Teh 10 živil skušajte v tem tednu vsaj enkrat uvrstiti na jedilnik

Teh 10 živil skušajte v tem tednu vsaj enkrat uvrstiti na jedilnik (foto: profimedia) profimedia
9. 11. 2020

Povemo vam, zakaj bi morala naslednja živila biti vsaj enkrat tedensko na meniju in dodajamo recepte!

ŠPINAČA

S špinačo (in drugo zeleno listnato zelenjavo) v telo vnesete veliko kalcija, vitamina A in magnezija. Tveganju za pomanjkanje vitamina A so najbolj podvrženi novorojenčki in zelo mladi, otroci s pogostimi okužbami, posamezniki, ki imajo težave z jetri ali z malabsorpcijo, starejši, nosečnice in doječe matere. 

Poleg tega imamo za vas recept s špinačo: Špinačni zavitek malo drugače

BUČA

Za najbolj okusne predstavnice buč in zakladnice zdravja veljajo hokaido buče, ki jih lahko uživamo v jesenskem času. Bogate so z vitaminom A in C, poleg tega pa vsebujejo ogromno vlaknin, zaradi katerih smo dalj časa siti. Različni odtenki oranžne barve nakazujejo na to, da so buče bogat vir beta karotena, ki je zelo močan antioksidant, zato nas bodo zagotovo varovale pred različnimi obolenji.

Ste bučo že kdaj pripravili tako? Bučna rulada s sirnim nadevom

FIŽOL

Fižolova zrna so dober vir železa, kalija in vitamina B9. Da trpite za pomanjkanjem železa, boste opazili po utrujenosti, zadihanosti, razbijanju srca,
bledi polti. Za pomanjkanje kalija pa so značilni krči in pekoč občutek po vadbi, saj ima vlogo pri krčenju mišic. 

Za vas imamo nenavaden, a slasten recept: Fižolove kroglice ste že poskusili? (Ja, govorimo o sladici)

TEMNA ČOKOLADA

To bo razveselilo predvsem sladkosnede, saj jo lahko dodate tudi na jutranje kosmiče ali v sladice. Novica pa je odlična tudi za športnike, saj temna čokolada lahko pomaga izboljšati vadbo. Ima namreč dve lastnosti: Precejšnjo količino ogljikovih hidratov in antioksidante. Prve imajo vse oblike čokolade, a v njih najdete veliko sladkorja, ki se mu s temno čokolado lahko izognete. S tem pa boste v telo vnesli tudi magnezij. 

Za sladkosnede: Čokoladna torta iz 3 sestavin (brez dodanega sladkorja, jajc in brez peke) 

AVOKADO 

Obstaja kar nekaj dobrih lastnosti, da avokado vključite v kakšen recept ali si ga privoščite na toastu: vsebuje več kalija kot banana, je poln zdravih maščob in vlaknin, odličen vir beljakovin, vsebuje rastlinske sterole, ki vplivajo na količino absorbiranega holesterola v prebavnem traktu in blagodejno vpliva na počutje. 

Preverite recept: Avokadove čokoladne kroglice

BOROVNICE

So polne antioksidantov,  ki ščitijo naše celice pred poškodbami in ohranjajo zdravje tkiva, lahko jih zamrznete in vabijo k rekreaciji, saj jih naberete v gozdu. Potrebujete še kakšen razlog? Imamo ga. Jagodičasto sadje je izjemno zdravo, saj ne vsebuje veliko sladkorja, povrhu je odlično za uravnavanje hormonov v telesu. Pest borovnic lahko celo nadomesti skodelico kave. 

Lahko si jih privoščite že za zajtrk: Borovničev hrustljavček za zajtrk

GRŠKI JOGURT (z malo ali 0 maščob)

V grškem jogurtu najdete veliko beljakovin in tudi žive kulture, ki pomagajo pri normalnem delovanju prebavnega trakta. Poleg tega je zelo uporaben, saj ga lahko pojeste za malico, z njim veliko eksperimentirate in ga uporabite v marsikaterem receptu. 

Preizkusite tole: Grški jogurt z oreščki in borovničevo omako

OREHI

Vsebujejo predvsem zdrave maščobne kisline, ki vplivajo na ohranjanje motoričnih in kognitivnih sposobnosti. Orehova jedrca vsebujejo vlaknine in imajo zelo dobro prehransko sestavo. Orehi veljajo tudi za super živilo proti stresu in depresiji.

Ideja za recept: Jesenski zajtrk za čez noč: Kosmiči z bučo in orehi

LOSOS

Najprej zagotovo pomislite na omega-3 maščobne kisline, ki jih pogosto primanjkuje, če v prehrani ni zadosti rib. A losos v sebi skriva tudi beljakovine in vitamin B12. Pomanjkanje slednjega boste opazili po izjemni utrujenosti, šibkih mišicah, mravljinčenju, bolečem jeziku, tudi depresiji.

Poglejte, kako se lotiti priprave lososa v ponvi 

MED

Govorimo o kvalitetnem medu, ki ga lahko dobite pri čebelarju in tudi v trgovini, razlikuje pa se predvsem po ceni. Splača se odšteti nekaj več denarja, saj predvsem s temnejšim medom v telo vnesete tudi veliko mineralov, za katere ste s cenejšo različico (ki vsebuje predvsem sladkor in umetne snovi) prikrajšani. Poleg tega ga lahko namesto sladkorja dodate v različne sladice. 

Med uporabite tudi v tem receptu: Skodelice iz ovsenih kosmičev s polnilom na 4 načine