Ali smutiji lahko redijo?

Ali smutiji lahko redijo? (foto: profimedia) profimedia
13. 2. 2020

Smutiji veljajo za zdrav obrok, ki si ga privoščimo za zajtrk ali malico. Pa vendarle, se lahko od njih tudi zredimo?

Začnimo z vprašanjem, kaj se običajno znajde v vašem smutiju. Je to zelenjava z vrta in sadje ter nekaj vode? Potem so vaši napitki verjetno zdravi (če ne delate katere od spodnjih napak). Hitro pa se lahko zgodi, da v smuti za boljši okus dodamo malo soka, mleka z okusom, ki vsebuje tudi sladkor, razne prelive, smetano na vrhu ali sladoled za osvežitev …

Potem to ni več zdrava malica, ampak nekaj podobnega, kar bi lahko naročili v restavraciji za sladico. Podobno je s smutiji, ki jih kupite v nakupovalnih centrih ali v trgovini. Za lepo barvo, dober okus in obstojnost jim dodajo veliko umetnih snovi in na tone sladkorja, zato niso bolj zdravi, kot če bi spili sok. 

Pa so smutiji enako zdravi kot celo sadje? Da in ne. Vse je odvisno od tega, kako jih pripravite. Če uporabite veliko sadja in za tekočino dodate iztisnjen sok npr. pomaranče, boste najverjetneje presegli priporočeno količino sladkorja na dan in zaužili veliko število kalorij. Če smuti pripravite z dvema ali tremi sadeži in dolijete vodo, mleko ali navaden jogurt, pa je napitek lahko enako zdrav kot celo sadje. 

Tu je še nekaj napak, ki se jim pri delanju smutijev izognite:

  • (Pre)velik kozarec za smuti

Pri smutiju boste zlahka zaužili veliko več sadja, kot bi ga pojedli v celi obliki. To se bo pričelo kopičiti v obliki odvečnega sladkorja in kalorij. Priporočljivo je spiti 2 do 3 dcl smutija, v barih, kjer napitek lahko naročite, pa večkrat izbirate med veliko večjimi količinami. In čeprav bo na Instagramu bolje izgledal velik kozarec “zdravja”, raje pomislite na to, kaj bo zares bolj zdravo. 

  • Preveč sladkorja

Morda ste že preizkusili smutije s kakavom ali sirupi. Prisluhnite brbončicam: če pravijo, da je napitek nadvse sladek, potem to drži. Verjetno ste pretiravali s sladili ali pa je to že bilo v kupljenem smutiju. 

Kako se temu izognete? Ko smuti delate sami, najprej izberite, katera zelenjava ali sadje bosta v njem. Če že izberete dovolj sladke sadeže (npr. mango ali banano), ne dodajajte sladkorja ali pa naj bo to minimalno. Namesto sladkorja raje dodajte čajno žličko medu. 

  • Napačen čas 

Telo v različnih delih dneva sladkor porablja drugače. Bolj aktivni kot ste, bolje telo absorbira sladkor. Zato ne postanete zaspani zaradi nenadnega dviga in padca sladkorja v krvi in niste lačni kmalu zatem, ko nekaj pojeste. Ravno nasprotno pa se zgodi pri ljudeh, ki zelo sladek smuti uživajo kot nadomestek za večji obrok ali za zajtrk, ne dodajo pa ostalih hranil, ki jih telo tudi potrebuje za dobro delovanje. 

Preverite še nekaj receptov za smutije: 

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri