Starši, pogovarjajte se z otroki!

Pričetek šole, nove obveznosti (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
31. 8. 2011

Poletje in počitnice se končujejo. Starši s(m)o se spopadali s tem, kam dati otroke med počitnicami, saj moramo delati, hkrati smo razmišljali, s čim jih zaposliti ter kdaj bo že spet september in začetek šole, da se vse vrne nazaj v rutino.

Šolarji so bili malo več kot dva meseca prosti šolskih obveznosti, od tega so verjetno nekaj dni ali tednov preživeli s starši kje ob morju, na potovanju ali pač že kje, kam pa z njimi preostali čas počitnic? Prepričana sem, da ste se starši s takšnimi in podobnimi vprašanji srečevali skoraj do danes, ko je začetek šole pred vrati.

Odkrito priznam, da sem po eni strani komaj čakala, da se začne september in da bom spet vedela, da je hči v šoli, da ima dejavnosti, ki si jih je izbrala, in da spet začne delati za šolo. Po drugi strani pa sem žalostna, ker vem, da bodo otroci spet pod pritiskom vsakodnevnih šolskih obveznosti, začeli so bodo živčne vojne in hitenje.

Svetovala bi, da se starši usedete s svojimi šolarji, mislim predvsem na osnovnošolske nadobudneže, in se z njimi dogovorite za pravila, ki naj veljajo v prihajajočem šolskem letu. Namreč, otroci so po vsej verjetnosti pozabili na to, da bo treba v šoli spet poprijeti za šolsko delo in se učiti, v takšnem mišljenju bo minil september, prve šolske naloge in testi bodo kmalu na sporedu in po dobljenih ocenah se bo hitro videlo, da so z mislimi nekje drugje, še vedno lenarijo, razmišljajo o tem, kako je bilo fino na morju, s prijatelji ali pa takrat, ko niso nič počeli.

Da bi se temu izognili, še pred začetkom šole otroke spomnimo, da gre spet zares, da naj se začnejo resno ukvarjati s šolskim delom kar od začetka šolskega leta in da je konec počitnic. Opredelimo dogovore, ki naj jih upošteva tako šolar kot tudi mi, starši.

Bodimo pozorni tudi na izbiro dejavnosti, s katerimi zasipamo otroke. V prvi polovici septembra potekajo vpisi v različne aktivnosti. Če otrok izrazi željo, da bi rad obiskoval določeno aktivnost, se tudi o tem z njim pogovorimo. Povejmo mu, da s tem, ko se je odločil za neko zunajšolsko dejavnost, ki jo starši navadno tudi plačamo, prevzema odgovornost za resen pristop k prevzeti aktivnosti, povejmo mu, naj dobro premisli o svoji odločitvi, ker potem pričakujemo, da se bo trudil vsaj to šolsko leto, za katero se je vpisal.

To svetujem zato, ker se prepogosto dogaja, da si otroci 'izmišljujejo', kaj vse bi obiskovali, pa nikjer ne zagrabijo resno, hitro se naveličajo in niso vztrajni. Če želimo otrokom privzgojiti čut odgovornosti in resen pristop do dela, potem je primerno, da mu vse omenjeno povemo in to od njega tudi zahtevamo. Že vnaprej mu povejmo, da ne bomo strpni do 'špricanja' dejavnosti, da naj v vztraja v neki aktivnosti, če se je zanjo odločil, in to kljub morebitnim oviram ali neuspehom.

Kajti – življenje ni vedno pravljica. Starši moramo otroke pripraviti na zahteve okolja in pritiske, ki jim bodo sčasoma izpostavljeni. Vem, sliši se kruto, a žal je to realnost.

Več na: www.facebook.com/Svetovalnica

Melita Kuhar Pucko, strokovnjakinja za partnerske odnose in vzgojo otrok