahko zelo naporno in stresno. Predstav­ljamo vam nekaj pravil, ki bodo olajšali vaš naporen delovnik.

Leta 2007 je bila izvedena anketa, ki je razkrila, da delo ob slovitih sodobnih informacijskih in komunikacijskih tehnologijah 30 odstotkov zaposlenih doživlja kot precej stresno, veliko pa jih je tik pred tem, da svoj telefon in miško zabrišejo ob steno. Pred nekaj leti je ameriški psiholog Larry Rosen to tegobo sodobnega življenja poimenoval tehnostres.

Če se vam zdi, da bi tudi sami lahko postali žrtev tovrstnega stresa, si lahko življenje olajšate z naslednjimi pravili.

Uprite se elektronskim motnjam

V povprečju uslužbenec prejme približno 60 elektronskih sporočil na dan. Če na vsako od njih odgovori brez odlašanja, ob tem pa se ukvarja s svojimi nalogami in odgovarja na telefonske klice, ni težko uganiti, kakšen bo izkupiček delovnega dne, preživetega v nenehnem preskakovanju z enega opravka na drugega: nizka učinkovitost in maksimalna živčna izčrpanost.

Da se popolnoma ne izgubite v nepregledni množici elektronskih sporočil, jih razvrstite po barvah: z rdečo označite sporočila vodilnih kadrov ali pomembnih strank, z modro sporočila kolegov ...

Glede mobilnega telefona pa: ne bodite preveč radodarni, ko delite svojo telefonsko številko, in nikar ne pozabite na telefonsko tajnico.

Pozabite malce na svoj ego

Za svoje podjetje ni nihče nepogrešljiv do te mere, da bi moral biti ves čas dosegljiv. Če torej niste ravno zaposleni na vroči liniji, lahko telefon mirno izključite. Mislite, da bo šef jezen, če bo naletel na odzivnik? Ni nuj­no.

Razpoložljivost še ne zagotavlja učinkovitosti. Tisti, ki so vedno živčni, vedno dostopni, a nikoli osredotočeni na delo, se redko povzpnejo na vrh hierarhične lestvice.

Na dan si rezervirajte tri termine, v katerih preverite sporočila na odzivniku, ko vam motivacija upade.

Bodite vljudni

Po telefonu govorite z mirnim glasom, vsako elektronsko sporočilo pa začnite z vljudnostno frazo in se s tem izvijte občutku naglice. Tako obvladujete svoj in tuj stres. Skratka, vljudnost sprošča.

Bodite prizanesljivi do svojega telesa

Pazite, da boste vedno imeli raven zaslon brez odbojev, vrtljivi stol, primerno indirektno svetlobo, veliko in ne preveč ukrivljeno miško, da si ne uničite zapestja, in če je treba, vlažilnik zraka (računalniki namreč grejejo ozračje).

Da med delom ne pregorite, preverjajte svoje počutje: ste lačni, žejni, izčrpani?

Takoj ko začutite, da nekaj ni prav, si privoščite odmor za kavo, pojdite si malo pretegnit noge, stopite do WC-ja – to vas bo pomirilo.

Vedeti morate tudi, da hrup slabo vpliva na delo, zato naj nikoli ne preseže 55 decibelov, saj se pri tej glasnosti še lahko skoncentriramo. Če ne gre drugače, si priskrbite čepke za ušesa, lahko pa se tudi prepustite lastni iznajdljivosti. Nekatera podjetja imajo recimo tako imenovane tihe pisarne, kamor ima vstop vsak in kjer so telefonsko zvonjenje ter glasni pogovori prepovedani. Vredno razmisleka ...

Vir: www.elle.si

Novo na Metroplay: Kako hitro in enostavno pripraviti uravnotežen obrok? | Žana Hrastovšek