Kaj sem pridobila (in kaj izgubila), ko sem dva meseca vsak dan prehodila 10.000 korakov

Kaj sem pridobila (in kaj izgubila), ko sem dva meseca vsak dan prehodila 10.000 korakov (foto: Profimedia) Profimedia
24. 5. 2022

V začetku leta me je poklicala prijateljica in veselo naznanila svoj novi osebni projekt. »Vsak dan bom prehodila 10.000 korakov,« mi je rekla. 

Ko me je vprašala, ali se ji bom pridružila, sem preprosto odgovorila z »OK, bom«. V resnici nisem prav dosti razmišljala. Šele kasneje sem pomislila, da to brezciljno pohajkovanje po mestu ali po parku na sive, deževne, še precej hladne dni v resnici ne zveni ravno privlačno. 

Potem me je nekega dne v februarju prepričal pregled aplikacije, ki je med drugim ves čas pridno štela tudi moje korake. V zadnjih dveh letih sem dnevno nabrala komaj nekaj tisoč korakov. Bili so tudi dnevi, ko sem jih komaj ujela tisoč. Pomislila sem, nekoč je bilo 10.000 korakov na dan zame nekaj povsem običajnega. Zgodilo se je brez posebnega načrtovanja. Poleg treningov v telovadnici štirikrat na teden. 

Tako sem se že naslednji dan odpravila na prvi sprehod. Do konca tedna je šlo, nato sem izpustila prvi dan … In drugega … In tretjega … Do konca meseca sem idejo znova povsem opustila. 

Po približno dveh mesecih sta se zgodili dve spremembi: prvič po enem letu sem stopila na tehtnico in prvič so bile stopnice zame izziv. Zamislila sem si, kaj delam s svojim telesom. 

Junija sem (znova) uradno začela, a me je že prvi dan ujela tako huda migrena, da sem morala naslednje tri dni ostati v postelji. Le da tokrat nisem obupala. Ko sem se počutila bolje, sem se znova odpravila ven. Pri tem pa sem bila previdnejša pri izbiri trase in hidraciji. 

Že po mesecu dni so bile opazne razlike.

Profimedia

Izgubila sem 4 kilograme, izboljšala pa se ni le moja fizična pripravljenost, temveč tudi duševno zdravje in spremenila se je celo moja miselnost. Šele takrat sem se zavedela, kakšen vpliv je v resnici imela izolacija.

Preživljanje časa zunaj je vsekakor imelo pozitiven vpliv. Kmalu sem se začela tudi bolj povezovati z drugimi in opažati stvari v mestu, na katere sem povsem pozabila. 

To pa niso le moja opažanja.

Takšne učinke hoje na telesno in tudi duševno zdravje so dokumentirali tudi raziskovalci. Vadba na katerikoli ravni je povezana z boljšim duševnem in telesnim zdravjem, je pokazala študija. Harvardska študija pa je pokazala, da lahko fizična aktivnost prepreči depresijo. Že 15-minutna aktivnost, kot je denimo tek, ali ena ura zmerno intenzivne vadbe (namesto sedenja) je povezana z nižjim tveganjem za depresijo. 

Vemo tudi, da je hoja odličen način za spopadanje s stresom in da lahko pozitivno vpliva na spanec. 

Celo manj korakov na dan ima lahko pozitiven vpliv na zdravje, kot kaže raziskava iz leta 2019. Raziskovalci so pri starejših ženskah, ki so vsak dan prehodile 4.400 korakov, zabeležili nižjo stopnjo umrljivosti. 

10.000 korakov je dejansko poljubno število, ki naj bi ga izbralo podjetje, ki je izdelovalo pedometre. Ne glede na to … Prehoditi 10.000 korakov na dan je dejansko realen in dosegljiv cilj – tudi za nekoga, ki ga vadba prej ni zanimala. Pri tem velja omeniti: prišli bodo dnevi, ko bosta iskali večje izzive in se odpravili po strmem hribu navzgor, ko boste brez težav pospešili in prišli bodo dnevi, ko boste s težavo zbrali svojih 10.000 korakov, kakšen dan tudi nekaj manj in kakšnega morda celo nič. Toda na koncu boste deležni vidnih in nevidnih sprememb – pri zdravju in počutju. Pozitivnih sprememb.