To sezonsko sadje, bogato z vlakninami, bo postalo vaš jesenski zaveznik pri hujšanju: Je odličen zaviralec apetita in pospešuje vaš metabolizem

To sezonsko sadje, bogato z vlakninami, bo postalo vaš jesenski zaveznik pri hujšanju: Je odličen zaviralec apetita in pospešuje vaš metabolizem (foto: Profimedia) Profimedia
29. 9. 2022

Popolnoma zrela figa z drevesa je prava poslastica, ki bi jo moral okusiti vsak. Ti majhni sadeži imajo bogato teksturo in sladkost, zaradi česar komaj čakamo, da jih zaužijemo sveže. Dobra lastnost fig je, da se dobro posušijo, zato jih lahko v trgovinah z živili najdete vse leto. Preberite, kako lahko fige pomagajo krepiti vaš imunski sistem in zmanjšati telesno težo.

OPOZORILO: Nikakor ne priporočamo, da se poslužujete diet, ki bi od vas zahtevale stradanje, ali kako drugače škodovale zdravju. Preden se lotite hujšanja, se posvetujte z zdravnikom in drugimi strokovnjaki, ki vam bodo pomagali sestaviti uravnotežen program prehrane in gibanja. 

Ko se zaključuje poletje in prihaja barvita jesen, polna dobrot, ki krepijo naše telo, se tudi naše košare polnijo z novim sezonskim sadjem. Med njimi je tudi figa, ki ni le okusna, ampak ima tudi številne koristi za zdravje in telesno pripravljenost. Pravzaprav je figa odličen zaveznik pri hujšanju, ki vam bo pomagala v boju proti napadom lakote in prenajedanju. 

Sveže fige imajo v primerjavi s suhimi manj kalorij in sladkorja, zato so varnejša izbira za diabetike. Sušene fige pa so koncentriran vir kalcija. Ali ste vedeli, da je v eni sami figi kar 13 mg kalcija? Fige vsebujejo tudi vitamine A in B ter minerale, kot so fosfor, kalcij, železo in kalij.  

Še en dejavnik, zaradi katerega so fige tako priljubljene med strokovnjaki za prehrano, je visoka vsebnost vlaknin. Živila, bogata z vlakninami, pomagajo uravnavati raven sladkorja v krvi in nadzorujejo raven holesterola. Uživanje takšnih živil pomaga ustvariti občutek sitosti, zaradi česar dolgoročno lažje hujšate.

Vlaknine so zelo pomembne tudi za ohranjanje dobrega zdravja prebave. Morda je prav zato uživanje namočenih fig eno od najbolj zaupanja vrednih domačih zdravil za odpravljanje zaprtja. Nekatere študije celo trdijo, da lahko fige hitreje topijo maščobe v telesu. Vse to ob razmeroma nizkem vnosu kalorij, saj približno 100 gramov svežih vsebuje zgolj 310 kJ (74 Kcal).

Kako nam lahko fige pomagajo pri hujšanju?

Če želite razširiti svoj prehranski načrt in mu dodati več zdrave in hranljive hrane, poskusite torej s figami.

Fige, ki vsebujejo makro- in mikrohranila, vam lahko pomagajo izgubiti kilograme, pospešijo presnovo in povečajo vzdržljivost
Profimedia

1. Imajo visoko vsebnost vlaknin

To je eden najpomembnejših razlogov, zaradi katerih so fige neverjetne za hujšanje. Vsebujejo namreč veliko prehranskih vlaknin, ki zlahka napolnijo želodec in vas dlje časa nasitijo, kar vam pomaga nadzorovati skupni dnevni vnos kalorij. Poleg tega vlaknine spodbujajo tudi gibanje črevesja in s tem krepijo prebavni sistem.

2. Pomagajo pri pravilni prebavi

Poleg prehranskih vlaknin, ki pomagajo pri pravilni prebavi, fige vsebujejo tudi prebavni encim ficin, ki skupaj z drugimi encimi, ki jih izloča prebavni trakt, učinkovito deluje pri hitri prebavi hrane. Zdrav prebavni sistem je ključnega pomena za izgubo telesne teže in zmanjšanje trebušne maščobe. To je ena od koristi fige, ki je ne smete zamuditi. 

3. Fige pomagajo pri kurjenju kalorij

Prisotnost omega-3 maščobnih kislin v figah naj bi poskrbela za to, da se med vadbo v mišicah pokuri več kalorij. Ta vsebnost zdravih maščobnih kislin ima pomembno vlogo na vaši poti do izgube telesne teže. Dejansko je znano, da maščobne kisline omega-3 poskrbijo za zdravje vašega srca in srca ter ožilja.

Profimedia

4. Fige so odličen nadomestek sladkorja

Če imate radi sladko, veste, kako težko se je med dieto popolnoma izogniti sladkorju. Ideja je, da se sladkorju ne odrečete, temveč da zanj poiščete zdrave nadomestke. Medtem ko so surovi med, sladkor iz datljeve palme in kokosov sladkor zdravi nadomestki, med te nadomestke štejemo tudi fige. Figa je sladkega okusa, zato zlahka obvlada vašo željo po sladkem; poleg tega pa s figo v telo vnesete sorazmerno manj kalorij kot druge sladke možnosti. Fige vam tudi pomagajo, da ostanete dlje časa siti, in vas tako odvrnejo od poseganja po drugih sladkarijah.

5. Pospešujejo vaš metabolizem

Fige vsebujejo veliko mineralov, kot so kalcij, kalij, fosfor, mangan, baker in magnezij, ter vitaminov, kot sta vitamina A in B, ki so pomembni za pravilno presnovo v telesu.

6. Imajo relativno malo kalorij

Fige vsebujejo malo kalorij, zato vedno, ko si želite prigrizka, raje izberite fige kot druga "dietna" živila.

Profimedia

Fige lahko uživamo cele, sveže ali posušene. Najboljše pa je, da jih lahko uporabljamo kot umetna sladila. Tako lahko v pecivu in pudingih sladkor preprosto nadomestite s figami. Pravijo, da fige, namočene v vodi čez noč, naredijo čudeže za vaše telo. Pravzaprav jih lahko jeste tudi tako, kot so.

Preberite še:

Cink je zaščitnik imunskega sistema – 9 živil, ki so bogat vir tega pomembnega minerala

Priporočamo tudi:

Nikoli ne pogrevajte riža, piščančje meso vedno sperite pod tekočo vodo in druge (ne)resnice o prehrani