8 preverjenih načinov, kako se hitro znebiti napihnjenosti (in kdaj bi vas moralo skrbeti)

8 preverjenih načinov, kako se hitro znebiti napihnjenosti (in kdaj bi vas moralo skrbeti) (foto: Profimedia) Profimedia
2. 7. 2020

Večina se je že srečala s tem neprijetnim občutkom napihnjenosti in napetosti v trebuhu po obilnem obroku … Le da si tokrat niste privoščili obilnega obroka. Zakaj se potem počutite tako napihnjeno?

Vzrokov za napihnjenost je veliko. Vplivajo lahko stres, sladkor, neravnovesje v črevesni flori, zdravila, občutljivost na določena živila … Če jih naštejemo le nekaj.

Med pogostejšimi vzroki je hrana

Oziroma prenajedanje ali uživanje določenih živil, za katera je znano, da lahko povzročajo napihnjenost. Denimo mastna hrana ali pa močno začinjena hrana, preveč sladkorja in sladke gazirane pijače.

Tudi nekatera zdrava živila, kot so stročnice, brokoli, zelje, čebula … lahko povzročajo težave. Včasih pa je to le zrak, ki ga 'pojemo' med hranjenjem.

Ženske se z napihnjenostjo pogosto srečajo nekaj dni pred menstruacijo.

V teh primerih k sreči lahko stanje močno izboljšamo sami – z nekaj preprostimi spremembami.

Kdaj bi vas moralo skrbeti, pa preverite na koncu članka.

Tu je 8 načinov, kako zmanjšati občutek napihnjenosti ...

Profimedia

Razmislite, kaj bi bil lahko vzrok pri vas in poskusite uvesti eno spremembo ter opazujte, kaj se dogaja z vašim telesom. Seveda pa v vsakem primeru priporočamo tudi pogovor z osebnim zdravnikom, še posebej, če se s to težavo srečujete pogosto.

1. Zmanjšajte stres

Seveda je pogosto lažje reči kot storiti, a potrudite se, kolikor se le da.

Prakticirajte:

Že 10 minut meditacije na dan ima pozitivne učinke in telo se odzove.

2. Zmanjšajte vnos živil

Živil, za katera sumite, da pri vas povzročajo napihnjenost.

Če sumite, da gre za intoleranco na hrano, kot so denimo živila, ki vsebujejo gluten ali mlečni izdelki, opravite test, nato pa po priporočilih zdravnika uredite prehrano. Morda boste morali le zmanjšati vnos ali izločiti le nekaj živil.

3. Vključite fermentirano hrano

Morda vam nagaja črevesna flora. Če ste pogosto jemali antibiotike, morda že večkrat preboleli trebušno gripo ali imeli kakšno drugo infekcijo, vaša dieta ni primerna, ker vsebuje preveč sladkorja in premalo vlaknin … je to lahko vzrok za vašo napihnjenost.

Črevesna flora (ali črevesna mikrobiota) so mikroorganizmi v debelem črevesu, ki so normalni in koristni. Flora ima številne vloge, med drugim skrbi za vzdrževanje črevesne homeostaze, je ščit pred patogenimi bakterijam, prebavlja in vpliva na resorpcijo hranil, vpliva na imunski sistem …

A je tudi zelo občutljiva na določena zdravila in živila – vaša izbira lahko vpliva na raven bakterij. Zato vam bo morda dobro delo, če boste vključili živila, kot so kefir in kislo zelje.

4. Vlaknine

Probiotiki poskrbijo za dobre bakterije, a potem je treba poskrbeti, da bodo tam tudi ostale. In te bakterije obožujejo vlaknine.

Priporočilo za odrasle: 30 g vlaknin na dan.

Živila, ki vsebujejo veliko vlaknin so sadje, zelenjava, leča, fižol, oreščki, zrna, oves …

Anastasia Zhenina | Unsplash

5. Poskrbite za ustrezno hidracijo

Tudi dehidracija lahko povzroči napihnjenost – ker se prebava upočasni. Zato poskrbite, da boste vsak dan spili dovolj vode. Ne, to ne vključuje mleka, kave in sladkih pijač.

6. Dobro prežvečite hrano

Vsak grižljaj dobro prežvečite – preden pogoltnete, mora tako rekoč postati kaša.

Vse prepogosto si namreč ne vzamemo dovolj časa za obrok – jemo medtem ko delamo, pred televizijo ali pa kar stoje na hitro nekaj vržemo vase. To pomeni, da pogosto pogoltnemo večje kose hrane, kar obremeni našo prebavo.

7. Jejte kuhano ali na sopari kuhano zelenjavo

Surova hrana je seveda prav tako okusna in zdrava, a včasih povzroča težave našim garaškim prebavnim encimom.

Brez skrbi, s kuhanjem ne uničite hranil v živilih. Kuhanje na sopari, denimo, zelo dobro ohrani, v nekaterih primerih pa celo izboljša razpoložljivost hranil. In hkrati močno olajšalo delo prebavilom.

8. Zmanjšajte vnos soli

Zaradi soli telo zadržuje vodo, še posebej v predelu trebuha. Ni vsaka napihnjenost posledica plinov/zraka.

Kdaj bi vas moralo skrbeti?

Profimedia

Čeprav se z napihnjenostjo srečujemo vsi, je v nekaterih primerih pomembno, da se o tem pogovorite s svojim zdravnikom in se prepričate, da ne gre za kaj resnejšega.

Še posebej, če napihnjenost spremljajo drugi simptomi, kot so:

  • nepojasnjena utrujenost,
  • hitra izguba apetita,
  • hujšanje,
  • zaprtje ali driska,
  • povišana telesna temperatura,
  • slabost,
  • bolečine v spodnjem delu trebuha,
  • izpuščaji,
  • kakršnakoli alergijska reakcija,
  • neredna menstruacija …

Ko napihnjenost ni povezana s hrano, gre lahko za:

  • Sindrom razdražljivega črevesja,
  • Crohnovo bolezen,
  • divertikulozo,
  • kandido,
  • celiakija prav tako povzročajo napihnjenost.

Tudi številni simptomi raka črevesja vključujejo napihnjenost. Poleg tega pa še utrujenost, šibkost, driska ali zaprtje, krvavenje, izguba teže.

Preberite še:
Ali pa:

 

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri