Ste vedeli? Največ duševnih težav izvira prav iz TE stvari! (tu morda tiči tudi vaš vzrok)

Ste vedeli? Največ duševnih težav izvira prav iz TE stvari! (tu morda tiči tudi vaš vzrok) (foto: profimedia) profimedia
26. 10. 2022

Med 24. in 28. oktobrom obeležujemo Evropski teden varnosti in zdravja pri delu. Ste vedeli, da so duševne stiske in težave lahko posledica težav v službi? 

V okviru Programa Mira, Nacionalnega programa duševnega zdravja, opozarjajo na pomen psihosocialnih tveganj za duševno zdravje pri delu in s tem povezanimi zdravstvenimi in finančnimi posledicami. Psihosocialna tveganja izhajajo iz neustreznega načrtovanja, organizacije in vodenja dela ter slabih odnosov na delovnem mestu in lahko vodijo v prekomerni in kronični stres.

Po podatkih Evropske agencije za varnost in zdravje pri delu (EU- OSHA) lahko od 50 % do 60 % izgubljenih delovnih dni pripišemo stresu in posledicam neobvladanih psihosocialnih tveganj v povezavi z delom.

Če dobro pomislimo, se zdi precej logično: zaradi službe ste zagotovo kdaj premalo spali, jedli v restavraciji ali obrok kar preskočili, nimate časa za redno gibanje, nekateri zaradi stresa začnejo kaditi ali piti več alkohola. Te škodljive navade povzročajo tveganje za neobvladana psihosocialna tveganja, povezujemo jih tudi z duševnimi motnjami, kot je anksioznost in depresija. 

Bolniške odsotnosti zaradi duševnih in vedenjskih motenj so med najdaljšimi, njihovo trajanje in pogostost pa se v Sloveniji v zadnjih letih še povečujeta. Duševne motnje so tudi najpogostejši razlog za invalidske upokojitve.

»Čeprav dobro duševno počutje pri delu prinaša številne koristi za posameznika, delovno organizacijo in celotno družbo, je bilo v Sloveniji skrbi za duševno zdravje pri delu doslej posvečeno premalo pozornosti«,

poudarja Radivoje Pribaković Brinovec, vodja Programa MIRA, Nacionalnega programa duševnega zdravja in predstojnik Centra za upravljanje programov preventive in krepitve zdravja na NIJZ.

Če menite, da drvite k izgorelosti, preverite, ali se prepoznate v TEH znakih. 

Tu pa je še nekaj vsebin, ki vam lahko pomagajo najti pravo ravnotežje in ujeti zdravo rutino: 

Vir: NIJZ