Tudi pozimi kolesarite, a upoštevajte TE nasvete
Vsi tisti, ki veliko kolesarite veste, da ima kolesarjenje pozimi tako prednosti kot slabosti. Poglejmo, kako je lahko kolesarjenje užitek tudi pizimi.
Kolesarstvo je eden izmed najbolj priljubljenih športov pri nas in po svetu. V številnih mestnih jedrih je kolo eno najhitrejših in najpreprostejših prevoznih sredstev. Številnim ljubiteljem pa kolesarstvo predstavlja tudi sredstvo za ohranjanje zdravega načina življenja, za raziskovanje okolice in druženje. Čeprav je kolesariti najbolj prijetno v toplih poletnih dnevih, ko na sebi ne potrebujete veliko oblačil, pa je kolesarjenje v zimskem času lahko tudi pravi užitek.
Vsi tisti, ki veliko kolesarite veste, da ima kolesarjenje pozimi tako prednosti kot slabosti. Vremenske razmere pozimi se lahko tako kot poleti, stalno spreminjajo. Zato je pomembno, da smo nanje še posebno pozorni. Spremljajmo vremensko napoved in če je le mogoče se na kolesarsko vožnjo ne odpravljamo sami.
- Pazite, da ne boste na kolesu pomanjkljivo oblečeni
Najpogostejša napaka, ki jo delamo pri kolesarjenju pozimi je, da smo pomanjkljivo oblečeni. Če se boste za kolesarjenje oblekli enako kot za sprehode ali hojo v hribe vedite, da vas bo na kolesu zagotovo zeblo. Vzrok za to je učinek vetra, ki je na kolesu veliko večji kot pri hoji. Preden se odpravite na kolo si pokrijte čim večji del telesa, kajti s tem se boste izognili uhajanju toplote. Ker toplote največ izgubimo preko glave, so kapa in zaščitni trakovi zagotovo nepogrešljiv kos oblačila. Zelo uporabna je na kolesu smučarska podkapa, ki hkrati tesno pokrije celotno glavo.
Drugi zelo izpostavljeni del telesa na kolesu so roke. Če doma nimate toplih in kvalitetnih rokavic, v katerih vas ne bo prepihalo, potem vam kolesarjenje v mrazu zagotovo odsvetujemo. Enako je tudi s čevlji, obujte tople nepremočljive čevlje, v njih pa dvojne debele nogavice. V specializiranih kolesarskih trgovinah lahko kupite prevleke, ki vaše noge zaščitijo pred vetrom in mrazom. - Oblecite se v plasteh, da se topel zrak ujame med kosi oblačil
Tako pri hoji v hribe kot kolesarjenju obstaja zlato pravilo oblačenja v plasteh. Glavni namen tega je, da imamo topel zrak ujet med kosi oblačil in tako naše telo ne bo dodatno odvajalo toplote, ker ne pride do večjih temperaturnih razlik. Drug razlog tanjših plasti pa je možnost slačenja, v primeru da nam postane prevroče. Dodatno plast ni smiselno nositi samo na telesu, ampak tudi pod hlačami, kjer lahko nosimo tesne pajkice ali smučarsko perilo. Če le imate možnost se oblecite v termo oblačila.
Dostikrat ljudje tarnajo, da jih zebe v noge ali zadnjico, zgoraj so pa premočeni. To je znak, da so bili spodaj premalo oblečeni, na telesu pa preveč. Med kolesarjenjem vas po vsem telesu lahko pošteno prepiha, zato je potrebno oblačila enakomerno razporediti po telesu. Da bo kolesarjenje resnično v užitek, se je potrebno obleči praktično in udobno. - Kolo opremite z zimsko opremo
Tako kot vašega jeklenega konjička je potrebno tudi kolo opremiti glede na zimske razmere. Izberite pnevmatike z bolj grobim profilom, da vam zagotovijo dober oprijem z mokrim ali spolzkim cestiščem. Priporočamo vam tudi, da gume z zrakom napolnite manj kot poleti. V mokrih razmerah vam bodo še kako prav prišli blatniki, ki preprečijo neprimerno škropljenje po vašem telesu ali po kolesarjih za vami. V številnih prodajalnah dobite ščitnike takšne, da jih lahko enostavno namestite in odstranite.
Ne pozabite priviti zavor, ki bodo potrebovale dodatno moč pri zaustavljanju na spolzkih in mokrih površinah ali zasneženih terenih. Če si želite biti na kolesu okretnejši, obstoječi sedež spustite in si s tem znižajte vaš center gravitacije. Kolesarjenje po temi zahteva majhne a svetle kolesarske luči, ki svetijo dovolj močno, da vas bodo na cesti opazili. Sprednjo luč usmerite nekoliko proti tlom, da ne zaslepijo druge udeležence v prometu. Ne pozabite tudi na zadnji rdeči odsevnik. - Pozimi kolesarite počasneje
Vožnja s kolesom v zimskih razmerah je veliko zahtevnejša kot poleti. Zato bodite med vožnjo ves čas zbrani in nadzorujte vso vožnjo, saj boste le v tem primeru lahko hitro in uspešno odreagirali. Pazite, da zavirate pazljivo, vedno na obe zavori hkrati, nikoli le na prvo, ker lahko hitro poletite preko krmila. Zavirajte počasi in ne sunkovito, še posebno, če imate zavore z diski.
V zasneženih in mokrih razmerah se izogibajte vožnji po tlakovcih, obarvanih površinah ceste, blatnih predelih in predelih z obilo korenin. Še posebno bodite pozorni v vožnjah preko luž. Če imate le možnost jih obvozite, saj so v njih lahko ostri predmeti ali led. Pred vožnjo v ovinek zavirajte, izogibajte se hitrim zavojem in nagibanjem pri njih. - Pred intenzivnim vdihavanjem mrzlega zraka se dobro zaščitite
Kolesarjenje je kot oblika dejavnosti, ki je še kako koristna za telo in duha. Tudi pozimi je primerna rekreacija, čeprav marsikoga bolj premami topla odeja. V izredno nizkih temperaturah pazite, da ne kolesarite na vso moč, ampak le toliko, da dihate normalno. Pred intenzivnejšim vdihavanjem mrzlega zraka dihala obvezno zaščitite s šalom, pokrijte si usta in nos.
Če med kolesarjenjem čutite, da vam je zelo vroče, slecite eno plast. S poganjanjem pedal, še posebno v klanec, se telo zelo hitro ogreje in kaj hitro nam postane prevroče. Vedno imejte v kakšnem žepu anorak, ki vam v primeru dežja ali vetra še kako pride prav. Pravilo lažje je sleči kot obleči, vsekakor za kolesarje vedno drži. - Ko končate s kolesarjenjem obrišite najvitalnejše dele kolesa
Pozimi je na cestah in ostalih terenih ogromno soli, snega, ledu in ostale umazanije, ki se pogosto ugnezdi na kolo. Če se že odločite za vožnjo, potem sprejmite dejstvo, da bo po končani avanturi potrebno kolo očistiti. Najbolj potrebni čiščenja so najvitalnejši deli kolesa kot so, veriga, platišča, zavorne ploščice in menjalniki. S čiščenjem boste svoje kolo obvarovali soli, ki lahko povzroči obrabe.
Poleg tega, da smo s kolesa obrisali vso umazanijo, je potrebno gibljive dele skrbno namazati. Poskrbeti je potrebno za mazanje verižnikov, verige in prestavnega mehanizma ter zavore. Če želimo kolo imeti čim dlje uporabno, ga hranimo v prostorih, kjer se bo po mokri vožnji tudi dobro odtekel in posušil.